Uber actualizează aplicaţia şi o orientează spre utilizator

În pofida unei diversificări mari a afacerilor pe care o dezvoltă Uber – flota de vehicule cu auto-şofare, Uber Eats pentru livrarea de mâncare de la restaurant la domiciliu, transport de pachete prin sate şi oraşe… – start-up-ul de tehnologie a dat o întorsătură aplicaţiei pentru a contacta transport urban, care i-a adus fama şi o valoare de peste 60.000 de milioane de dolari, care schimbă complet “experienţa Uber” şi cu care speră să reţină şi să recupereze utilizatori. Este vorba de o nouă aplicaţie “în jurul clientului” pe care o va lansa, mai întâi, în Statele Unite.

Noua aplicaţie a lui Uber, Uber Feed, este “mult mai rapidă şi mai stabilă” pe dispozitive şi platforme decât aplicaţia actuală, a spus Uber. Dar, ceea ce reprezintă în mod semnificativ o schimbare este că, în loc de a plasa funcţiile de transfer în prim plan şi în centru, la fel ca vechea aplicaţie Uber, integrează servicii ale altor companii într-o fereastră derulabilă numită Uber Feed şi caracteristici noi, aşa cum explică portalul Digital Trends.

Clienţii regulaţi ai unor reţele, cum ar fi Instagram, Facebook sau Twitter, Uber Feed le va fi foarte familiar, deoarece deplasându-l de sus în jos, va arăta conţinutul contextual al aplicaţiilor partenerilor Uber: Uber Eats va furniza o listă de opţiuni de livrare de restaurante, Snapchat va oferi filtre personalizate. În plus faţă de Snapchat, Foursquare, Pandora, la lansare va include caracteristici cum ar fi timpul estimat de sosire (ETA) şi platforma Yelp, care se evidenţiază ca şi cea mai populară platformă, care permite utilizatorului să găsească cele mai bune afaceri şi locuri interesante într-un cartier sau oraş, sprijinind afacerile locale.

Pentru această nouă etapă, Uber a încheiat un parteneriat cu Yelp, cu integrări de trafic stabilite pentru a le lansa “curând”, dar se pare că intenţionează să limiteze numărul de aplicaţii potenţial invazive, care fac parte din Uber Feed.

Uber actualizează aplicaţia şi o orientează spre utilizator

Uber actualizează aplicaţia şi o orientează spre utilizator

Uber avea deja un acord cu Pandora care furniza staţiile de radio pe Internet şoferilor, dar împreună cu Spotify, este acum în noul Uber Feed. Start-up-ul a spus că, mai târziu, vor fi adăugate noi aplicaţii şi servicii.

În plus faţă de integrările cu terte părţi, Uber va furniza “accesuri directe” la destinaţii, locuri în care un anumit utilizator călătoreste frecvent, care vor apărea, deoarece aplicaţia înregistrează deplasările şi rutinele utilizatorului. În cele din urmă, ei pot demonstra, de exemplu, un acces direct la locul de muncă sau acasă din alte locuri. Dacă iau un tren sau o altă formă de transport public, va incerca să alinieze călătoria cu orarele de tranzit pentru a nu face opriri. În mod automat, îţi va recomanda destinaţii în funcţie de următoarele sale programări. De asemenea, îi va permite să ceară locaţia curentă a contactelor sale pentru a facilita preluarea de la locul plecării şi utilizarea partajată a serviciului de transfer.

Scopul este de a crea un portal de divertisment informativ conceput pentru a permite utilizatorului să treacă peste partea cea mai puţin atractivă a experienţei de transfer cu Uber: a sta oprit în trafic. Vechea aplicaţie oferea puţin mai mult decât destinaţia, harta sau numărul de mile şi minute pe care utilizatorul le petrecea călătorind în timpul traseului şi numărul de minute şi mile rămase. “Noua aplicaţie, în contrast puternic, permite deţinerea unui set de experienţe şi informaţii pe care le oferă utilizatorului îmbunătăţind experienţa sa de călătorie şi a face să fie mai bine informat cu privire la destinaţie”, a spus CEO-ul Uber, Travis Kalanik, revistei Wired.

De asemenea, există un obiectiv strategic suplimentar în Uber Feeds, care este faptul că firma obţine o nouă şi potenţială privire lucrativă despre ce servicii au cea mai mare atenţie sau interes al clienţilor săi în timpul transferurilor şi, probabil, mai important, care atrag cel mai mult în funcţie de locaţie şi momentul zilei. Chiar această capacitate de recopilare şi analiză a informaţiei a noii aplicaţii Uber se evidenţiază prin faptul că permite utilizatorului să acceseze propriile calendare, agende, locaţii ale prietenilor şi mai mult.

Uber Feed poate fi noua aplicaţie a lui Uber îmbunătăţită, dar îmbunătăţirile de utilizabilitate merg mai departe. Noul client împarte marea cantitate de servicii ale lui Uber, printre care se află Uber Pool, UberX, Uber Black, Uber SUV, Uber Assist şi mai mult, în categorii simplificate, cum ar fi, economic, Premium şi scaune suplimentare. Dacă dai clic pe o categorie, se afişează un subdomeniu din care poţi selecta un anumit tip de vehicul, să vezi tariful estimat al călătoriei, să obţii un timp aproximativ de preluare şi a trimite detaliile călătoriei prietenilor.

Uber se luptă să rămână relevant într-o industrie plină de concurenţi bine finanţaţi. Serviciul, care oferă transferuri în 450 de oraşe din întreaga lume, se confruntă cu provocări interne formidabile ca Lyft, o companie de transport cu sediul în San Francisco, disponibil în 220 de oraşe şi, recent, a atras o investiţie de 500 de milioane de la General Motors. În străinătate, lista tot mai mare de concurenţi în seviciu include compania analogă indiană Ola, care are mai mult de 450.000 de maşini în reţeaua sa de peste 102 oraşe, serviciul de taxiuri Grab, care a colectat recent 680 de milioane de dolari şi Didi Chuxing, analoaga sa chineză care operează în peste 400 de oraşe şi a cărui listă de sponsori include Apple, Tencent şi gigantul asiatic Alibaba.

Ola, Lyft şi Didi Chuxing au anunţat un parteneriat în decembrie 2015 pentru a lansa un “produs comun”, la sfârşitul anului 2016. La începutul acestui an, Uber a vândut fliliala sa chineză, UberChina, companiei Didi după ce a pierdut 2.000 de milioane în ţară.

Uber se aşteaptă să recupereze utilizatori. “Proiectăm noua aplicaţie Uber orientată spre client, credem că timpul este un lux, iar informaţiile de care aveţi nevoie trebuie să fie intotdeauna la îndemână”, a scris Yuchi Yamashita, senior product manager al Uber.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply