Amadeus susţine că nu a observat nici un impact ca urmare a deciziei luate de Lufthansa

Directorul financiar al Amadeus, Ana de Pro, a explicat că rezultatele GDS-ului din al treilea trimestru al anului 2015 nu au fost afectate negativ de noua strategie comercială a grupului Lufthansa, care penalizează biletele emise de una canal de rezervări care utilizează un GDS.

Aşa cum am informat în articole anterioare, Lufthansa a început să perceapă o taxă de 16€ rezervărilor prin GDS de la 1 septembrie, declarând că doreşte să lucreze în continuare cu agenţiile de turism.

Deşi agentiile afirmă că vânzările de bilete de avion ale companiei Lufthansa au scăzut în agenţii după aplicarea taxei de 16€ , Lufthansa asigură că vânzările nu au scăzut după aplicarea taxei.

Amadeus susţine că nu a observat nici un impact ca urmare a deciziei luate de Lufthansa

Ana de Pro, a confirmat într-o conferinţă de presă prin telefon cu mass-media, că costul suplimentar pe care Lufthansa îl impune agenţiilor de turism care fac rezervări prin intermediul GDS-ului, aşa cum era de aşteptat, nu a avut un impact negativ în rezultatele celui de-al treilea trimestru al anului, inclusiv luna septembrie, prima lună în care s-a aplicat această măsură.

De Pro a explicat că nu doar că nu a existat un impact negativ asupra conturilor, dar preţul unitar al rezervărilor prin Amadeus a fost beneficiat, deoarece Lufthansa a schimbat tipul de acord pe care îl avea cu acest furnizor de tehnologie pentru industria turismului.

Managerul a adăugat că actualul acord de distribuţie globală (GDA) semnat de Lufthansa cu Amadeus presupune că preţul pe rezervare perceput companiei aeriene este mai mare decât cel pe care îl plătea atunci când contractul era de conţinut complet.

Acest lucru se datorează faptului că acordul de conţinut complet (FCA), pe care îl încheie majoritatea companiilor aeriene şi care garantează accesul la toate stocurile sale, include reduceri mari la tarifele GDS-ului.

Amadeus a câştigat 564 mil. € până în septembrie, cu 9% mai mult, în timp ce cifra de afaceri a companiei între ianuarie şi septembrie a ajuns la 2.964 milioane de euro, cu 14,7%. În plus, în al treilea trimestru, rezervările de zboruri realizate de agenţiile de turism prin intermediul GDS-ului au crescut cu 8,2%, până la 123,8 milioane.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply