Alitalia se lansează în cucerirea Asiei şi Orientul Mijlociu cu sprijinul Etihad

În cadrul noului său plan strategic recent aprobat, Alitalia îşi va extinde operaţiunile sale din mai multe aeroporturi italiene spre oraşe din Asia şi Orientul Mijlociu prin Aeroportul din Abu Dhabi, hub-ul Etihad Airways, care beneficiază de reţeaua internaţională a companiei aerienă din Emiratele Arabe Unite, noul său acţionar de referinţă cu 49% din capitalul său. 

Alitalia şi Etihad Airways au prezentat noua strategie a afacerii cu care intenţionează să readucă  compania aeriană italiană din nou pe profit în 2017.

În cadrul acestui plan, Alitalia va creşte şn special zborurile sale cu plecări din Catania, Roma, Milano, Valencia şi Bologna la Abu Dhabi în scopul de a beneficia de reţeaua internaţională a partenerului su Etihad. Cele două companii vor opera în acest an o combinaţie de 35 de zboruri săptămânale între Abu Dhabi şi Italia.

Alitalia se lansează în cucerirea Asiei şi Orientul Mijlociu cu sprijinul Etihad

Alitalia se lansează în cucerirea Asiei şi Orientul Mijlociu cu sprijinul Etihad

 

Preşedintele Alitalia, Luca di Montezemelo, a afirmat că “Catania va juca un rol cheie. Inteprinderile mici şi mijlocii din Italia necesită mobilitate şi acces la pieţele globale, dar trebuie să le oferim instrumentele adecvate”.

Noile strategii de afaceri au fost prezentate de către preşedintele Alitalia, Luca Cordero din Montezemelo, şi CEO-ul, Silvano Cassano, împreună cu CEO-ul Etihad şi vice-preşedintele companiei italiane, James Hogan.

Planul de trei ani se va concentra în principal pe reducerea costurilor şi datoriei şi pe îmbunătăţirea productivităţii companiei în acest an. Este de aşteptat ca Alitalia să ajungă la punctul de echilibru (break even) anul viitor pentru a ajunge pe profit în 2017. Conform strategiei planului, Alitalia va adopta un nou brand care “simbolizează cei mai bun din Italia… mâncarea, vinul, cultura, moda, stilul, arhitectura, designul şi tehnologia”.

Compania aeriană deficitară va stabili legături mai strânse cu alţi parteneri ai Etihad, cum ar fi airberlin, căruia Alitalia îi va vinde 14 avioane A320, aşa cum au dezvăluit purtătorii de cuvânt ai ambilor parteneri.

CEO-ul Etihad, James Hogan, a semnat, la rândul său: “Nu am fi investit în Alitalia dacă nu am fi crezut că planul industrial ar avea succes. Mi-au spus ăa nu spun acest lucru, dar eu cred că Alitalia poate fi cel mai sexy brand european din aviaţie”.

Achiziţia a 49% din Alitalia de către Etihad a fost aprobată de Comisia Europeană în noiembrie anul trecut, deschizând calea pentru compania aeriană din Golf să investească 560 milioane de euro pentru a salva Alitalia de la faliment (a se vedea: Etihad achiziţonează 49% din Italia).

În luna decembrie, Alitalia si Etihad Airways au anunţat finalizarea tuturor formalităţilor legate de transferul operaţiunilor de transport aerian ale Alitalia CAI la nouă Alitalia SAI, după ce compania aeriană din Emiratele Arabe Unite a subscris şi a contribuit la extinderea capitalului de 387,5 milioane de euro pentru a achiziţiona 49% din capitalul noii companii italiene.

Restul de 51% din acţiunile sale sunt deţinute de Alitalia CAI prin MidCo, care au contribuit la activele şi pasivele au fost de acord cu continuarea liniei aeriene. Conform acordului, tranzacţia a devenit efectivă din decembrie 2014 şi Alitalia SAI (Società Aerea Italiana) şi-a început activitatea la 1 ianuarie 2015.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply