Accor lansează împreună cu Huazu un gigant hotelier în China

Accor şi grupul hotelier chinez Huazu Hotels Group au anunţat semnarea unui alianţe strategice pe termen lung pentru a crea un jucător lider în industria hotelieră din China, ajungând la peste 2.000 de hoteluri, cu un portofoliu de branduri variat şi primul portofoliu de proiecte din sector în ţară.

“Această alianţă de anvergură ne va permite să asociem puterea brandurilor internaţionale ale Accor cu un actor major în ospitalitatea chinezească. Combinaţia de expertiză locală de neegalat a Huazu cu brandurile noastre da naştere unui gigant al sectorului hotelier în China creând valoare superioară pentru grupurile şi clienţii noştri”, explică Sébastien Bazin, preşedintele şi directorul general al grupului Accor.

Potrivit Ji Qi, fondatorul şi preşedintele-director general al Huazhu, este vorba de o alianţă fără precedent în sectorul hotelier. “Cu un portofoliu extins de branduri, o reţea de distribuţie şi programe de loialitate puternice, Accor şi Huazhou împărtăşesc multe valori. Unind forţele noastre, vom accelera creşterea noastră şi vom atrage mai mulţi clienţi la hotelurile noastre.

 

Combinarea de forţe

Potrivit ambelor lanţuri, această alianţă mare va permite celor două grupuri să accelereze dezvoltarea lor în regiune, care cunoaşte o creştere extrem de rapidă a clienţilor pe piaţa internă şi care este prima piaţă emiţătoare de turism din lume. Scopul acestui parteneriat este de a aduce împreună cele două grupuri combinând renumele internaţional ale brandurilor Accor şi puterea reţelei sale de distribuţie globală cu acoperirea mare, notorietatea locală şi puterea de dezvoltare ale Huazu în China.

Accor are 144 de hoteluri în China. Fotografie Sofitel Wanda Beijing.

Accor are 144 de hoteluri în China. Fotografie Sofitel Wanda Beijing.

 

În total, cele două grupuri au un portofoliu de proiecte de peste 500 de hoteluri în ţară. Alianţă ar trebui să permită o dezvoltare rapidă a brandurilor Accor în China.

 

O prezenţă extinsă în ţară

Huazhu este un grup hotelier de primul nivel. Cu peste 1900 de hoteluri, în 2013 era clasat pe locul al treilea în clasamentul mondial al grupurilor hoteliere. Huazhu deţine un portofoliu de branduri, de la brandurile high-end (Joya, Manxin), la gama medie (JI Hotels, Starway) şi economic (Hanting, Elan et Hi Inn), în aliniere perfectă cu Accor. Huazhu are cel mai important portofoliu de produse din China pentru creşterea sa.

Accor are azi 144 de hoteluri în China cu 8 branduri din segmentul high-end şi de lux (Sofitel, Pullman, MGallery şi Grand Mercure), gama medie (Novotel, Mercure) şi economic (ibis şi ibis Style). Grupul este prezent în China de peste 30 de ani şi ocupă deja poziţia de lider în Europa, America Latină, Orientul Mijlociu.

Conform termenilor acordului, hotelurile de gama economică şi medie în China vor fi integrate în Huazhu, care va avea o franciză master în exclusivitate cu Accor. Acesta va fi responsabil de exploatarea operaţională şi de dezvoltare în China, Taaiwan şi în Mongolia, ale segmentelor economice (ibis, ibis Styles) şi gama medie (Novotel şi Mercure), precum şi brandul high-end Grand Mercure.

Accor va continua să exploateze şi să dezvolte toate branduirle de lux şi high-end în China: Sofitel, Pullman, MGallery şi The Sebel. Huazhu va deveni acţionar minoritar (10%) a activităţii de lux şi high-end a Accor în China beneficiind de relaţiile cu principalii parteneri şi investitori din regiune pentru a accelera dezvoltarea sa.

Toate hotelurile Accor în China vor continua să fie exploatate în conformitate cu standardele internaţionale. Acestea vor beneficia de reţelele globale de distribuţie şi programele de loialitate actuale, precum şi de sprijinul reţelelor Huazhu şi reputaţia sa în China. Acestea îşi vor conserva identitatea şi specificul şi se vor sprijini pe mijloacele şi expertiza locală ale Huazhu.

În cadrul acestui parteneriat, Accor va primi o participaţie de 10% în Huazhu şi va avea un scaun în Consiliul de Administraţie al Grupului.

 

Până la 400 de hoteluri în cinci ani

Scopul acestei alianţe strategice este accelerarea dezvoltării sprijinându-se pe puterea Huazhu, relaţiile sale cu investitorii imobiliari şi experienţa sa în gestionarea unui mare lanţ hotelier în China. Huazhu intenţionează să deschidă între 350 şi 400 de hoteluri sub brandurile Accor în următorii cinci ani.

Acordul va permite, de asemenea, oferirea membrilor celor două programe de loialitate (47 de milioane de membri din lume) posibilitatea de a accesa o reţea de peste 5.600 de hoteluri în toată lumea.

Pentru Sébastien Bazin, “această etapă este la fel de strategică pentru transformarea noastră digitală, în măsură în care sistemele de rezervare şi loialitate a celor două grupuri vor fi asociate în reţeau de distribuţie extinsă. Acest acord va oferi călătorilor noştri şi membrilor programelor de loialitate un acces mai bun la o reţea mai importantă de hoteluri”.

“China este acum prima piaţa emitentă de turism din lume; în acest context, crearea unuia dintre cele mai mari grupuri hoteliere din China vor favoriza creşterea internaţională a grupurilor noştri, pe măsură ce călătorii vor descoperi brandurile Accor şi Huazhu atunci când călătoresc prin lume. Acest acord ne va ajuta să anticipăm mai bine aşteptările clienţilor noştri şi să consolidăm poziţia noastră de lider pe piaţa chineză pe termen lung”, a declarat Sébastien Bazin.

“Suntem foarte mulţumiţi că prietenia noastră istorică da ca rezultat un parteneriat susţinut. Suntem convinşi că din colaborarea noastră se va naşte primul grup hotelier în China şi că această alianţă Accor-Huazhu va avea un succes fără precedent”, a spus Ji Qi.

Finalizarea tranzacţiei este condiţionată de obţinerea unui acord a autorităţilor chineze. Accor şi Huazhu vor pune totul în mişcare pentru a finaliza rapid tranzacţia.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply