Shadow

Criteriile ESG câștigă greutate în rândul proprietarilor, investitorilor și clienților

Sustentabilitatea este un factor din ce în ce mai determinat în renegocierea contractelor, organizarea de evenimente și în decizia de rezervare, potrivit Tony Capuano, CEO al Marriott International în cadrul forumului de investiții hoteliere IHIF, după cum a publicat evisionturism în Provocări cu care se confruntă industria hotelieră mondială și instrumente pentru a face față. Provocarea constă, după cum a explicat Agnès Roquefort, director de dezvoltare al Accor, în „reducerea impactului activității, lucru care este din ce în ce mai apreciat de clienți și proprietari datorită unei mai mari conștientizări a schimbărilor climatice și, de asemenea, a pandemiei”. Investitorii o iau din ce în ce mai mult în considerare, iar experții îi sfătuiesc pe hotelieri să o vadă ca pe o investiție cu profit, nu o cheltuială.  

Adevărul este că, după cum a subliniat Dominic Steyrling, director de investiții al Archer Hotel Capital B.V., „componenta de sustenabilitate este din ce în ce mai importantă atunci când se evaluează investițiile”. Și a avansat că „factorii de mediu, sociali și de guvernanță (ESG, pentru acrononimul său în engleză) vor fi folosiți din ce în ce mai des pentru a crește prețurile în operațiuni”, având în vedere „conștientizarea tot mai mare în rândul partnerilor și clienților”, potrivit Brian Kaufman, CEO al Blackstone Group.

De fapt, investitorii, așa cum a recunoscut David Kellet, Senior Director al Invesco Real Estate, „fac presiuni pentru a accelera agenda de implementare ESG, deși riscul de a greși este încă prea mare. Fondurile de investiții sunt, de asemenea, din ce în ce mai sensible la această abordare”.

Michael Griesmayr, fondatorul Milestone Student Living, a făcut un pas mai departe, asigurând necesitatea de a „aplica aceste criterii ESG pentru că dacă nu atragerea investitorilor va fi dificilă pe termen mediu și lung”. Pentru  Daniel Johansson, director pentru Dezvoltare și Achiziții la Cheval Collection, „cu cât sunt aplicate mai mult, cu atât există mai multe posibilități de a aplica un tarif mai bun„.

Elementul cheie, potrivit lui Raj Chandnani, vicepreședinte executiv și director de dezvoltare al WATG, în „unirea forțelor între toți pentru a obține un impact mai mare: promotori, proprietari, investitori și clienți, care sunt din ce în ce mai conștienți de noile generații care încep să călătorească.

În acest sens, a fost de acord cu Kellet, care subliniat necesitatea ca „toți să ne angajăm pentru ca întreaga industrie să aibă succes. În timp ce unele branduri continuă să susțină că anumite inițiative ESG sunt în conflict cu standardele lor, ceea ce este clar este că pandemia a spulberat toate normele anterioare și este timpul să regândim această gandire. Din acest motiv, trebuie să ne întrebăm în mod constant ce este mai bine pentru investitor, proprietar, operator și client, dar, mai ales, cum putem trage toate părțile la răspundere„.

Toate acestea presupun, după cum a recunoscut Kellet, „o mare schimbare pentru branduri, pentru a-și adapta standardele la măsurile ESG, dar pe baza unui angajament real în agenda lor de a dirija schimbarea, nu doar de a respecta legislația în vigoare”. În acest sens, Caroline Tivéus, Director de Sutainable Business la Pandox, a recunoscut că „este un nou mod de lucru, adăugând criterii și arătând cum se face astfel încât să fie benefic pentru toată lumea”.

De la stânga la dreapta, Raj Chandnani al WATG, David Kellet, de la Invesco Real Estate; Raoul Thomas, de la CGI Merchant Group, Caroline Tivéus, de la Pandox; și moderatorul, Andreas Scriven, de la Deloitte.

Și, așa cum a indicat Chandnani, „de asemenea, trebuie să educi clientul arătându-i efectele comportamentului lor compromis”. Raul Thomas, fondator si CEO al CGI Merchant Group, a optat pentru „a-l integra în procesul de decizie și a măsura efectele. Trebuie să conducem această tendință dacă nu vrem să fim lăsați în urmă”.

Dar, pentru aceasta, așa cum a subliniat Tivéus, „avem nevoie de date pentru a face pașii corecți și, de asemenea, pentru ca, comunitatea investitorilor să cunoască profitabilitatea acestor inițiative”. La rândul său, Kellet a recomandat „un obiectiv atât de mare, să începi să faci pași mici cu mare impact asupra comunității„.

Prin urmare, accentul trebuie pus, în cuvintele lui Miriam Barnhart, POHA House Product Director pe „cum să fie integrată sustentabilitate și pe creșterea gradului de conștientizare în echipă, dar și în comunitate, astfel încât să învețe să renunțe la lucruri din viața lor de zi cu zi. Dar trebuie să fie o aplicare practică a acestor criterii, nu să rămână doar pe buze, iar impactul trebuie monitorizat”.

Angajament social mai mare si comunicare mai bună

Angajamentul social, potrivit lui Thomas, „este cheia ESG și oferă multe oprtunități de acțiune”, la care Chandnani a adăugat nevoia de „îmbunătățire a poziției hotelului în societate, nu doar ca generatori de locuri de muncă și catalizatori pentru pentru dezvoltarea economică locală, ci și atragerea tinerilor și minorităților, inspirându-i să devină parte din această industrie”.

O altă provocare majoră cu care se confruntă sectorul este, după cum a afirmat Tivéus „îmbunătățirea comunicării inițiativelor adoptate în favoarea sustenabilității„, fiind capabil, a adăugat Kellet, să „lanseze un mesaj pozitiv, nu interzicând anumite atitudini, ci să le mulțumească altora și să explice contribuția lor la un angajament, un nou mod de lucru în care suntem cu toții implicați”.

Chandnani mai susține „stimularea clientului, nu penalizarea lui, astfel încât să-și împărtășească experiența de a face lucrurile bine și probabil să-și concentreze pe viitor comportamentul de rezervare pe sejururi bazate pe programe de sustenabilitate„.

Turismul regenerativ

Turismul regenerativ, potrivit lui John Pagano, CEO la The Red Sea Development Company și AMAALA, „este următorul pas în sostenabilitate, astfel încât acum luăm în considerare nu doar protejarea mediului, ci cum și să-l îmbunătățim”. De exemplu, Riu Hotels & Resorts, printre multe alte lanțuri, întreține un proiect cu Oceanus pentru a planta Corali în Cancun.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.