Shadow

Utilizarea măștii în avioane, singura măsură clară a CE

Comisia Europeană a lansat miercuri un pachet de măsuri pentru reactivarea transportului, în special cel aerian, practic paralizat și cel mai afectat de impactul pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, cele mai controversate două subiecte, cum ar fi distanțarea socială în interiorul avioanelor, lăsarea sau nu a locurilor goale și oferirea de vouchere pasagerilor în loc de rambursări pentru zborurile anulate din cauza pandemiei, au rămas fără răspuns, neafirmând concludent obligațiile companiilor aeriene în ambele cazuri

 

CE a oferit un cadru care să sprijine reluarea treptată a turismului și transportului, asigurând în același timp siguranța pasagerilor și a personalului, și o recomandare a cărui scop este să facă voucherele de călătorie să fie mai atractive față de rambursarea în numerar a consumatorilor (a se vedea știrea: Europa încearcă să salveze vacanța de vară cu redeschiderea treptată). 

 

Comisia propune linii directoare care prezintă principii generale pentru „restabilirea sigură și treptată a transportului de pasageri pe calea aerului, feroviar, terestru și fluvial”, cu o serie de recomandări, cum ar fi necesitatea limitării contactului între pasageri și angajații companiilor aeriene, iar pasagerii înșiși, reducând, atunci când este posibil, densitatea pasagerilor pentru a minimiza riscul de infecție. Dar rămân ca recomandări, fără a spune în mod explicit modul în care contactul este limitat, un aspect în centrul controversiei și pe care l-a lăsat în mâinile altora: guverne, organizații de reglementare, industrie, patronate. 

 

Liniile directoare inlcud indicații privind utilizarea echipamentelor de protecție personală, cum ar fi măști și protocoale adecvate în cazul în care pasagerii prezintă simptome de coronavirus. Acestea fac, de asemenea, recomandări pentru fiecare mod de transport și necesită o coordonare între statele membre, având în vedere restabilirea conexiunilor treptate între ele. 

 

Măștile, obligatorii

În acest sens, CE stabilește utilizarea unei măști de către călători în timp ce călătoresc în transporturi în comun, cum ar fi avioane, trenuri și autobuze, precum și în centre, cum ar fi aeroporturi și gări

 

De asemenea, indică faptul că mai puțini pasageri trebuie să călătorească la bord pentru a le permite să mențină o distanță sigură, iar cărucioarele de tip buffet și vagoanele restaurant vor fi închise. 

 

Comisia subliniază, de asemenea, că hotelurile și restaurantele vor fi îndemnate să limiteze numărul de oaspeți, astfel încât să poată respecta regulile de distanțare socială

 

Pentru a monitoriza îndeaproape progresul bolii și a identifica rapid orice punct de acces, țările UE au convenit să se asigure că aplicațiile telefonice de urmărire a contactelor funcționează peste granițe

 

Voucherele atractive și flexibile

În ceea ce privește controversa cu privire la voucherele pe care companiile aeriene le oferă pasagerilor zborurilor anulate de pandemie în locul returnării sumei biletului, UE reamintește că călătorii au dreptul să aleagă între vouchere sau rambursare în numerar pentru biletele de transport anulat (avion, tren, autobuz, autocar și feriboturi) sau pachete de călătorie. 

 

Această rambursare, pentru care industria transportului aerian europeană acumulează o datorie de 9.200 milioane de euro, este stabilită în regulamentul cu privire la drepturile pasagerilor, care solicită îndeplinirea acestuia, spre deosebire de companiile aeriene și 16 state care au cerut să se facă o reformă temporară și excepțională în această situație extraordinară a pandemiei, „având în vedere lichiditatea precară a companiilor, a căror cerere și venituri a scăzut cu peste 60% și trebuind să facă față la 40% din costurile lor, deși sunt în continuare inoperante”. Industria solicită amânări de plată de până la un an, cu excepția cazului în care pasagerul decide să călătorească în timpul respectiv. 

 

Deși reafirmă acest drept, recomandarea Comisiei Europene are ca scop să se asigure că voucherele și tichetele devin o alternativă viabilă și mai atractivă decât rambursarea călătoriilor anulate în contextul pandemiei actuale, care a exercitat și dificultăți financiare severe pentru operatorii de turism. Adică, din nou, ambiguitatea prevalează în „recomandările” sale, evitând preluarea conducerii sale și a propune o reformă pertinentă Parlamentului European în virtutea situației extraordinare a pandemiei și a criticilor industriei de transport aerian sau să se poziționeze cu privire la legislația europeană privind drepturile pasagerilor. 

 

Tichetele voluntare trebuie să fie protejate împotriva insolvenței emitentului, cu o perioadă de valabilitate minimă de 12 luni și pot fi rambursate timp de maxim un an, dacă nu sunt folosite. De asemenea, acestea trebuie să ofere pasagerilor suficientă flexibilitate și să le permită călătorilor să călătorească pe aceeași rută cu un serviciu în aceleași condiții sau că călătorul să rezerve un contract de pachet de călătorie cu același tip de servicii sau de o calitate echivalentă. De asemenea, ar trebui să poate fi transferate unui alt călător. 

 

Comisarul pentru Transport, Adina Vălean, a declarat: „Scopul nostru este să creăm condiții sigure în toate modurile de transport, pe cât posibil, atât pentru persoane cât și angajații companiilor de transport. Pe măsură ce se va restabili conectivitatea, aceste linii directoare vor oferi autorităților și părților interesante un cadru standard. Prioritatea noastră este de a restabili mobilitatea cât mai curând posibil, dar numai cu dispoziții clare pentru securitate și sănătate„. 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.