American Express estimează o creştere mondială a segmentului MICE în 2016

Îmbunătăţirea treptată a situaţiei economice, împreună cu tendinţa de expansiune globală a companiilor, va aduce o creştere continuă pentru industria MICE anul viitor, aşa cum se desprinde din Global Meetings Forecast 2016 realizat de American Express Meetings&Events, deoarece aproape 85% din participanţi prevede acest lucru.

O creştere previzibilă care se extinde în toate regiunile şi care va încuraja organizaţiile să crească bugetul alocat evenimentelor corporate, după ani de stabilizare sau creştere moderată a activităţii.

American Express estimează o creştere mondială a segmentului MICE în 2016

Experţii şi organizatorii de evenimente consultate în studiul de anul trecut sunt de acord, de asemenea, că fără diferenţe majore între regiuni, acele evenimente menite să sporească engagement-ul la nivel intern vor experimenta o creştere puternică, în măsura în care companiile sunt din ce in ce mai conştiente de valoarea strategică a acestui tip de meetings pentru a încuraja întâlnirea, dialogul şi sentimentul de apartenenţă la organizaţie în rândul angajaţilor angajaţilor săi. În acest sens, întâlnirile de muncă sau călătoriile de stimulare pentru angajaţi vor câştiga importanţă în mod general faţă de alte evenimente corporate.

“Clienţii noştri recunosc valoarea interacţiunii şi a căutării de oportunităţi pentru a genera engagement, a stimula angajaţii şi a construi experienţe în jurul programului său de evenimente”, spune Issa Jouaneh, vicepreşedinte şi director general al American Express Meetings&Events.

 

Europa rupe cu desclinul din anii anteriori

În Europa, rezultatele sondajelor şi interviurilor în profunzime care modelează acest forecast indică o schimbare de tendinţă care încurajează faţă de situaţia stabilă a industriei din ultimii ani. Deci, este de aşteptat, de asemenea, să crească numărul de evenimente în întreaga regiune. Şi, în pofida faptului că forecast-ul de anul trecut indică unele scăderi de activitate în regiune, participanţii din Marea Britanie şi Germania la sondaj manifestă un optimism puternic cu perspective bune de creştere a tot felul de evenimente în toate ţările, cum ar fi lansarea de produse. În orice caz, prognoza experţilor consultaţi în Europa cu privire la numărul mediu prevăzut pentru planul anual pe companie în 2016 este cea mai optimistă în comparaţie cu alte regiuni, ajungand la 126.

În plus, numărul de participanţi la întâlniri şi evenimente creşte, încet dar constant, şi în comparaţie cu previziunile de anul trecut, bugetele alocate evenimentelor vor continua să crească (cu 1,8% faţă de anul trecut) în măsura în care companiile sunt tot mai interesate de dezvoltarea unui program de evenimente cu obiectivele sale strategice. Durata medie a evenimentelor în regiune va fi de 2 zile.

În ceea ce priveşte destinaţiile europene care găzduiesc mai multe evenimente în 2016, Londra şi Paris, vor continua să ocupe primul şi al doilea loc, respectiv. Topul 5 este completat de Amsterdam, Bruxelles şi Frankfurt.

 

America de Nord menţine o tendinţă pozitivă 

În America de Nord, prognozele pentru 2016 indică o continuare a tendinţei începută deja în 2015: aproape 90% din participanţi la forecast prevăd o creştere în toate tipurile de evenimente corporate, situându-se în fruntea acelor evenimente interne adresate angajaţilor din organizaţii. Participanţii prevăd o medie de 80 de evenimente incluse în planul anual de meetings pe companie în regiune. Pe măsură ce numărul de evenimente va creşte în toată regiunea, o va face şi numărul de participanţi (doar unul din 20 de participanţi la sondaj estimează scăderi ale numărului de participanţi). Şi, ca urmare a redresării economice treptate, companiile pun din nou accent pe acele evenimente adresate echipei interne, prin planificarea unui număr tot mai mare de evenimente de stimulare şi alte evenimente şi alte evenimente speciale pe parcursul acestui an.

Cu toate acestea, experţii arată, de asemenea, o preocupare tot mai mare a organizatorilor de evenimente atunci când asigură că evenimentele lor sunt adresate unor audienţe adecvate pentru a asigura o rentabilitate de investiţii optimă. Pe de altă parte, chiar dacă participanţii la sondaj sunt optimişti cu privire la creştere, durata evenimentelor va fi practic aceeaşi ca în anii precedenţi. În ceea ce priveşte alocările bugetare pentru evenimente, se estimează o creştere de 1,9% faţă de 2015.

În ceea ce priveşte oraşele care vor găzdui cel mai mare număr de evenimente pe parcursul anului 2016, Chicago trece pe al doilea loc în acest an, cedând primul loc oraşului Orlando. Las Vegas, Sand Diego şi Atlanta revin în topul 5 al destinaţiilor pentru evenimente în America de Nord în acest an.

 

Asia-Pacific: creştere inegală

Prognoza experţilor consultaţi estimează creşteri mai moderate pentru regiunea Asia-Pacific, deşi există diferenţe majore în funcţie de ţară. În general, experţii se aşteaptă la un nivel de activitate să ajungă la 68 de evenimente planificate pe companie în planul său anual. Este aşteptată o creştere mai izbitoare în Indonezia şi Coreea de Sud, care se află în plin proces de construire a infrastructurii şi care concentrează mari eforturi pe consolidarea turismului la frontierele sale. În schimb, Australia şi Japonia, cele mai consolidate din sectorul MICE, vor experimenta o creştere mai moderată, Australia susţine un număr de evenimente mai mare decât media din regiune pentru anul care vine. China, la rândul său îşi menţine atenţia asupra companiilor multinaţionale pentru dimensiunea economiei sale şi importanţa sa industrială, cu care se estimează că tendinţa în creştere va continua în următorii ani.

Organizatorii de evenimente sugerează că, cu excepţia Australiei, evenimentele vor avea o durată mai scurtă (2,2 zile in medie), comparativ cu datele din America de Nord, asemănându-se cu durata evenimentelor prevăzute în Europa. În ceea ce priveşte bugetul alocat în Asia-Pacific , este aşteptată o creştere de 2,1% faţă de acum doi ani.

Prognoza sugerează că destinaţiile din Asia-Pacific care vor organiza cele mai multe evenimente vor avea loc anul viitor va fi Singapore, care îşi menţine primul loc pe care l-a obţinut în 2015, urmat de Shanghai şi Hong Kong. Beijing urcă la poziţia a patra şi Sidney închide topul 5.

 

America Latină: un an bun marcat de evenimentele sportive

În acelaşi mod ca şi în alte regiuni, previziunile rămân pozitive pentru industria de evenimente din America Centrală şi de Sud, în cazul în care, în plus, experţii consultaţi sunt de acord că firmele sunt din ce în ce mai conştiente de valoarea strategică pentru a genera mai multe venituri în contul lor în 2016.

Tendinţa pozitivă, care a început deja în 2015, va continua în următorii ani, ca urmare a creşterii economice în unele ţări, evenimentele sportive mondiale care vor aduce o mare atractivitate unor destinaţii şi îmbunătăţirea progresivă a infrastructurii de transport, hoteluri, spaţii pentru evenimente, etc. Se estimează că media evenimentelor prevăzute pe companie în planul lor anual să fie 87. Numărul participantilor şi durata evenimentelor (fiind aceasta mai mare decât media prevăzută pentru restul regiunilor) va rămâne stabilă în comparaţie cu 2015. La rândul său, se estimează o creştere (1,4%) în bugetele adresate evenimentelor faţă de acum doi ani.

Pe destinaţii, Rio de Janeiro şi Cancun se află, pentru al treilea an consecutiv, ca cele mai mari destinaţii pentru a organiza evenimente în America Latină.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply