Un hotel sancţionează doi clienţi pentru o recenzie negativă pe TripAdvisor

Autorităţile de Comerţ britanice investighează cazul unui hotel din localitatea Blackpool care a amendat un cuplu de clienţi cu 100 de lire sterline (125 de euro), care a fost încărcată pe cardul de credit pentru emiterea unei recenzii negative pe TripAdvisor.

Cert este că pensionarul Tony Jenkinson şi soţia sa au petrecut o noapte la hotel, o unitate de cazare de 3 stele cu numele de Broadway Hotel, pentru care au plătit 36 de lire sterline.

Jenkinson a recunoscut la BBC că avertizarea cu privire la amenda era pe o notă mică în formularul de înscriere al hotelului, dar soţia lui nu purta ochelari în acel moment şi nu a văzut-o. Nota indică faptul că orice recenzie negativă pe un site va duce la plata a 100 de lire sterline. Şi se scuză că “În pofida faptului că clienţilor noştri şi cuplurilor le place foarte mult hotelul nostru, este posibil ca prietenilor şi familiei lor să nu le placă”.

Un purtător de cuvânt al biroului de Comerţ a spus că această politică ar putea fi considerată o practică comercială neloială.

Totuşi, trebuie ţinut cont de faptul că hotelul ocupă locul 858 din cele 894 de hoteluri din Blackpool despre care TripAdvisor oferă recenzii. Hotelul are 256 de recenzii pe acest site, din care 191 sunt foarte negative, descriindu-l ca fiind “rău” sau “teribil”. Dacă estimăm că a colectat 100 de lire pentru fiecare dintre ele, ar fi putut încasa 19.100 de lire sterline (23.900 de euro) cu această practică.

Jenkinson, la rândul său, a descris hotelul ca “putred” şi “cocioaba urât morisitoare”, şi asigură că încearcă să rezolve cu banca care gestionează cardul său de credit anularea acestei plăţi.

Un caz foarte asemănător a avut loc recent la New York. Aşa cum am informat în ştirea Amenzi pentru clienţii unui hotel pentru comentarii negative pe reţelele sociale, hotelul The Union Street Guest House, din Hudson (New York), ar fi ameninţat cuplurile care planificau să îşi celebreze nunta în instalaţiile sale cu amenzi de 500 de dolari (380 de euro) pentru fiecare comentariu negativ pe care clienţii l-ar posta pe orice site. Această strategie a hotelului a avut rezultatul contrar celui aşteptat şi chiar a pierdut o stea pe site-ul de recenzii Yelp.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply