CEO-ul Aer Lingus va conduce noua Malaysia Airlines

Khazanah Nasional, fondul suveran din Malaezia şi compania mamă a Malaysia Airlines, l-a numit pe Cristoph Mueller, actualul CEO al companiei aeriene irlandeze Aer Lingus, directorul executiv în fruntea noii echipe care va conduce compania aeriană rezultată din procesul de restructurare. 

Guvernul are aşteptări de la Muller, director general al Aer Lingus din septembrie 2009, că va da o intorsătura companiei aeriene, în ciuda unei pieţe europene slabe.

Fondul Khazanah, compania mamă a Malaysia Airlines, a explicat în comunicat care nu a fost stabilit momentul exact când Muller va prelua funcţia. Contractul său ca şi CEO al Aer Lingus se va încheia la data de 1 mai 2015. El va fi primul străin care va conduce compania naţională a Malaeziei.

Directorul general al companiei Aer Lingus, Cristoph Mueller, este numit CEO al Malaysia Airlines.

Om al industriei de turism şi al aviaţiei, Mueller a ocupat înainte functţa de director executiv al afacerii de transport aerian al gigantului german de turism TUI Travel şi lider de top al companiei aeriene TUIfly. În ianuarie 2006, el s-a unit Comitetului Executiv al TUI AG, ca responsabil al diviziei sale de zbor.

Mueller are o carieră profesională îndelungată în industria transportului aerian internaţional, după ce a trecut prin companii de top, cum ar fi divizia aeronautică al Daimler Benz Aerospace, Lufthansa, DHL şi Deutsche Post.

În ianuarie 2012, Cristoph a fost numit membru al Consiliului de Turism al Irlandei, organizaţia responsabilă de promovarea internaţională a insulei Irlanda ca destinaţie turistice.

El are un MBA de la Universitatea din Köln şi a completat Programul de Advanced Management la Harvard Business School.

“Numirile anunţate fac parte din eforturile Guvernului şi a Khazanah pentru a pune baze solide pentru succesul viitor al companiei noastre aeriene naţionale“, a semnat primul ministru malaezian Rajib Razak, care prezidează consiliul de administraţie al fondului de investiţii.

Luna trecută, Malaysia Airlines a înregistrat cea mai gravă pierdere trimestrială de la sfârşitul anului 2011 şi cele mai mari scăderi de trafic după cele două dezastre succesive – pierderea zborului MH370 pe ruta dintre Kuala Lumpur şi Beijing şi apoi distrugerea zborului MH17 când survola Ucraina.

Comercializarea acţiunilor companiei aeriene a fost suspendată la data de 15 decembrie, primul pas spre excluderea sa de pe bursă ca parte din planul de salvare efectuat de Guvernul din Malaezia, cu un cost de 1.730 de milioane de dolari (1.400 mil. €) şi include o reducere de 30% a forţei de muncă, aproximativ 6000 de locuri de muncă (a se vedea: Acţiunile Malaysia Airlines şi vor trece sub controlul Statului).

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply