Shadow

Companiile calculează pierderi nete de 173 miliarde de euro între 2020 și 2022

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) estimează că pierderile nete ale industriei de transport aerian în ansamblu se vor reduce semnificativ în 2022 la 11,6 miliarde de dolari (9,987 M€), după pierderea estimată pentru acest an de 51,8 miliarde de dolari (44,595 M€), o prognoză mai proastă decât cea prezentată în aprilie de 47,7 miliarde de dolari (41,047 M€). Pentru 2020, pierderile nete au fost revizuite la 137,7 miliarde de dolari (118,493 M€), cifră care adăugată celor anterioare arată pierderile acumulate de industrie în perioada 2020-2022 ca urmare a crizei coronavirusului de 201 miliarde de dolari (173 M€). În acest an, traficul de pasageri va atinge 40% din nivelul din 2019, crescând la 61% în 2022. 

IATA subliniază în raportul său economic prezentat la cea de-a 77-a Adunare Generala Anuală și la Summitul Mondial al Transportului Aerian, care a avut loc la Boston:

  • Cererea, măsurată în revenue passenger kilometer (RPK) este situată la 40% din nivelurile din 2019 până în 2021, crescând la 61% în 2022.
  • Se estimează că traficul va ajunge la 2,3 miliarde de pasageri în 2021, care va crește la 3,4 miliarde de pasageri în 2022, similar nivelurilor din 2014 și semnificativ sub cei 4,5 miliarde de călători în 2019.

„Amploarea crizei COVID-19 pentru companiile aeriene este enormă. În perioada 2020-2022, pierderile totale ar putea depăși 200 de miliarde de dolari (173 de miliarde de euro). Pentru a supraviețui companiile aeriene și-au redus drastic costurile și și-au adaptat afacerile la oportunitățile disponibile… Am depășit cu mult cel mai profund punct al crizei. În timp ce încă există probleme, drumul către redresare se profilează”, a declarat Willie Walsh, Director General al IATA.

Potrivit raportului IATA, călătoriile interne se vor apropia de nivelurile dinaintea crizei în 2022. „Provocarea o reprezintă piețele internaționale, care rămân grav deprimate pe măsură ce restricțiile impuse de guvern continuă”, spun ei.

„Oamenii nu și-au pierdut dorința de a călători, așa cum vedem în rezistența puternică a pieței interne. Dar restricțiile, incertitudinea și complexitatea îi impiedică să călătorească la nivel internațional. Mai multe guverne văd vaccinurile ca o cale de ieșire din criză. Suntem pe deplin de acord că persoanele vaccinate nu ar trebui să li se restricționeze în niciun fel libertatea de mișcare și este un bun stimulent pentru ca mai mulți oameni să se vaccineze”.

Acesta adaugă că „restabilirea conectivității globale, a celor 11,3 milioane de locuri din industria aviației înainte de COVID-19 și 3,5 trilioane de dolari asociat călătoriilor și turismului ar trebui să fie priorități pentru călători.

Cerere

În 2021, cererea internă de aer este de așteptat să atingă 73% din nivelurile dinainte de criză și, până în 2022, va atinge 93% din nivelurile de dinainte de criză.

Cererea internațională se redresează cel mai lent din cauza restricțiilor continue privind libertatea de mișcare transfrontalieră, a măsurilor de carantină și a incertitudinii pentru călători.

În 2021, cererea internațională este de așteptat să atingă 22% din nivelurile din 2019 și, în 2022, 44% din 2019.

Pe de altă parte, afacerile de transport de pasageri vor contribui cu 227 de miliarde de dolari la veniturile industriei în 2021, crescând la 378 de miliarde de dolari în 2022.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.