Amadeus avertizează că agenţiile care doresc NDC-ul IATA vor trebui să investească în tehnologie

New Distribution Capability (NDC) pe care l-a lansat IATA pentru a facilita în special rezervările de servicii în mod separat (ancillary services), a generat îngrijorare în rândul ageţtiilor de turism şi al GDS-urilor. Având în vedere acest lucru, Amadeus a pus accentul pe carenţele acestei noi formule de distribuţie, şi nu o consideră concurenţă.

Acest lucru a fost afirmat de Strategic marketing director -Airline Distribution- al Amadeus, Gianni Pisanello, care explică faptul că “NDC-ul IATA nu este un sistem de distribuţie nici o platformă, ci un limbaj, un standard de comunicare”. Şi enumeră ceea ce el consideră două carenţe ale NDC. “Pe de o parte, fiind în XML are probleme de scalabilitate atunci când procesează volume mari de date. Pe de altă parte, are dificultăţi de standardizare în rândul diferitelor companii aeriene”.

La început, atunci când IATA a prezentat proiectul său NDC în 2012, sectorul (inclusiv companiile aeriene) s-a gândit ca ar putea fi vorba de un nou sistem de rezervări pentru a favoriza vânzarea directă. Ulterior, IATA a înmuiat mesajul său şi a implicat agenţiile în dezvoltarea lui.

 

Mai multe costuri pentru companii aeriene şi agenţii

În ceea ce priveşte efectul pe care NDC (care funcţionează deja în mai multe companii aeriene) îl va avea în agenţiile de turism, Amadeus consideră că acele agenţii care doresc să aibă toate informaţiile companiilor aeriene într-o singură paltformă, “vor trebui să cumpere una care să le unifice toată oferta. Dacă intră în NDC-ul fiecărei companii aeriene va fi foarte laborios pentru ele”, spune Pisanello.

În ceea ce priveşte companiile aeriene, “cele care doresc să aibă NDC vor trebui să facă o investiţie mare în tehnologie“, adaugă directorul Amadeus, care adaugă că acest sistem va creşte costurile şi pentru compania aeriană, generând mai mult trafic de la agenţie.

Mesajul pe care Amadeus doreşte să îl lanseze pe piaţă este clar: “Noi facem acest lucru mai bine, nu era nevoie de NDC“. În acest sens, Pisanello face referire la Amadeus Ancillary Service “care permite vânzarea oricărui serviciu al companiei aeriene, şi pe care îl au deja cumpărat 98 de companii, şi 55 implementat.

În 2014, cele mai mari 63 de companii aeriene au vândut servicii complementare (ancillary services) în valoare de 35.000 de milioane de euro, cu o medie de 16 euro pe pasager.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply