Consumatorii millennials impulsionează reintoarcerea la agenţia tradiţională

Consumatorii americani conduc o tendinţă spre opţiunea de a se lăsa sfătuiţi de un agent de turism în ultimii cinci ani şi grupul celor mai tineri, numiţi Millennials, sunt cei care dau cel mai mare impuls acestei mişcări, mai ales de vreo doi trei ani încoace, aşa cum afirmă un articol al WYSE Travel Confederation, asociaţia internaţională de companii de turism şi destinaţii specializate în turismul de tineret. 

În 2014, 18% din turiştii din America de Nord au apelat la un agent de turism, comparativ cu 12% în 2013. Aceasta este o creştere importantă în doar un an, asigură CEO-ul MMGY Global, Clayton Reid. “Unul dintre faptele cele mai contrare intuiţiei care reies din cercetarea noastră este că turiştii millennials apelează la agenţii de turism tradiţionali într-un procent mai mare decât restul grupelor de vârstă”.

Millennials, experţi în tehnologie, pot folosi cu uşurinţă agregatori online de călătorii, cum ar fi  Expedia sau Priceline, pentru a rezerva o călătorie de leisure, dar aleg agentul de turism. În 2014, 28% dintre Millennials (16-35 de ani) au folositi agenti, in comparatie cu 13% dintre  babyboomers (50-65 de ani) sau 15% din Generaţia X(36-49 de ani).

Millennials caută consiliere pentru a face călătorii unice.  #shu#

Millennials caută consiliere pentru a face călătorii unice. Imagine Shutterstock.

 

Consiliere pentru aventură

Există două motive principale care conduc millennials spre agenţii de turism, asigură Reid. Ei sunt cei mai aventurieri călători, doresc să facă ceva neobişnuit, dar sunt în acelaşi timp călători mai puţin sofisticaţi şi cu experienţă mai puţină. “Ei doresc să meargă undeva unde nu a mai fost nimeni, ceea ce înseamnă că într-adevăr au nevoie de o terţă parte, care să îi ajute să lucreze cu detaliile”.

În schimb, babyboomers nu au îndoieli cu privire la utilizarea instrumentelor online deoarece repetă experienţe de călătorii, de multe ori revin la acelaşi hotel sau destinaţie vizitată anterior. Aceştia sunt călători cu mai multă experienţă şi au nevoie mai puţin de un agent de turism care să îi ghideze în deciziile lor.

 

Renaşterea agentului de turism

Renaşterea agentului de turism se află în topul 10 al tendinţelor de turism elaborat de MMGY şi unul dintre motive este că agenţiile de turism au perfecţionat ceea ce ştiu ele să facă cel mai bine.

În anii 90, când agregatorii de turism online au câştigat teren, o parte din agenţiile de turism au fost închise s-au axat pe o nişă de piaţă concretă, cum ar fi, de exemplu industria croazierelor sau a călătoriilor din Europa. Agenţiile de turism au devenit specialişti în industrie, ceea ce le-a făcut mai puternice.

“În esenţă au devenit mai valoroase pentru persoanele care le pot utiliza pentru că au fost forţate să fie mai bune în ceea ce fac”, spune Reid.

Studiul realizat de MMGY a constat că cei care au rezervat călătorii de vacanţă prin intermediul unui agent de turism în ultimul an au fost, în general, mai mulţumiţi de călătorie decât cei care au rezervat online, prin site-uri precum Orbitz. În plus, trei din patru turişti de leisure au spus că agenţii de turism sunt într-o poziţie mai bună pentru a le face recomandări.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply