Shadow

COVID nu oprește angajamentul cu mediul al croazierelor

Industria de croaziere a investit peste 23,5 miliarde de dolari (aproximativ 19,8 miliarde de euro) în noi tehnologii și combustibili mai curați pentru a reduce emisiile atmosferice, ceea ce reprezintă o creștere de 1,5 miliarde de dolari (1,2 miliarde de euro) față de 2019 și confirmă faptul că, în ciuda pandemiei coronavirusului și a suspendării operațiunilor, angajamentul industriei rămâne. 

Al patrulea raport anual privind tehnologiile și practicile de mediu ale industriei de croazieră întocmit de Oxford Economics și Cruise Lines International Association (CLIA) confirmă faptul că industria a făcut „progrese substanțiale” în domenii sensibile precum combustibili, sisteme de curățare a gazelor de evacuare și tratarea apelor uzate, care a permis reducerea emisiilor, o eficiență energetică mai mare și, prin urmare, o durabilitate a mediului.

Deși croazierelor reprezintă mai puțin de 1% din flota maritimă mondială, acest sector s-a angajat să reducă rata emisiilor de carbon cu 40% în 2030 comparativ cu 2008 și, așa cum, a subliniat CLIA „acest ultim raport confirmă modul în care liniile de croazieră au preluat un rol de lider în adoptarea tehnologiilor” care beneficiază industria navală.

Kelly Craighead, președinte și CEO al CLIA, a subliniat că „în toate aceste luni și pe măsură ce lucrăm pentru a depăși impactul COVID-19, industria de croazieră a rămas concentrată pe angajamentul nostru pentru un viitor mai curat și durabil”.

Nava Norwegian

Progrese ambientale

  • Gaz natural lichefiat ca combustibil: 25 de nave în construcție vor depinde de gazul natural lichefiat pentru propulsie primară, ceea ce reprezintă o creștere de 51% față de 2018. Acest număr înseamnă că 49% din capacitatea paturilor care vor fi puse în circulație va fi în acest tip de nave.
  • Sisteme de curățare a gazelor de esapament (EGCS): mai mult de 69% din flota în serviciu folosește deja EGSC care îndeplinesc și depășesc frecvent reglementările privind emisiile în aer reprezentând o creștere de 25% față de 2018. În plus, 96% din portofoliul de nave care nu sunt alimentate cu GNL, vor incorpora EGCS, ceea ce reprezintă o creștere de 21% față de 2019.
  • Sisteme avansate de tratare a apelor uzate: 99% din navele din portofoliul de construcții vor instala sisteme avansate de tratare a apelor uzate (care vor crește capacitatea globală la 78,5%). În prezent, 70% din capacitatea de serviciu a flotei CLIA este deja furnizată cu aceste sisteme (o creștere de 5% față de 2019).
  • Posibilitatea conectării electrice la țărm atunci când navele sunt andocate: tot mai multe nave sunt echipate pentru a furniza electricitate la uscat, permițându-le să oprească motoarele. Astăzi, 32% din flota în serviciu este echipată pentru această conexiune și doar 14 porturi din lume pot furniza acest serviciu, dar 75% din navele din portofoliul de construcții vor fi echipate cu sisteme pentru conectarea electrică la uscat sau vor fi pregătite să adauge această conexiune.

„Industria de croaziere lucrează zilnic pentru a se deplasa către un turism responsabil”, spune Adam Goldstein, președintele CLIA, amintind că „CLIA împreună cu alți parteneri din sectorul maritim au propus crearea și finanțarea unui fond de cercetare și dezvoltare de 5 miliarde de dolari (4,2 miliarde de euro) pentru a identifica tehnologiile și sursele de energie care pot reduce amprenta noastră de mediu și astfel pot îndeplini obiectivele ambițioase stabilite de OMI”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.