Avioanele de pasageri vor trebui să raporteze poziţia lor la fiecare 15 minute, propune OACI

Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) va propune o nouă legislaţie la nivel mondial care să oblige avioanele comerciale de pasageri să informeze cu privire la poziţia lor la fiecare 15 minute, o măsură de control care este reluată după pierderea contactului cu avionul AirAsia în luna decembrie şi precedentul cu aparatul Malaysia Airlines, încă dispărut din 8 martie 2014.

Un purtător de cuvânt al OACI a spus că, dacă se va merge mai departe, noua propunere de siguranţă a aviaţiei ar permite monitorizarea exactă a rutei avioanelor la nivel internaţional si ar putea fi implementată la scurt timp de la aprobare.

De fapt, metoda de monitorizare prin satelit este deja aplicată de mai multe companii aeriene şi tehnologia este deja prezentă la bordul avioanelor. În cazul în care avioanele nu le au, se poate realiza raportul oral prin radio.

Avioanele de pasageri vor trebui să raporteze poziţia lor la fiecare 15 minute, propune OACI

Avioanele de pasageri vor trebui să raporteze poziţia lor la fiecare 15 minute, propune OACI

 

“Dacă ei se pun de acord (cele 191 de state membre) cu privire la legislaţie, conferinţa de securitate va studia, de asemenea, va studia cum trebuie implementată şi OACI se va ocupa de acest lucru”, a informat către Reuters prin e-mail purtătorul de cuvânt al organismului, Anthony Phibin.

OACI ar putea impune cu forţa decizia, dar de moment preferă să ajungă la un consens la conferinţa care va avea loc în luna februarie.

Accidentele de avion care au avut loc în acest an, cea mai mare parte legate de evenimentele metereologice, au arătat că sistemele de localizare a avioanelor după un sinistru trebuie să fie îmbunătăţite.

Iar anul 2014 a fost un an amar pentru pentru aviaţia civilă internaţională: după patru accidente grave în liniile comerciale care au avut loc anul acesta.

Faptul că avioanele dispar de pe ecranul controlorilor “este neobişnuit, dar nu ciudat” deoarece există multe erori şi nevoi şi chiar pot fi oprite manual, explică Europa Press din USCA.

Prin urmare, Colegiul Oficial de Piloţi de Aviaţie Civilă (COPAC) piloţii au cerut să se îmbunătăţească sistemele de localizare de avioane şi să se lucreze la implementarea lor “cât mai curând”.

 

STANDARDE UNIFICATE

Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA), care reprezintă 90% din traficul aerian mondial, deja a promis că în luna aprilie a acestui an să lucreze pentru a unifica criterii şi să îmbunătăţească monitorizarea aeronavelor în zbor, după dispariţia zborului MH370 al Malaysian Airlines, pentru implementarea acestui sistem în mai puţin de un an.

Cu toate acestea, asociaţia a cerut Guvernelor şi industriei transportului aerian să se analizeze datele şi siguranţa cu scopul de a îmbunătăţi standardele actuale.

Patronatul propunea ca avioanele comerciale să facă cunoscute coordonatele lor la fiecare sfert oră. Cu toate acestea, în decembrie 2014, iniţiativa nu a fost susţinută chiar de IATA nefiind practică, potrivit organizaţiei.

În 2013, au fost operate 29 de milioane de zboruri în avioane comerciale, cu o medie de un accident la 2,4 milioane de zboruri şi o îmbunătăţire de 14,6%, comparativ cu media industriei din ultimii cinci ani.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply