10 tendinţe care vor marca segmentul MICE în 2017

Zece tendinţe vor afecta din plin sectorul călătoriilor pentru întâlniri, stimulente, convenţii şi evenimente în 2017, potrivit consensului mai multor rapoarte şi analize realizate de experţi la începutul lunii decembrie 2016 la IBTM World, care a avut loc la Barcelona. 

1. CREŞTERE ECONOMICĂ GLOBALĂ

Per ansamblu, segmentul MICE va avea un mediul favorabil în 2017, având în vedere că FMI estimează o creştere economică de 3,4% la nivel global pentru anul următor, după o creştere de 3,4% în 2016.

2. PIEȚE CARE CRESC

Clienţii corporativi din domeniul tehnologiei informaţiei nu vor creşte cheltuielile pe călătorii şi evenimente. Industria automobilelor şi farmaceutică prezintă perspective mai bune la nivel global.

Unul dintre standurile de la târgul IBTM.

3. STIMULENTE ÎN CREŞTERE

După declinul înregistrat între 2008 şi 2014, creşterea din 2015 s-a consolidat în 2016, cu o creştere a cheltuielilor medii pe călător. Dar când companiile trebuie să reducă bugetul, 55% aleg să reducă durata călătoriilor.

Destinaţiile preferate sunt Statele Unite (78%), urmate de Caraibe (47%), Mexic (47%), Europa (40%), Canada (25%), Asia (19%), America Centrală (16%), America de Sud (17%), Africa (11,5%), şi Orientul Mijlociu (6,6%), potrivit sondajului IRF 2016 Incentive Travel Survey.

“În prezent, obiectivul acestor călătorii de stimulente este de a genera un sentiment mai mare de apartenenţă al angajatilor sau al colaboratorilor externi, legat de asemenea de cauzele de Responsabilitate Socială Corporativă, în care sunt implicaţi angajaţii”, afirmă Alberto Mestre, de la American Express.

În urmă cu 20 de ani, erau stimulente peste stimulete, prin care se dorea ca invitaţii să fie trataţi ca şi regi. Acum se caută o conexiune mai emoţională, cu un fir de legătură de-a lungul călătoriei. Să nu uităm că în multe cazuri este vorba de participanţi cu experienţă de călătorie sau care cunosc deja destinaţia”, adaugă Mestre.

4. O PRESIUNE MAI MARE PENTRU CONFIRMAREA ÎN AVANS

Deoarece cererea pentru călătoriile de reuniuni şi evenimente a crescut în 2016 în Europa, locurile care găzduiesc astfel de reuniuni (de la centre de conferinţe la hoteluri) pun o presiune mai mare asupra clienţilor săi potenţiali pentru a confirma cât mai curând posibil sau în caz contrar ei vor vinde spaţiul altora.

5. SIGURANȚA, PRIORITATEA NUMĂRUL 1

Din cauza atentatelor teroriste care au avut loc în oraşele europene în ultimii doi ani, “siguranţa a devenit prioritatea numărul unu pe agenda aşa-numiţilor meeting planners”, explică Rob Davidson, autor al raportului de perspective anuale al târgului IBTM World.

Rob Davidson în timpul prezentării raportului de perspective 2016 pentru calatoriile MICE.

Rob Davidson în timpul prezentării raportului de perspective 2016 pentru calatoriile MICE.

O cerere mai mare de siguranţă din partea companiilor este un factor care câştigă teren în oginazarea oricărui congres şi eveniment, semnalează Cyril Kovarsky, directorul de vânzări al AccorHotels Worldwide.

În orice caz, acest director al lanţului hotelier Accor, scăderea numărului de clienţi înregistrat de hotelurile din Paris în lunile care au urmat atentatului terorist din 13 noiembrie 2015 a afectat mai mult piaţa de leisure decât cea a segmentului MICE.

“Şi observăm din nou o creştere a rezervărilor pentru mega-congrese care vor avea loc la Paris în 2018 şi 2019. Piaţa călătoriilor de afaceri individuale se recuperează, de asemenea”, adaugă el. “Din păcate, trăim într-o lume în schimbare, în care nici o destinaţie nu este 100% segură, dar viaţa trebuie să continue, la fel ca şi afacerile”.

6. CLIENȚII ASIATICI DEVIN MAI AVENTURIERI

Marea majoritate a călătoriilor din piaţa emitentă Asia-Pacific sunt realizate în aceeaşi regiune geografică. Cu toate acestea, “meeting plannerii asiatici devin mai aventurieri şi caută noi locaţii, încurajaţi de creşterea de noi rute aeriene spre alte continente”, afirmă Rob Davidson.

7. AMERICA LATINĂ: REDUCEREA BUGETELOR 

Ca destintaţie continuă să fie populară, dar companiile cu sediul acolo reduc bugetele şi organizează mai multe evenimente în propia regiune şi mai puţin afară. Acest lucru se datorează crizei economice care începe să afecteze pieţe mari cum ar fi Brazilia.

8. RISCURI POLITICE ŞI ECONOMICE ÎN EUROPA

În Europa, companiile sunt prudente atunci să planifice călătoriile lor şi evenimentele pentru anul viitor din cuaza certitudinilor generate de Brexit, creditele toxice din sectorul bancar italian sau posibilitatea ca alte ţări să abandoneze UE.

De fapt, atunci când organizatorii sunt întrebaţi de ce se tem cel mai mult, răspunsurile indică lipsa sponsorilor şi o scădere a participanţilor.

Şi, cu toate că până în prezent a crescut interesul planificatorilor de reuniuni din Statele Unite pentru a organiza evenimente în Marea Britanie după prăbuşirea lirei sterline în Insulele Britanice, există temerea ca va creşte inflaţia.

O vedere generala a târgului IBTM World.

O vedere generala a târgului IBTM World.

9. EVENIMENTE ÎN CASE PRIVATE

Platforme care comercializează case private pentru organizarea de evenimente (de exemplu, un loft în Paris, un conac cu grădină în Londra, etc.) pot fi următorul factor perturbator în segmentul MICE.

10. TEHNOLOGIA: TOATĂ INFORMAȚIA ACUM

“În principiu, există doi piloni pe care îi cere clientul”, explică Alberto Messe. “Pe de o parte, doreşte să cunoască în timp real numărul participanţilor care au confirmat prezenţa lor la o conferinţă, investiţia în centre de congrese, în zboruri, în hoteluri…. Şi pentru toate acestea am creat platforme online specifice”.

Şi pe de altă parte, clienţii s-au arătat, de asemenea, foarte interesati de tehnologia care a fost prezentată pe parcursul aceluiaşi eveniment, cu aplicaţii si site-uri mobile pentru delegaţi care participă la o conferinţă sau congres, în cazul în care nu pimesc doar informaţii actualizate, agende, etc, dar pot şi evalua serviciile furnizate. Această informaţie este apoi evaluată de către client, pentru a lua decizii viitoare.

La târgul IBTM World s-au văzut de asemenea noi instrumente, cum ar fi, aplicaţiile pentru asistenţii la congrese, vizite virtuale ale hotelurilor, etc.

De exemplu, Marriott a prezentat un sistem care permite planificatorilor de reuniuni să vadă în timp real unele dintre hotelurilor sale şi instalaţiile pe care le are.

Petrecerea de bun venit de la IBTM World.

Petrecerea de bun venit de la IBTM World.

La sfârşitul acestui articol, poate fi descărcat raportul “Trends Watch Report 2016” prezentat la IBTM, al cărui autor este Rob Davidson.

 

pdf_imageRaport IBTM 2016

Leave a Reply