Shadow

Viitorul intermedierii: putem renunța la volum pentru calitate?

Impasul cauzat de COVID i-a determinat pe giganții intermedierii turistice să definească obiective și să dezvolte tehnologie care îmbunătățește procesele și experiența. A lucra, pe scurt, în favoarea unui model mai bun  menit să satisfacă un turist care impune noi cerințe cu mult înainte de pandemie. Cu toate acestea, nevoia de a recupera numerar cât mai curând posibil înseamnă că volumul continuă să aibă o importanță deosebită pe termen scurt. A fost una dintre problemele ridicate într-o dezbatere în care reprezentanți de la Expedia, Amadeus, Jumbo Tours si Sojern au participat la TIS2021 – Tourism Innovation Summit. 

Moderat de Bruno Hallé, Partner co-head of Hospitality Spain Cushman & Wakefield, panelul intitulat „Only the Dead Fish Follow the Stream in the Distribution Business” (doar peștii morți merg cu fluxul în afacerea de ditribuție). Ei au vorbit despre securitate, coridoare, flexbilitate și alte multe aspecte care au fost generate ca urmare a pandemiei, dar și despre cum va fi drumul spre recuperare și unde va duce.

Toți mergem spre calitate, dar este greu să spunem că volumul nu este important, avem nevoie de el”, a spus Richard Cottrell, Commercial Director, Spain & Portugal al Sojern, care a subliniat că „pe termen scurt, hotelierul va căuta volumul de recuperat dar mesajul atât a hotelurilor, cât și al destinațiilor se schimbă și „pentru a lucra la oferirea de calitate și atragerea acestui tip de turism.

La rândul său, Fernando Ramiro, Director of Market Management Spain & Portugal al Expedia Group, a declarat: „nu cred că trebuie să sacrifici cantitatea pentru calitate„. El a comentat că sondajele recente ale OTA arată o disponibilitate a consumatorilor pentru a călători mai mult decât în 2019, această tendință fiind mai mare în rândul generațiilor mai tinere care plănuiesc să facă mai multe călătorii anuale. Bineînțeles că „vor flexibilitate, să li se dea securitate de la primul clic” atunci când fac modificări. Pe acest aspect, „trebuie să ne gândim mai degrabă ca clientul, decât ca hotelier sau operator”.

Ginés Martínez, CEO al Jumbo Tours Group a subliniat că pe calea revenirii la normalitate, se așteaptă mai întâi recuperarea nivelurilor marjei brute, în timp ce cele ale EBITDA similare cu 2019 vor ajunge mai târziu și printre tendințele pe care le-a adus COVID, a vorbit despre creșterea vânzărilor directe. Totuși, a considerat că va exista un echilibru mai mare în acest aspect și că valoarea oferită de operațiunea de turism pentru a garanta un proces sigur în așa-numitele „coridoare” îi va permite să continue să fie opțiunea principală pentru un anumit profil de client.

Mai multe tendințe foarte marcate și care sunt legate de un produs au fost subliniate și de Christian Boutin, Managing Director Amadeus Spania și Portugalia ñi SVP pentru Europa de Vest al Amadeus. În primul rând, pentru că, cel puțin temporar, călătorii care nu au călătorit de atâta timp își doresc să se răsfețe cu ceva special. Și, de asemenea, din cauza cererii de călătorii mai sigure și mai durabile și a creșterii „workation.

„Căutările de sejururi mai lungi de 30 zile au înregistrat o creștere de 40% la nivel mondial în timpul pandemiei”, a spus directorul Amadeus, ajungând la 70% în Franța și la 52% în Spania. 

Cottrell a considerat că după pandemie se va deschide o gamă mai largă în ceea ce privește tipurile de călători, ducând la specializare dar „în ceea ce privește turismul de masă sper să nu se mai întoarcă atât de curând, dar va continua să fie acolo„.

Tehnologie pentru a face față provocărilor

Aspecte precum creșterea vânzărilor last minute sau căutarea călătoriilor contactless s-au confrontat de către marile companii de intermediere prin promovarea soluțiilor tehnologice. În cazul Expedia, Ramiro a subliniat că a dezvoltat o tehnologie pentru a putea gestiona volumul mare de rezervări care apare la anumite vârfuri de cerere – mai ales atunci când se redeschide o destinație sau o piață emitentă – și care permite efectuarea rezervărilor fără card de credit, oferind de asemenea acces la oferta companiilor hoteliere de toate dimensiunile. Iar în ceea ce privește monitorizarea protocoalelor variate și complexe, OTA a lansat Covid-19 Travel Advisor pentru ca toate aceste informații să ajungă la călător.

În acest sens, Boutin a menționat Amadeus Safe Travel Ecosistem, cu care oferă agențiilor de turism informații foarte complete despre toate detalii diferite de care trebuie să țină cont în funcție de destinație și pe care le pot explica clienților lor; sau și soluții contactless, deoarece compania a dezvoltat recent un sistem pentru Aeroportul Internațional Tokyo. Și o informație importantă: „97% dintre călători speră că tehnologia îi va ajuta să-și recapete încrederea de a putea călători„.

Executivul Jumbo Tours a explicat că, în cazul său, până acum, s-au concentrat pe dezvoltarea tehnologică pe distribuție, iar acum s-au concentrat mai mult pe prelucrarea datelor. Totuși, „punem accent pe oameni, nu totul este tehnologie”, subliniind și rolul jucat de muncitorii care se află în fața clientului și în mâinile cărora se află eficiența în practicarea protocoalelor”.

De la Sojern ei au subliniat importanța consolidării parteneriatului cu companiile de tehnologie pentru companiile din sector care să le permită să implementeze toate aceste îmbunătățiri necesare.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.