Aşa vor fi congresele şi evenimentele în viitor

¿Cum vor fi evenimentele, congresele şi conventiile în viitor? O colecţie de tendinţe realizată de firma de consultanţă de tehnologie Alzavista şi care a fost prezentată la târgul EIBTM din Barcelona, ne permite să explorăm viitorul.

Ochelarii 3D pentru a evalua hoteluri şi centre de convenţii. – Sarcina de a selecta hoteluri, săli unde au loc întâlniri şi mari evenimente cade pe organizatorii de evenimente şi agenţiile de turism. Iar hârţile sau diagramele nu vor mai fi suficiente. Se estimează că, datorită conexiunilor puternice la internet, utilizarea ochelarilor 3D va permite vizualizarea cu multe detalii toate colţurile unui loc înainte de a lua o decizie cu privire la care fiecare palat de congrese, chiar dacă se află la mii de kilometeri distanţă.

Umbrele invisibile. – Datorită faptului că multe evenimente au loc în aer liber, este necesar să ai un plan B în cazul în care plouă. Până acum, corturile au îndeplinit această funcţie. Dar se experimentează cu noi tehnologii care ar permite crearea de “umbrele invizibile” format dintr-un curent intens de aer situat la la câţiva metri înălţime, care ar devia ploaia în lateral, evitând că eleganţii participanţi la un congres să rămână uzi.

Echipaj inteligent. – Mai mulţi producători de bagaje intenţionează să lanseze pe piaţă bagaje care vor fi conectate cu smartphone-ul pasagerului. Această inovaţie ar putea fi de mare ajutor pentru congresele şi convenţiile care mişcă un volum mare de asistenţi şi care implică transferul sus şi jos a sute de bagaje.

Se estimează că roboţii câştigă protagonism în sectorul MICE în următorul deceniu. #shu#

Aplicaţiile de evenimente sincronizate cu check-in. – Un număr mare de evenimente care se organizează azi au deja propia lor aplicaţie, o aplicaţie de smartphone care permite asistenţilor la un congres să cunoască în avans programul, hărţile locaţiei, a avea la îndemână rezervările, să trimită mesaje altor participanţi, etc. Noile aplicaţii vor fi sincronizate cu procesul de check-in în aeroporturi, astfel încât participanţii la un eveniment s-ar putea identifica reciproc cu mult înainte de congres şi a începe să facă networking din momentul în care urcă la bordul avionului.

Maşinile fără şofer. – Google, Audi, Mercedes şi General Motors dezvoltă vehicule noi care vor fi conduse fără şofer. Se estimează ca până în 2020 acestea vor circula deja pe drumuri. Într-un scenariu viitor, aceste maşini vor primi notificarea automată atunci când delegatul la un congres ajunge la aeroport şi îl va lua de la punctul stabilit la ora exactă.

Tehnologia iBeacon. – Aceasta este un transmitator care trimite o notificare pentru un smartphone apropiat, care are instalată o aplicaţie specifică. Datorită costului său scăzut şi întreţinerea redusă, se estimează că aceasta se va răspândi rapid. Mulţumită tehnologiei iBeacon, o persoană ar putea primi recomandări personalizate atunci când va trece pe la un anumit stand, va participe la un eveniment sau la un workshop, etc.

Roboţi sociale. – Inteligenţa artificială în domeniul roboticii înregistrează progrese rapide şi posibilităţile pentru turismul de congrese pot fi foarte mari. De exemplu, într-un scenariu viitor acest tip de “blabdroids” se vor ocupa de realizarea de sondaje de satisfacţie a participanţilor care pleacă de la un eveniment. Cineva poat fi şocat că vorbeşte cu un robot, dar s-a demonstrat că în acest tip de situaţii persoanele sunt mai sincere, pentru că ştiu că aceste maşini nu le judecă pentru opiniile lor, potrivit specialiştilor în acest domeniu.

Termostate wearables. – Au început să fie comercializate un tip de brăţări care controlează temperaturile corpului prin senzori şi materiale termoelectrice. Şi într-un loc cum este un centru de convenţii în care niciodată nimeni nu se simte confortabill cu temperatura de aer condiţionat, acest tip de tehnologie va permite că sută la sută dintre participanţi vor fi în conformitate şi în funcţie cu preferinţele sale personale.

Ficţiune sensorială. – Cercetătorii de la MIT au dezvoltat o vest care, atunci când o porţi, permite cititorului unei cărţi sa experimenteze senzaţiile pe care le trăieşte protagonistul din romane: frig, căldură, etc. Acest tip de tehnologie ar putea fi aplicate pentru dezvoltarea “cărţilor de evenimente”, unde persoanele care nu au putut participa să trăiască la maxim senzaţiile pe care s-au trăit aici.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply