Amadeus studiază incorporarea economiei de colaborare în platforma sa

Amadeus “experimentează cu unii actori din economia de colaborare” cum să satsifacă prin platforma sa clientul care caută acest tip de ofertă, aşa cum a recunoscut Holger Taubmann, vicepreşedinte şi responsabil de Distributie Globală al companiei. Taubmann a făcut aceste declaraţii în cadrul Amadeus Online Connect 2016 EMEA, care a avut la data de 20 octombrie la hotelul Titanic Chausse Berlin, cu participarea la această a şasea ediţie a 258 de participanţi din 171 de companii.

Economia de colaborare are totuşi unele handicapuri, cum ar fi nevoia ca proprietarul să aprobe închirierea, încetinând procesul prin faptul că furnizează confirmarea imediată, astfel că “atunci când confirmarea cazării va fi la fel de imediată că rezervarea unui zbor, va fi mai uşor”.

La aceasta se adaugă, uneori, probleme de calitate şi usurinţă accesului pentru că trebuie să te întâlneşti cu propietarul pentru a putea intra în locuinţă, a avertizat Taubmann. “Lumea de colaborare va merge mai departe, dar trebuie să asigure o mai bună calitate şi să se doteze cu o accesibilitate mai mare”.

Dar, a subliniat el, “presiunea acestei noi concurente a servit pentru ca hotelurile să schimbe modul lor de a face afaceri şi din ce în ce mai des vom vedea unităţi de cazare care vor oferi şi apartamente, un model hibrid, pentru că este ceea ce caută clientul”.

 Numerele arată o creştere de neoprit a smartphone-ului, potrivit Amadeus.

Numerele arată o creştere de neoprit a smartphone-ului, potrivit Amadeus.

Şi, a subliniat el, “Uber este deja integrat cu multe companii aeriene ca un instrument pentru călătorul corporate, dar cumpărarea HomeAway de către Expedia oferă ideea că în călătoria de leisure oamenii nu caută doar hoteluri, ci şi locuinţe, mai ales atunci când călătoresc cu familia”. (A se vedea ştirea Expedia cumpără HomeAway cu 3.600 mil. €).

De fapt, Amadeus a avut o mică participare în Cabify, din care a ieşit deja, “pentru a învăţa cum funcţionează acest nou model, dar noi, care suntem într-o afacere cu multă precizie şi un proces foarte automatizat, vedem încă dificilă intrarea sa“.

Obiectiv

Nu este surprinzător ca obiectivul Amadeus este, în cuvintele vicepreşedintelui său, “să devină o platformă de colaborare şi conectată pentru toţi jucătorii din sector“, concentrându-se, după cum a declarat Sébastien Gibergues, responsabilul de Leisure şi Turism On-line, pe trei aspecte:

Sébastien Gibergues, responsabil de Leisure şi Turism Online al Amadeus, în prezentarea sa la Berlin.

Sébastien Gibergues, responsabil de Leisure şi Turism Online al Amadeus, în prezentarea sa la Berlin.

 

  1. Merchandisingul multitudinii de produse în care companiile aeriene au împărţit oferta lor (acces rapid, alegerea scaunului, catering, etc.) a devenit esenţial pentru OTA, deoarece “consumatorii preferă să cumpere produse mai bune în 20% dintre rute. Până acum, în acest an, au plătit pentru peste două milioane de bagaje şi scaune”.
  2. Rapiditate:“Clientul este din ce în ce mai nerăbdător, astfel încât pentru fiecare secundă de întârziere a răspunsului furnizorul său intermediarul pierd bani. Pentru fiecare secundă cu care sunt mai rapizi creşte cu 20% rata de conversie, mai ales în lumea mobilă. De aceea, scopul este de a reuşi ca răspunsul să aibă loc într-un timp maxim de două secunde”.
  3. Conversiunea în bani:Totul trebuie să aibă acelaşi scop, a creşte rata de conversie şi generarea de bani într-un model de afacere într-o continuă schimbare. Şi, potrivit lui Taubmann, “lumea nu va mai fi niciodată la fel”.

Tendinţe

Printre tendinţele care sunt consolidate în această revoluţie care va transforma lumea, aşa cum o cunoaştem acum, responsabilii Amadeus au evidenţiat:

– Cum să nu, telefonul mobil, aşa cum a indicat Taubmann, “permite accesul clientului pe parcursul întregului traseu al experienţei clientului, înainte, în timpul şi după, astfel încât să poată oferi servicii şi produse în acelaşi moment în care se necesită o conversie mai mare. Telefonul mobil se consolidează ca un canal de vânzări, cu toate că apariţia sa înseamnă o scădere a volumului altora, cum ar fi computerul sau laptopul, dar este o lume care oferă multe oportunităţi”.

– Cel mai mare potenţial în acest sens îl au activităţile în destinatie, “având puterea de a geolocaliza clientul şi în functie de interesele sale să îi ofere activităţi, cum ar fi un meci de fotbal sau un concert în locul in care se află. Această zonă este încă neexploatată şi în cinci sau 10 ani se va schimba mult”.

O creştere a greutăţii telefonului mobil în e-commerce. Sursă: Amadeus

O creştere a greutăţii telefonului mobil în e-commerce. Sursă: Amadeus

– În următorii ani vor avea loc, de asemenea, mai multe procese de concentrare antreprenorială, pentru că “într-o piaţă atât de competitivă ca aceasta, singura cale prin care să poţi să ţii pasul este de a creşte”.

– Vânzarea directă sau intermediată? Vicepreşedintele Amadeus IT Group a decis să amintească în această privinţă că “70% din rezervările făcute prin intermediul site-ului unei companii aeriene provine de la intermediari, fie de la alte site-uri (OTA, site-uri de recenzii), SEM, SEO, alte pagini care nu sunt în mod necesar de călătorii sau prin intermediul motoarelor de metacăutare. Doar 30% vine din navigarea directă“.

Prin urmare, în cazul Lufthansa, Amadeus crede că ceea ce caută această este să stimuleze vânzarea directă. Deşi relaţia cu compania aeriană “a fost întotdeauna bună”, Taubamann crede că compania “nu este încă sigură dacă are sens ceea ce a făcut” pentru că multe rezervări au fost derivate la alte companii aeriene, deşi în mod cert a crescut vânzarea sa directă, dar acolo concurezi de asemenea cu marile companii şi cu costuri mari. Dar, desigur, Lufthansa are toată libertatea de a experimenta. Aşa cum au făcut şi altii, cum ar fi Air Canada, şi în cele din urmă au revenit la conţinutul complet”.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply