Creştere de 4,6% a veniturilor grupului Air France-KLM în 2015

Grupul Air France-KLM a înregistrat, în 2015, venituri totale de 26,1 miliarde de euro, cu 4,6% mai mult față de anul precedent. Mai mult, prin implementarea stategiei Transform 2015, datoria netă a Grupului a scăzut de la 5,4 miliarde de euro în 2014 la 4,3 miliarde de euro in 2015.

Grupul a transportat, în 2015, 89.821 milioane de pasageri, cu 2,8% mai mulţi fată de anul precedent. Această creştere a depaşit cea a capacităţii, care a fost de 1,6% in 2015.

Strategia implementată de Air France-KLM pe parcursul anului 2015, ce a cuprins investiții reduse, îmbunătățirea productivității sau implementarea unor noi condiții de muncă, a generat un cash flow pozitiv, în comparație cu anul 2014, conducând inclusiv la reducerea datoriei nete înregistrată de către Grup, dar și la o îmbunătățire semnificativă a tuturor indicatorilor financiari.

Creştere de 4,6% a veniturilor grupului Air France-KLM în 2015

Creştere de 4,6% a veniturilor grupului Air France-KLM în 2015

Creștere înregistrată la nivelul veniturilor

Ca rezultat al strategiei Transform 2015, profitul operațional al Air France-KLM, excluzând profitul din investiții, a fost de 816 milioane de euro, în comparație cu -129 de milioane în anul 2014, în ciuda impactului negativ asupra veniturilor din ultimul trimestru, cauzat de atentatele de la Paris. A se vedea ştirea “Air France-KLM pierde 198 mil. € în 2014 din cauza grevelor”.Sectorul de mentainance s-a dezvoltat și el pe parcursul anului 2015, înregistrând venituri cu 26.1% mai mari față de anul precedent.

Costuri

O influență importantă asupra creșterii veniturilor Air France-KLM a avut-o și scăderea prețului petrolului, ce a generat o scădere a costurilor combustibilului cu 6.7%.

Strategia Air France-KLM pentru 2016: Perform 2020

Pentru anul 2016, obiectivele Grupului Air France-KLM includ o orientare crescută către client, dezvoltarea unui brand mai puternic și consolidarea parteneriatelor strategice.

Deoarece contextul global este marcat, în 2016, de incertitudini în ceea ce privește prețurile la combustibil, dar și în ceea ce privește situația economică și geopolitică, strategia AIR FRANCE KLM pentru acest an cuprinde reducerea costului unitar cu aproximativ 1%, continuarea reducerii  datoriilor nete și un plan de investiții între 1.6 și 2 miliarde de euro, în funcție de fluxul de numerar generat.

Leave a Reply