Shadow

Clasamentul celor mai populare destinații pentru oferta lor gastronomică

Spania conduce destinațiile din Europa care stârnesc cel mai mult interes pentru oferta lor gastronomică. Raportul ‘Food Tourism 2014’ scoate în evidență că 66% din profesioniștii din cinci țări intervievați consideră că experiențele culinare sunt esențiale pentru călător atunci când alege o țară pentru a se bucura de vacanța sa.

82% din respondenți au apreciat Spania ca o destinație atractivă pentru oferta sa gastronomică, înainte de Marea Britanie (73%), Italia (61%), Franța (61%) ñi Germania(55%).

Cu toate acestea, turismul gastronomic a înregistrat o creștere mai mare pe piața franceză și cea britanică în ultimii ani, potrivit studiului. În general, patru din zece experți chestionați au remarcat o creștere „mică” în ultimii trei ani și 38% au înregistrat o creștere „semnificativă”.

Raportul realizat de The Blueroom Project-TBP Consulting în colaborare cu Pangaea Network, a fost făcut în rândul profesioniștilor din aceste cinci țări, din care 69% sunt agenți de turism și turoperatori. Se constată, de asemenea, că în majoritatea țărilor, aceast activitate reprezintă până la 10% din veniturile lor.

Gastronomia din Țara Bascilor este una dintre cele mai apreciate din lume.#shu#
Gastronomia din Țara Bascilor este una dintre cele mai apreciate din lume. Imagine Shutterstock.

În ceea ce privește percepția destinației în funcție de oferta lor culinară, jumătate dintre spanioli consideră că mâncarea și vinul afectează imaginea unui loc, peste călătorii francezi (44%), germani (41%), britanici (39%) și italieni (37%).

 

Tendințe

Raportul analizează, de asemenea, tendințele la nivel european și ajunge la concluzia că majoritatea turiștilor, 26% potrivit agenților chestionați aleg să combine gastronomia și itinerariile culturale. În timp ce 25%, preferă să cunoască destinația și împrejurimile sale, iar 17% preferă să combine experiența culinară cu wellness-ul.

55% dintre experții respodenți semnalează că acest tip de turist dorește să cunoască aspecte autentice ale țării pe care o vizitează, în timp ce 28% îi definesc ca persoane care doresc să socializeze și să petreacă timpul împreună.

Călătoriile care au o motivație gastronomică durează de obicei două sau trei zile, majoritatea călătorilor au între 36 și 55 de ani și fac o cheltuială medie pe zi de între 100 și 250 de euro. Activitățile lor principale includ vizite la ferme și piețe de produse locale (29%), urmate de achizițiile de produse de locale (26%) și evenimentele legate de mâncare și vin (20%).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.