Caz practic pentru hoteluri: cum să găzduieşti evenimente sustenabile

Numărul tot mai mare de hoteluri care găzduiesc evenimente şi necesitatea de a demonstra acreditările sale de responsabilitate socială clienţiilor lor de afaceri, au determinat experţii din domeniu să se întâlnească la Londra pentru a-şi împărtăşi experienţele şi a ajuta alte hoteluri să găzduiască evenimente sustenabile. 

Schimbarile climatice au implicaţii semnificative în diverse industrii şi cea a evenimentelor nu este o excepţie. Dovada acestui fapt este că tot mai mulţi organizatori încep să ia în considerare impactul lor asupra mediului, adoptând măsuri pentru a reduce amprenta de carbon şi mulţi alţii controlând ca evenimentul său urmează aceeaşi linie a strategiei sale de Corporate Social Responsability (CSR).

În acest sens, este important să ne amintim ca sustenabilitatea merge dincolo de a fi “verde”, pentru că trebuie luati în considerare toţi factorii de mediu, sociali şi economici.

Summit-ul de Evenimente Sustenabile, care a avut loc în capitala britanică, a reunit peste 250 de profesionişti din 50 de companii ai industriei, din rândul agenţiilor, destinaţiilor şi furnizorilor, pentru a dezbate cum să pună în aplicare practicile sustenabile pentru o industrie mai eficientă.

Experţii amintesc că sustenabilitatea trebuie să ţină cont de factori de mediu, sociali şi economici.  #shu#

Experţii amintesc că sustenabilitatea trebuie să ţină cont de factori de mediu, sociali şi economici. Imagine Shutterstock.

Într-adevăr, fiecare element al Summit-ului, ceva la care responsabilii săi s-au angajat, contând pe experienţa şi resursele necesare, asigurându-se să adopte toate aspectele necesare în impactul social, economic şi de mediu ale organizarii evenimentului. Orice decizie, de la designul meniului până la semnalizare, a fost luată pentru a fi responsabil din punct de vedere ecologic şi social.

– Propia incintă, 30 Euston Square, are un număr mai mare de inovaţii durabile incorporate în designul clădirii. De exemplu, apa de ploaie este colectată pentru a redirecţiona sistemul de sanitare din băile sălii de conferinţe; în plus faţă de detectoarele de mişcare pentru a stinge luminile când nu este nimeni în zonă.

– Evenimentul a fost un exemplu de măsuri suplimentare pe care le poate adopta un complex pentru a depăşi aşteptările mari de sustenabilitate. Astfel, pentru a reduce consumul de materiale a fost filtrată apa şi servită în sticle reciclbile, pe lângă utilizarea televizoarelor de plasmă şi a personalului pentru a indica participanţilor unde trebuie să meargă. WiFi-ul a asigurat că ar putea utiliza o aplicaţie a evenimentului pentru a elimina nevoia de a utiliza hârtie.

– Şeful incintei, Russell Benton, a creat un meniu personalizat folosind doar ingrediente de sezon, sustenabile şi locale (într-o rază de 30 de mile, 48 de kilometri), acordând o atenţie deosebită ca produsele să fie organice, din comerţul echitabil şi să respecte standardele de bunăstare a animalelor. Bucătarul-şef a lucrat, de asemenea, cu clientul pentru a crea meniuri inovatoare care vor oferi o varietate mare, dar să reducă, în acelaşi timp, risipa alimentelor la un nivel minim.

– Sala de conferinţe este situată la o scurtă distanţa de gară London Euston, o locaţie centrală uşor accesibilă cu mijloacele de transport public, astfel încât managerii săi recomandă mereu participanţilor să îl utilizeze şi iau, de asemenea, în considerare impactul călătoriei în timpul planificării evenimentului. La Summit-ul citat mai sus aproape 40% din delegaţi au călătorit cu metroul şi mai mult de 30% cu trenul.

Meniurile includ doar ingrediente de sezon, sustenabile, locale, organice şi din comerţul echitabil.  #shu#

Meniurile includ doar ingrediente de sezon, sustenabile, locale, organice şi din comerţul echitabil. Imagine Shutterstock.

Complexul 30 Euston Square are o certificare BREEAM, certificatul de construcţie durabilă lider la nivel mondial, iar managerii sunt mereu în căutarea unor modalităţi de a îmbunătăţi şi consolida oferta sa sustenabilă. Şi, în opinia sa, “coservând energia, reducând deşeurile, cumparând produse locale şi pur şi simplu consumând mai puţin, rezultatele imediate pot fi apreciate nu numai de noi, ci şi de participanţii la evenimentele sale“.

Reprezentanţii companiei sunt ferm convinşi că “abordarea noastră faţă de sustenabilitate şi acreditările de mediu atrag clienţii care recunosc importanţa sa în afaceri şi evenimente. Pentru noi este important să punem în practică sustenabilitatea ca şi companie dar, de asemenea, ca clienţii noştri să ia în considerare valoarea acesteia atunci când aleg locul pentru organizarea evenimentului lor”.

Nu este surpinzător că, aşa cum am publicat în alt articol, gradul de conştientizare a clientului de hotel din ce în ce mai mare.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe GreenHotelier.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply