Twitter se oferă inteprinderilor de turism ca mijloc de fidelizare a clienţilor

Twitter oferă companiilor din industrie o bogăţie mai mare de date ca niciodată până acum în conversaţiile pe care le au cu clienţii, astfel că responsabilul de strategii de turism pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), Aoife Desmond, a asigurat la WTM că “a asculta clienţii pe reţelele sociale îţi oferă oportunităţi nemaiîntâlnite până acum”. Nu este surprinzător că reţeaua are 284 miloane de utilizatori activi, care generează 500.000 de tweet-uri pe zi. 

Twitter reprezintă astfel “cea mai bună platformă pentru a conecta în timp real branduri şi consumatori, dar aici trebuie să lucreze companiile pentru a fi relevante şi să se anticipeze aşteptărilor clienţilor lor”. De fapt, conform statisticilor companiei, 56% din utilizatori sunt influenţaţi de conţinuturile pe care la consultă pe această reţea socială pentru a cumpăra produse şi servicii.

Aoife Desmond în timpul intervenţiei sale la World Travel Market.

Aoife Desmond în timpul intervenţiei sale la World Travel Market.

Provocarea constă, în cuvintele lui Desmond, “în a şti ce vrea clientul, atunci când şi-l doreşte şi a îl oferi consecvent şi global. Fiecare tweet şi fiecare nou follow trimit semnale cu privire la interesele utilizatorilor şi intenţiile lor de cumpărare. Companiile trebuie să urmeze aceste semnale şi să interacţioneze cu ei pentru a răspunde la nevoile şi cerinţele lor şi a obţine astfel o loialitate mai mare.

 

Marketingul mobil

Desmond în prezentarea sa nu s-a obosit să repete frecvent “mobile first”, încurajând companiile să-şi concentreze strategiile de marketing pe mobil, deoarece, în caz contrar, “pierd oportunităţi”. Nu este surprinzător că în Statele Unite s-a dublat timpul petrecut de utilizatorul mediu pe Internet cu mobilul său, iar în 2015 25% din vânzările online vor fi efectuate prin aceste dispozitive, generând venituri de 40.000 de milioane de dolari (32.000 de milioane de euro).

În orice caz, Twitter, de la naşterea sa în 2006, a fost o reţea socială eminamente mobilă, mediu prin care sunt canalizate 80% din intrări.

Responsabilul său de strategii de turism a subliniat, de asemenea, evoluţia ‘targeting-ului’, care “s-a dezvoltat în ultimele 12 luni datorită punerii în aplicare de inovaţii majore care permit companiilor să se adreseze mai concret tipului de client pe care doresc să-l atragă”.

Una dintre modalităţile care a evoluat cel mai mult în această privinţă este ‘TV target‘, profitând de faptul că, aşa cum a subliniat Desmond, “66% din utilizatorii de telefon mobil accesează Twitter în timp ce se uită la televizor”, dând ca exemplu ultima campanie realizată de agenţia de turism din Irlanda cu hashtag-ul Game of Thrones pentru a atrage fanii seriei să admire unele dintre peisajele sale naturale, care a dus la o creştere de 8,9% a engagement-ului şi 9,6 milioane de impacturi.

 

Buton de cumpărare 

Desmond a avertizat, de asemenea, ca video-ul va fi următoarea modalitate de promovare care va creşte pe Twitter, înainte de a anunţa noutatea stea pentru 2015; butonul de cumpărare de pe TimeLine, care în cinci clicuri permite utilizatorului să cumpere obiectul dorit. #Buynow va fi iniţial disponibil doar în Statele Unite şi cu anumite branduri, majoritatea de vânzare cu amănuntul.

Reprezentantul acestei reţele sociale a încheiat discursul său amintind că “Twitter nu este doar pentru marile branduri, deşi acestea sunt cele care se mişcă cel mai mult în această reţea socială pentru a şti despre ce vorbeşte lumea”.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply