Cererea internaţională de transport aerian încetineşte în Europa

Companiile aeriene europene înregistrează o creştere de 3,9% în cererea pasagerilor internaţionali în luna septembrie, ceea ce reprezintă o încetinere semnificativă comparativ cu creşterea de 7% înregistrată în luna august şi reflectă impactul grevei piloţilor de la Air France împreună cu slăbirea generală a perspectivelor economice din Europa, în special a economiilor cheie, inclusiv Germane; potrivit raportului lunar al Asociaţiei Internaţionale de Transport Arian (IATA).

Potrivit rezultatelor traficului de pasageri la nivel mondial pentru septembrie, a anunţat asociaţia săptămâna trecută la Geneva, cifrele arată o creştere a cererii de 5,3% (măsurat în venituri per psageri-kilometri transportaţi sau RPK), comparativ cu aceeaşi lună a anului 2013, continuând tendinţa de creştere pozitivă pentru cererea pasagerilor, deşi performanţa este uşor mai mică decât cea din august 2013, care a fost de 6,3%. Capacitatea oferită în luna septembrie a crescut cu 5,1%, uşor sub cerere, ducând la creşterea cu 0,2% a factorului de încărcare, de 80,3%.

În general, cererea de ransport de pasageri creşte în conformitate cu aşteptările. Vedem, totuşi, o anumită schimbare în sursa acestei creşteri în septembrie, determinată în mare măsură de factorii economici: consolidarea economiei din Statele Unite şi Asia a fost compensată de economia slăbită din Europa şi America Latină”, a declarat directorul general şi CEO-ul IATA, Tony Tyler, care a subliniat rolul important al Europei, Rusiei şi Indiei în septembrie, deşi nu întotdeauna pentru cele mai bune rezultate.

Cererea internaţională de transport aerian încetineşte în Europa

Cererea internaţională de transport aerian încetineşte în Europa

 

Pe pieţe internaţionale

Companiile aeriene europene au înregistrat o creştere de 3,9% în luna septembrie comparativ cu aceeaşi lună a anului, reprezentând o încetinire semnificativă comparativ cu creşterea de 7% din luna august. În plus, impactul celor 14 zile de grevă al piloţilor Air France, acest lucru reflectă, de asemenea, o pauză în redresarea economică a zonei euro. Indicatorii arată o slăbire a economiilor cheie, inclusiv Germania, datorită crizei dintre Rusia şi Ucraina şi sancţiunile aferente, în timp ce îmbunătăţirile înregistrate anterior în increderea consumatorului s-au inversat. Cu o creştere de doar 2,6% a capacităţii disponibile, factorul de încărcare s-a îmbunătăţit cu 1 punct procentual faţă de anul trecut, la 84.7%, cel mai mare dintre toate regiunile.

Companiile aeriene asiatice au raportat pentru luna septembrie o creştere a cererii de 4,8% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Deşi aceasta este o creştere mai mică faţă de cea din august, tendinţa recentă a fost pozitivă şi reflectă cele mai bune condiţii a cererii în regiune, inclusiv o activitate comercială mai mare care încurajeaza călătoriile de business. Capacitatea oferită a crescut cu 7,2%, astfel încât factorul de încărcare a scăzut cu 1,7 puncte procentuale, la 76,2%.

Companiile aeriene din America de Nord au înregistrat o creştere a cererii internaţionale de 2,1%. Cu toate acestea, tendinţele care stau la baza afacerii sunt pozitive şi cresterea în volumul schimburilor comerciale s-a accelerat, ceea ce este de bun augur pentru călătoriile de business internaţionale. Capacitatea a crescut cu 3,8%, depăşind cererea, astfel încât factorul de încărcare a scăzut cu 1,4 puncte procentuale, la 82,4%.

Puternicile companii din Orientul Mijlociu au înregistrat cea mai mare creştere în transportul aerian internaţional, cu o creştere de 15,8% în luna septembrie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Companiile aeriene vor continua să beneficieze de forţa economiilor regionale, precum şi de creşterea comenzilor de export, susţinătorul activitatăţii de afaceri internaţionale şi zboruri Premium a companiilor. Capacitatea oferită a crescut cu 14,9%, ceea ce a îmbunătăţit cu 0,6 puncte procentuale factorul de încărcare, la 78%.

Companiile aeriene din America Latină raportează o creştere de 4,6% în luna septembrie comparativ cu luna septembrie a anului trecut şi a însemnat, de asemenea, o încetinire substanţială în luna august de 8,3%. Creşterea economiei braziliene rămâne fundamental slabă, iar indicatorii recenţi de creştere şi activitatea de afaceri dau semne de o slăbiciune mai mare, cu toate că volumele schimburilor comerciale regionale s-au îmbunătăţit. Cu o creştere a capacităţii de 4,9%, comparativ cu acum un an, mai mare decât cresterea cererii, factorul de încărcare a scăzut cu 0,2 puncte procentuale, la 79,9%.

Companiile aeriene africane au înregistrat o creştere de 1,8% în  PKT internaţionali în septembrie, comparativ cu acum un an, o scădere semnificativă din august, lună în care au raportat o creştere de 7%. Încetinirea ratei de creştere nu poate fi interpretată imediat ca o schimbare de tendinţă, având în vedere volatilitatea semnificativă a volumului din această regiune.

Pe de altă parte, efectul oricărei scăderi de trafic legate de Ebola se limitează mai ales la Guineea, Liberia şi Sierra Leona, dar aceste pieţe au o proporţie foarte mică din traficul general din Africa. Mai degrabă, anumite evenimente economice adverse în unele părţi ale continentului sunt responsabile de slăbiciunea companiilor regionale în transportul aerian internaţional. Cu toate acestea, Africa de Sud a reuşit să evite intrarea în recesiune, ceea ce ajută la moderarea presiunii cu privire la transportul aerian. Capacitatea oferită în această regiune a crescut cu 2,6%  şi factorul de încărcare a scăzut cu 0,6 puncte procentuale, la 70,5%, cea mai scăzută dintre toate regiunile.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply