Shadow

Uber debutează pe Wall Street cu un preț de 45 USD pe acțiune

Compania de închirieri auto cu șofer Uber a stabilit joia trecută un preț de 45 dolari pentru cele 207 milioane de acțiuni care au inundat vineri Wall Street la ieșirea sa pe Bursă, a informat presa locală. Aceasta va implica acumularea a aproximativ 9.315 milioane de dolari pe baza unei capitalizări de aproape 80.000 de milioane. 

Compania Uber estimează că acțiunile sale vor obține un preț de 10 dolari sub estimarea cea mai optimistă făcută în primul său prospect prezentat Comisiei de Valori Mobiliare și Burse (SEC), când se așteaptă să plaseze 180 de milioane de titluri, cu opțiunea de a cumpăra alte 27, pentru 55 de dolari fiecare.

Schimbarea criteriului se datorează tensiunilor comerciale din Statele Unite cu China și debutul slab al concurentului său Lyft.

Așteptările s-au redus de când au fost depuse oficial documentele luna trecută, mai intâi prin scăderea maximului oficial de 50 de dolari și acum prin stabilirea prețului de pornire la 45, în partea inferioară a intervalului.

Dacă într-o rundă anterioară de investiții private, Uber a obținut o valoare de aproximativ 120.000 de milioane de dolari, debutul nereușit a lui Lyft, care într-o lună a pierdut mai mult de 23% din valoarea sa, a determinat reducerea așteptărilor sale de aspirație de a fi evaluată la aproximativ 100.000 de milioane.

Creșterea tensiunilor comerciale dintre China și Statele Unite, cu impact ulterior asupra piețelor, a determinat ca firma de tehnologie cu sediul în San Francisco a optat pentru a le reduce în continuare la o valoare pe bursă de 80.000 de milioane de dolari. 

Uber a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 11,27 miliarde de dolari cu un profit net de 997 milioane.

Cu toate acestea, rezultatul operational ajustat, care include costurile de apreciere și amortizare, a fost negativ (-1.850 milioane de dolari), ceea ce nu pare să joace în favoarea companiei.

 

Perspectivele de creștere

Pe lângă afacerea de transport de persoane, Uber are și o divizie de distribuție a produselor alimentare (Uber Eats) și o alta de logistică industrială care include transportul de mărfuri (Uber Freight).

În broșura sa pentru IPO, Uber evidențiază perspectivele de creștere a afacerii sale, deoarece pretinde că au aproape patru milioane de șoferi în întreaga lume care efectuează 17 milioane de călătorii pe zi.

Sunt prezenți în 63 de țări și 700 de orașe, deși managerii spun că au atins doar 2% din totalul populației din locurile în care operează, o penetrare limitată care indică ample oportunități de creștere.

Operațiunea de listare pe bursă (IPO) este condusă de instituțiile financiare Morgan Stanley, Goldman Sachs si Bank of America Merrill Lynch. EFE

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.