Agenţiile se confruntă în 2015 cu un turist de business care vrea “mai mult pentru mai puţin”

Potrivit prognozei globale de Reuniuni şi Evenimente 2015 făcută de American Express Meetings & Events, organizatorii europeni de evenimente vor trebui să reuşească “să facă mai mult pentru mai puţin” anul viitor, iar bugetele reflectă acest lucru. De asemenea, numărul de evenimente planificate de respondenţii europeni este o reflectare a situaţiei economice din fiecare ţară în 2014.

La nivel european, se estimează o creştere foarte modestă a activităţii în majoritatea categoriilor de reuniuni în 2015. Deşi este de aşteptat ca bugetele pentru reuniuni să înregistreze o uşoară scădere de 0,4%, această reprezintă o îmbunătăţire faţă de reducerea de 1,9% prevăzută pentru 2014. În ceea ce priveşte numărul de participanţi la reuniuni, este de aşteptat ca acesta să scadă în anul care vine.

Spania este ţara care îşi revine cel mai bine, şi se aşteaptş o creştere considerabilă atât a numărului de întâlniri cât şi a duratei lor. În Marea Britanie şi Germania, unde era aşteptată o creştere puternică în 2014, previziunile sunt mai modeste pentru 2015.

“În Europa, fiecare ţară se află într-un stadiu diferit de redresare economică, iar acest lucru se reflectă în starea sectorului de reuniuni şi evenimente în ţările respective. Deşi se aşteaptă că reducerea bugetului total, precum şi cea a cheltuielilor în reuniunile individuale, să fie mai redusă decât în 2014, organizatorii de reuniuni din Europa se simt presaţi să fie mai creativi şi să-şi optimizeze bugetul la maxim. Li se cere să creeze experienţe cu acelaşi nivel de calitate ca şi în anii precedenţi, în pofida creşterii continue a tarifelor de zboruri şi ale hotelurilor”, a spus José Antonio Ruiz, director EMEA al American Express Meetings & Events.

Tehnologia devine din ce în ce mai importantă în evenimente şi în planificarea reuniunilor în Europa, în special în Spania şi Franţa, se încurajează experimentarea cu tehnologii noi şi diverse. Organizatorii de evenimente propun de la reţele sociale pentru a conecta participanţii, la tablete pentru a facilita interacţiunea cu speakerii şi gazdele. În unele ţări, presiunea pentru a inova se traduce în dezvoltarea de aplicaţii specifice pentru sector. Cu toate acestea, reuniunile virtuale nu conving încă companiile din Europa, iar 15% din respondenţi au indicat că reuniunile virtuale şi hibride nu reprezintă o alternativă viabilă întâlnirilor faţă în faţă.

Organizatorii vor trebui să fie mai creativi. #shu#

Organizatorii vor trebui să fie mai creativi. Imagine Shutterstock.

“Unele ţări, precum Spania, experimentează mai mult decât alţii cu reuniunile hibride. Deşi ne aşteptăm la o creştere a soluţiilor hibride şi virtuale în Europa, aceasta nu va avea loc în viitorul apropiat”.

Cu creşterea gradului de ocupare în multe ţări europene, ca urmare a cererii combinate de călătorii de leisure, de business şi de meetings, hotelurile prevăd o creştere a tarifelor pentru grupuri. Această creştere este aşteptată şi de respondenţi pentru 2015.

În ceea ce priveşte tarifele de transport aerian pentru grupuri, concurenţa acerbă între companiile aeriene în principalele ţări europene ajută la atenuarea impactului creşterii cererii; chiar şi aşa, se estimează o creştere de 1% în Europa.

 

Tendinţe europene în destinaţii

Unele companii europene preferă încă reuniunile regionale în loc de evenimente mari cu participanţi din întreaga lume. În ceea ce priveşte destinaţiile pentru reuniuni, planificatorii europeni menţionează încă “percepţia cu privire la destinaţiile turistice” ca motiv de îngrijorare: pentru 2015, este estimată o creştere de 1,6% în utilizarea instalaţiilor netradiţionale. O mare parte din reuniunile europene în 2015, aproximativ de 87,4%, este de aşteptat să aibă loc la oraş. Criza economică pare să fi oferit o licărire de speranţa pentru unele oraşe: concret, oraşele din sudul Europei care au fost afectate puternic de recesiune, ca Madrid, Atena şi Roma, sunt mult mai atractive pentru companiile organizatoare în căutarea de preţuri mai mici. Se consolidează preferinţa pentru hotelurile de patru stele în detrimentul celor de cinci. În Franţa, această situaţie a determinat unele hoteluri noi să ia decizia inovatoare de a se comercializa fără stele, în scopul de a evita să fie excluse ca destinaţie pentru reuniuni din motive de politica internă ale companiilor client.

 

Principalele 10 oraşe europene în volum de întâlniri şi evenimente

Pe baza activităţii clienţilor American Express Meetings & Events, lista principalelor oraşe europene a rămas destul de stabilă încă un an, cu aceleaşi destinaţii deja cunoscute şi populare în mod tradiţional. Primele patru oraşe şi-au păstrat postul de anul trecut. Berlinul a depăşit în popularitate Bruxellesul, rămânând pe poziţia a cincea.

  1. Londra
  2. Paris
  3. Barcelona
  4. Amsterdam
  5. Berlin
  6. Nisa
  7. Bruxelles
  8. Roma
  9. Frankfurt
  10. München

 

Previziunile pentru ţări

Perspectivele sunt pozitive pentru Belgia şi Olanda, cu o creştere estimată de 1,4% în cheltuielile totale şi o creştere de 4,7% a numărului de congrese şi târguri. Cu toate acestea, se etimează o scădere de 2,4% a numărului de participanţi la călătoriile de stimulente şi evenimente speciale. Organizatorii de evenimente în Belgia şi Olanda vor fi mai dispuşi sa selecteze oraşele de al doilea nivel pentru evenimente în 2015.

Danemarca şi Suedia sunt cele două ţări europene care vor înregistra reduceri mai mari ale cheltuielilor, cu o scădere estimată a bugetului individual de 2,9% în 2015. Tarifele pentru grupuri la hoteluri în Suedia şi Danemarca vor creşte cu 2,5%. Cu toate acestea, în aceste ţări, cerinţele tehnologice de bază, cum ar fi WiFi, proiectoare şi sisteme de sunet, sunt incluse din ce în ce mai mult implicit în contractele de reuniuni. Această tendinţă va ajuta companiile care organizează reuniuni, în contextul constrângerilor bugetare şi a creşterii tarifelor de hotel.

Economia în Franţa încă nu este complet stabilizată, şi, prin urmare, este de aşteptat o uşoară scădere în numărul şi cheltuielile aferente reuniunilor. Cu toate acestea, deşi este de aşteptat ca numărul participanţilor să scadă în Franţa, această scădere este mai mică decât cea aştepată pentru 2014 şi se estimează că numărul participanţilor la reuniunile de Consiliu să crească cu 1,8%. În pofida acestor scăderi, este de aşteptat ca reuniunile echipelor interne din Franţa să fie cele cu cea mai mare durată din Europa, 3,2 în medie, cu 1,4 zile mai mult decât media europeană.

Provocările economice din Germania sunt reflectate în previziunile pentru piaţa evenimentelor din ţară. Starul din Europa în prognoza de anul trecut, cu o creştere de 4,1% a activităţii totale, în 2015 Germania se aşteaptă la o scădere de între 0,1% şi 2,2% a numărului de reuniuni. Călătoriile de incentives şi evenimentele speciale pierd din popularitate, iar companiile caută modalităţi mai eficiente de a motiva oamenii. Acest lucru alimentează o tendinţă spre atelierele educaţionale şi evenimente de networking, şi o îndepărtare de călătorii “all inclusive” spre destinaţii exotice.

După o perioada dificilă, Spania înregistrează un anumit grad de creştere economică. Acest lucru se traduce într-o previziune de creştere a volumului de reuniuni, mai ales a reuniunilor interne (2,6%), şi a călătoriilor de stimulare (2,1%) pentru motivarea echipelor comerciale. Reuniunile de Marketing şi Vânzări vor creşte cu 3%. Deşi este de aşteptat ca bugetele să rămâna relativ plate în 2015, aceasta reprezintă o îmbunătăţire semnificativă faţă de scăderea de 7,1% estimată pentru 2014. Spania este clar excepţia din rândul ţărilor europene în ceea ce priveşte durata reuniunilor, unde călătoriile de stimulare şi evenimentele speciale durează aproximativ cinci zile, în medie, aproape cu 2 zile mai mult decât media europeană. Cu toate acestea, mulţi organizatori de evenimente organizează reuniunile în Spania, reducând astfel timpul de călătorie.

După predicţiile pozitive din Prognoza pentru 2014, este de aşteptat ca în 2015 Marea Britanie să experimenteze o creştere modestă la toate categoriile de reuniuni. Cea mai mare creştere a numărului de reuniuni şi o creştere de 1% a numărului de participanţi. Este de aşteptat o uşoară scădere a numărului de participanţi la celelalte categorii de reuniuni, cum ar fi Marketing şi vânzări, reuniuni interne şi conferinţe. Se estimează că bugetele în Marea Britanie vor fi reduse cu aproximativ 1% la nivel de cheltuieli totale. Sunt organizate un număr mai mare de reuniuni în UE, în parte pentru a încuraja participarea asistenţilor din Europa Centrală fără a creşte excesiv cheltuielile pe călătorii. Se observa, de asemenea, o tendinţă spre organizarea de reuniuni în aeroporturi, determinată de obiectivul de a organiza întâlniri scurte şi de a maximiza timpul util disponibil pentru participanţi.

 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply