Anul trecut a fost cel mai bun pentru investiţiile hoteliere din Europa

Cu un volum de 12.200 milioane de euro, 2014 a fost cel mai bun an pentru investiţiile hoteliere în cele cinci mari pieţe din Europa: Franţa, Germania, Italia şi Spania şi Marea Britanie. Investiţiile au crescut cu 68% faţă de datele bune din 2013 şi a depăşit recordul anterior din 2007, potrivit firmei de consultanţă imobiliară BNP Paribas Real Estate.

“Investiţia hotelieră în 2014 a fost impulsionată de capitalul străin, în principal, din America de Nord, Orientul Mijlociu şi Asia. De asemenea, am observat cum investiţiile chineze au luat amploare”, spune Bruno Juin, directorul de hoteluri al BNP Paribas Real State.

Spania este din nou pe drumul cel bun cu investiţii de 1.100 milioane de euro, reprezentând 17% din investiţiile în Europa şi aproape dublul cifrei din 2013. Aproximativ 20% din investiţii au corespuns clădirilor care vor deveni hoteluri şi nu hotelurilor în funcţiune. Din nou, piaţa noastră hotelieră a fost obiectivul investiţiilor străine. Î 2014, a fost observat un interes mai mare din partea cumpărătorilor asiatici: investiţiile sale au reprezentat anul trecut volumul investit în hotelurile spaniole în ultimii cinci ani.

Din 2010 activitatea hotelieră a fost solidă şi va continua să fie şi în acest an, afirmă BNP Paribas Real State. #shu#

Din 2010 activitatea hotelieră a fost solidă şi va continua să fie şi în acest an, afirmă BNP Paribas Real State. Imagine Shutterstock.

 

Regatului Unit i-au corespuns 44% din totalul investiţiilor în cele cinci ţări de referinţă, o cotă cu care continuă să domine acest segment la nivel european. Tranzacţiile de active trofeu importante şi portofolii hoteliere au permis ca volumul de investiţii aproape să se dubleze faţă de 2013 şi a marcat un nou record, cu 5.400 milioane de euro. Cei mai activi investitori au fost cei din America de Nord, cărora le-au corespuns tranzacţiile, cum ar fi achiziţia a 144 Travelodge de către Goldman Sachs (a se vedea: “Hostels şi hoteluri low cost, în creştere în Europa la cererea clienţilor şi a investitorilor”. Deşi în măsură mai mică, investitorii din Orientul Mijlociu şi Asia au fost, de asemenea, foarte activi, concentraţi pe hotelurile de lux din capitală.

În Germania, achiziţiile de hoteluri au înregistrat în 2014 o expansiune remarcabilă,  depăşind pentru prima dată barieră de 3.000 milioane de euro, concret 3.100 milioane, care stabileşte un nou record şi imprimă o creştere de 82% faţă de cifrele din 2013. Ca şi în cazul Regatului Unit, acest rezultat excelent a fost rezultatul mai multor tranzacţii de portofolii mari şi cu numeroase tranzacţii individuale, cum a fost cazul Le Méridien în München şi Hilton în Frankfurt.

Activitatea pe piaţa investiţiilor hoteliere în Franţa a fost remarcabilă în 2014, cu un volum de investiţii care a depăşit bariera celor 2.000 de milioane de euro, cu 21% mai mult decât în 2013. Investitorii străini au continuat să conducă piaţa, concentraţi, în special, pe segmentul hotelurilor de lux, cu 86% a cotei de piaţă. Printre activele trofeu transferate în 2014 au ieşit în evidenţă Le Méridien Paris Etoile, Marriott Champs Elysees sau Carlton la Cannes, vândute investitorilor din Statele Unite, China şi Qatar, respectiv.

Cu o piaţă imobiliară mai discretă în ansamblul său, investiţiile hoteliere din Italia au înregistrat totuşi o creştere de 11% între 2013 şi 2014.

 

În căutarea de oportunităţi

Desi investitorii preferă active de înaltă calitate, este din ce în ce mai frecvent care caută oportunităţi cu profituri mai mari. Prin urmare, este de aşteptat ca investiţiile în hoteluri vor continua să crească în 2015, deşi la un ritm mai lent.

 

Sursă: hosteltur.com

One comment

  1. […] hotelieră a fost solidă şi anul 2014 nu a fost o excepţie”. Nu în zadar Anul tecut a fost cel mai bun pentru investiţiile hoteliere din Europa, aşa cum informăm în alt […]

Leave a Reply