Atentatele din Paris: trei consecinţe pentru turism

Analiză/ Atacurile teroriste comise de Statul Islamic în Paris şi care au lăsat un bilanţ de 129 de morţi şi 80 de răniti grav vor genera trei consecinţe directe asupra sectorului turistic la nivel global.

1) NOI RUTINE ŞI PROTOCOALE DE SIGURANȚĂ ÎN TOATĂ INDUSTRIA

În primul rând, întreaga industrie, în toate destinaţiile, va trebui să se obişnuiască cu noi rutine şi protocoale de siguranţă pentru a preveni ameninţările teroriste.

De fapt, această problemă a fost discutată în cadrul conferinţei “Terrorism and Tourism: What can the travel industry do to safeguard their customer?“, care a avut loc în urmă cu două săptămâni la World Travel Market.

Cincizeci de responsabili pentru siguranţă de destinaţii turistice şi companii au participat la această conferinţă. În acea zi, mulţi suspectau deja că distrugerea unui avion charter cu turişti ruşi a fost cauzată de un atac terorist.

“În tot ceea ce facem, este absolut vitală lucrarea cu partenerii. În calitate de experţi de combatere a terorismului, obiectivul nostru de interes este de a înţelege ameninţările atât în Marea Britanie cât şi destinaţiile turistice din străinătate unde există cetăţeni britanici”, a explicat David Roney, coordinator naţional al programului Protect & Prepare.

Mesajul scurt a fost foarte simplu: locurile aglomerate sunt ţinte preferate de terorişti, aceştia au dobândit multă experienţă în ţări precum Siria şi atacatorii pot fi atât comando cât şi lupi singurataci.

Deci, la fel cum companiile de turism au inclus o mulţime de sarcină de rutină legate de economisirea energiei, curăţenia, managementul clienţilor sau prevenirea furturilor, vor trebui să includă, de asemenea, în viaţa de zi cu zi noi modele de muncă şi protocoale legate de securitatea antiterorism.

Indiferent dacă această societate se afla în Europa sau într-o destinaţie emergentă.

Una dintre diapozitivele prezentate la conferinţă cu privire la prevenţia atacurilor teroriste în industria turismului.

Una dintre diapozitivele prezentate la conferinţă cu privire la prevenţia atacurilor teroriste în industria turismului.

 

2) CERERE TOT MAI CONŞTIENTIZATĂ

Din ce în ce mai clar, cetăţenii presupun că atunci când călătoresc în vacanţă sau se află în locuri foarte aglomerate sunt un “soft target” sau o ţintă uşoară, prost protejată, pentru terorişti. A se vedea, de asemenea, articolul OMT: ne confruntăm cu o ameninţare globală.

De fapt şi conform sondajului realizat de World Travel Market consumatorilor din Marea Britanie, patru din 10 turişti recunosc că acest 2015 nu au putut să se relaxeze pe deplin în timpul vacanţei pentru că la un moment dat le-a fost frică să nu fie implicaţi într-un atentat. A se vedea, de asemenea, World Travel Market: optimism şi teamă în acelaşi timp.

Având în vedere şi după tragedia de la Paris, este foarte posibil ca anumite destinaţii turistice, de exemplu marile oraşe din Europa, sunt percepute ca potenţial periculoase şi, prin urmare, de evitat.

De aici nevoia urgentă de toate părţile interesate din industria turismului să înceapă să includă orientări de siguranţă şi care să nu provoace frică de a cere colaborarea vizitatorilor dacă, de exemplu, ei văd un pachet suspect.

Unii pot crede “Oamenii nu vor dori să vină în oraşul nostru dacă vor vedea semne peste tot care îi avertizează să fie în alertă”. Nu este vorba nici de a intra în panică.

Dar ar fi pozitiv ca industria tursmului şi forţele de securitate să menţina reuniuni periodice pentru a stabili cel mai bun mod de a preveni, împreună şi în mod coordonat, ameninţarea teroristă.

 

3) MANAGEMENTUL CRIZELOR ŞI SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ, FUNDAMENTALĂ

Toate destinaţiile turistice din Europa, în special din mediul urban, dar şi staţiunile de plajă şi soare, vor fi nevoite să-şi revizuiască urgent planurile pentru managementul crizelor şi situaţiilor de urgenţă.

Pentru că în cazul în care are se întâmplă ce-i mai rău şi sunt loviţi de un atac terorist,  primele 48 de ore vor fi cruciale.

Ce se întâmplă în această perioadă de timp (modul în care sunt tratate victimele, sunt repatriaţi turiştii, se gestionează relaţia cu mass-media, etc) va marca reputaţia acestor destinaţii şi va fi esenţial pentru ca următoarele campanii de promovare pentru a recupera turiştii, cât mai curând posibil, să fie mai eficiente.

 

Sursă: Xavier Canalis hosteltur.com

 

Leave a Reply