Îl vreau acum şi pe telefonul mobil, strategia de marketing pentru 2016

Mai imediat. Cu clipuri video. Şi mai ales totul prin telefonul mobil. Strategiile de comunicare pe reţelele sociale, care nu iau în considerare aceste trei premise vor rămâne în mod clar în urma în 2016. De fapt, succesul Snapchat, Instagram, Telegram sau Periscope dovedesc interesul utilizatorilor pentru un anumit tip de comunicare din ce în ce mai direct şi mai vizual.

În 2016, 25% din branduri vor ţine cont telefonul mobil ca fiind principalul său canal de marketing, potrivit unui recent studiu al Forrester.

Chiar pe pieţele mature, în care consumatorii se pot conecta la internet prin intermediul mai multor dispozitive, echipamente informatice, etc, telefonul va fi principale cale de acces la informaţie.

Având în vedere acest lucru, brandurile trebuie să adapteze mesajele lor la formatele ecranului care încap în palma mâinii şi la un interval de atenţie limitat al unui public care este consumator vorace de toate tipurile de conţinut audiovizual şi pentru care, mai presus de toate, este important să primească totul imediat.

Îl vreau acum şi pe telefonul mobil, strategia de marketing pentru 2016

Îl vreau acum şi pe telefonul mobil, strategia de marketing pentru 2016

Interacţiune

Având în vedere creşterea exponenţială a smartphone-urilor la nivel global, nu este surprinzător faptul că reţelele sociale bazate pe consumul de fotografii sau clipuri video prin telefonul mobil fie cele care ating cote mai mari de interacţionare.

Fără a merge mai departe, Instagram, în ciuda faptului că a impus o limitare pentru texte de 2.200 caractere şi incapacitatea de a partaja conţinutul de pe un alt ecran care nu este mobil, a devenit pentru multe branduri, o nouă formă de blogging şi locul unde poţi fi la zi cu stilul de viaţă, timpul liber şi călătoriile.

Menţinerea aceluiaşi accent pe caracterul imediat este de aşteptat ca Snapchat să continue să crească, a cărui clipuri video au ajuns să înregistreze peste 6.000 de milioane de vizualizări pe zi în 2015, sau Periscope care exploatează la maxim interesul utilizatorilor pentru actualitate prin facilitarea emiteri de clipuri video în direct prin telefonul mobil.

 

Mesagerie instantanee

Dar când vine vorba de asigurarea caracterului imediat în comunicarea cu brandurile, aplicaţiile mesageriei instantanee vor fi alegerile mai puternice ale departamentelor de customer service.

În acest context, cele mai consolidate reţele sociale se vor concentra, de asemenea, pe furnizarea de conţinut relevant prin intermediul telefoanelor mobile. De exemplu, Twitter Moments (în prezent sunt disponibile doar numai în SUA), Google Plus sau Facebook Moments.

Privind un pic mai spre viitor, tendinţa este spre agregare, astfel încât utilizatorul poate avea acces la conţinut şi servicii din acelasi spaţiu, în loc de a naviga prin diferitele aplicaţii.

Spre această direcţie se îndreaptă Facebook, integrând mai multe functionalităţi în reţeaua sa socială, sau WeChat, în China, care oferă de la jocuri, până la a trimite bani, a cere livrarea comenzilor de mâncare la domiciliu până la a face rezervări.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply