Shadow

Cum s-a schimbat recrutarea managerilor în hoteluri cu COVID

Interviu/ pandemia a adus noutăți în procesele de recrutare a managerilor din hoteluri și lanțuri, după cum a confirmat în acest interviu Roberto Rodríguez, directorul Departamentului de Practici și Dezvoltare a Carierei din Les Roches Marbella. Printre acestea, mai multe procese online și o cerere mai mare de cunoaștere a limbii locale, pe lângă câștigarea în greutate în selecția candidaților, calități precum flexibilitatea, adaptabilitatea și capacitatea de a lucra în echipă, deși mai presus de toate „atitudinea de hospitality” este apreciată. Profilurile cele mai solicitate în țările în care există mai multă mișcare în acest moment – în Orientul Mijlociu, în special în Qatar și Dubai – sunt foarte concentrate pe două domenii: operațiuni și digital

Și-au schimbat companiile strategiile și/sau canalele de recrutare?

Trăim momente de incertitudine și există hoteluri care încă nu oferă locuri de muncă. Cu toate acestea, există și alții, mai puțin conservatori, care recrutează deja stagiari pentru sezonul estival, în special cei care se află în zona mediteraneană, cum ar fi Spania sau Grecia. Canalele de recrutare sunt practic aceleași; singurul lucru care s-a schimbat este formatul.

În ce diferă procesele de recrutare post-COVID de cele obișnuite?

Am adoptat modelul nostru de recrutare într-un format complet online. Înainte, foloseam deja aceste instrumente pentru anumite companii internaționale care nu puteau călători la Marbella, dar majoritatea preferau să meargă în campus și să întâlnească personal studenții. Am primit manageri și recrutori din întreaga lume: Qatar, Olanda, Regatul Unit, Statele Unite … Acum toate procesele se desfășoară la distanță.

Sunt apreciate alte calități cărora, probabil, nu li se acordă atât de multă importanță?

Calitățile și aptitudinile căutate la un candidat sunt practic aceleași, deși este adevărat că cunoașterea limbilor locale începe să fie o cerință. Înainte, de exemplu, a nu vorbi fluent limba locului de destinație nu era un impediment daca erai capabil să te descurci în engleză și acum, datorită creșterii turismului național, este esențial. Acest lucru se întâmplă în Spania, dar și în Franța sau Germania. Acum, limba locală este la fel de importantă ca engleza. În ceea ce privește calitățile, flexibilitatea, adaptabilitatea și capacitatea de a lucra în echipă și chiar și în alte departamente sunt foarte apreciate.

Roberto Rodríguez, care este profesor de Durabilitate și Responsbailitate Socială la Les Roches Marbella, a lucrat în industria hotelieră timp de 17 ani, în diferite țari, în principal în divizia de cazare, fiind directorul unei unități de cazare în ultimii cinci ani.

Ce caută acum o companie când se apropie de Les Roches Marbella pentru a începe un proces de selecție?

Les Roches este o garanție a formării în lumea hotelieră, care are, de asemenea, o varietate de nationalități și programe academice care îi apropie pe studenți de nevoile industriei. Calitatea și internaționalitatea sunt probabil una dintre cele mai mari atracții ale noastre. În Spania, de exemplu, există oferte pentru posturi care necesită o anumită limbă, cum ar fi rusa sau araba. Bogăția noastră ca instituție de învățământ multiculturală este o valoare adăugată clară care atrage multe companii. Este ceva care nu s-a schimbat odată cu pandemia, dimpotrivă.

„În ultimul nostru Les Roches Recruit & Connect, un eveniment online care oferă companiilor și studenților posibilitatea de a se conecta și interacționa în camere private pentru a efectua interviuri profesionale și a crea portofolii de contact, au participat până la 80 de companii, de două ori mai multe decât în edițiile anterioare, inclusiv branduri precum Four Seasons, Hilton, NH, Palladium etc.”. 

S-au schimbat foarte mult motivațiile și interesele tale odată cu această criză?

Nu există o strategie unificată din partea industriei. Există companii mai conservatoare și altele care se gâandesc la viitor. Poate că regiunea care reacționează cel mai bine și care solicită noi profesioniști mai activ, deși fără a atinge niveluri pre-pandemice, este Orientul Mijlociu, în special Qatarul și Dubaiul.

Ce se așteaptă de la candidatul ideal?

Dincolo de cunoaștere, care este punctul de plecare, atitudinea este necesară candidaților; o atitudine care este ceea ce încercăm să le insuflăm elevilor din Les Roches încă din prima zi. Atitudine de serviciu, empatie, flexibilitate. Este ceea ce numim atitudine de hospitality.

Care sunt cele mai solicitate profiluri? Ce calități ar trebui să aibă pentru a avea cele mai mari șanse de succes?

Profilurile cele mai solicitate în țările în care există un răspuns pozitiv în acest moment sunt foarte concentrate pe două domenii: operațiuni și digital. Printre cheile succesului, formarea, atitudinea, cunoașterea limbilor, adaptabilitatea, flexibilitatea și a avea o minte deschisă. Succesul este acolo Trebuie să fii deschis să schimbi destinația, să alegi o cale diferită pentru a realiza în cele din urmă ceea ce ți-ai propus și pentru a continua să lucrezi și să te dezvolți la nivel profesional și personal.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.