Uber intenţionează să deschidă propia OTA

Compania de “colaborare” de transport urban Uber a înregistrat un brevet la sfârşitul lunii decembrie 2015 numită Uber Travel care seamănă mult cu o interfaţă digitală de tipul celor care utilizează agentiile de turism online şi a metasearch-urilor de călătorii.

Instrumente de management al itinerarilor ca TripCase şi de rezervări de călătorii, urmând modelul Booking şi Expedia. Acestea ar fi două funcţiuni pe care le vizează Uber Travel, noua afacere a reţelei de transport care conectează şoferii cu pasageri în sute de oraşe.

Designul prezentat de Uber pentru înregistrarea sa la 24 de decembrie are aspectul unui motor de căutare normal de zboruri, dar adaugă călătoriile pe Uber la itinerarile propuse.

Astfel, un călător poate intra pe Uber Travel datele sale de călătorie: locul de origine, data şi ora, destinaţia şi interfaţa îi recomandă un itinerar complet cu bilete de avion, transferuri la şi de la aeroport în maşinile Uber, şi hotel.

În diagramă, Uber numeşte “Magie” transferurile sale.

Uber intenţionează să deschidă propia OTA

Aceasta este o schimbare faţă de călătoriile convenţionale care sunt rezervate segment cu segment, potrivit experţilor din industrie: unul începe cu rezervarea unui zbor, apoi un hotel şi în cele din urmă un transfer sau o maşină închiriată la destinaţie.

Ideea lui Uber, conform brevetului propus, este de a arăta o soluţie globală de călătorie cu datele pe care le indică potenţialul pasager. Sunt stabilite, desigur, costurile fiecărei părţi a călătoriei: zboruri, maşini Uber, nopţi de hotel.

Utilizatorii înregistraţi vor primi, de asemenea, notificări. De exemplu, au explicat responsabilii Uber, “dacă un client încă nu a rezervat o maşină pentru a merge la aeroport în ziua zborului, instrumentul îi va trimite o notificare pe telefonul mobil”.

În timp ce saltul Uber la rezervarea pe telefonul mobil de hoteluri poate speria mai multe agenţii online, altele pot vedea o posibilitate de asociere cu compania, deoarece este chiar ceea ce au nevoie pentru a duce vânzările la un nivel superior. De exemplu, agenţiile online specializate în rezervările last minute ar adapta mai bine inventarul lor cu Uber.

Uber intenţionează să deschidă propia OTA

Pe tot parcursul procesului Uber acţionează ca un facilitator mai degrabă decât un furnizor. În cererea de brevet, compania indică faptul că intenţionează să facă schimb de informaţii cu bazele de date ale companiilor aeriene, pentru a găsi informaţii cu privire la preferinţele de loc ale fiecărui pasager, precum şi ale hotelurilor.

De asemenea, stabileşte că intenţionează să lucreze împreună cu iniţiative ale sistemului de economie de colaborare, care permite persoanelor să închirieze apartamente, cum este cazul Airbnb.

Sistemul propus va permite aflarea imediată a momentului în care avionul ajunge la destinaţie şi a calcula astfel timpul necesar pasagerului pentru a colecta bagajul său, în cazul în care are, şi să iasă din aeroport. Astfel, propiul software va şti la ce oră are nevoie acest pasager de un vehicul care să-l aştepte.

În prezent, nu este uşor pentru Uber în aeroporturi, deoarece multe dintre acestea interzic accesul şoferilor săi şi îi amendează, protejând astel acordurile cu alţi furnizori de transport: taxiuri, transferuri şi limuzine. Recent, în decembrie 2015, a primit autorizaţia de a opera în aeroportul internaţional din Las Vegas.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply