Turoperatorii şi companiile de croazieră doresc să cucerească turistul sportiv

Creşterea turismului sportiv a dus marilor turoperatori şi companiilor de croazieră la incorporarea ofertei sportive în programele lor ca un serviciu care completează produsul lor şi îi adaugă valoare.

De exemplu, TUI Travel are chiar şi o afacere specializată în turism activ, Specialist & Activity. Acest lucru include 90 de branduri, multe dintre ele sunt dedicate călătoriilor legate de un fel de sport. Printre acestea se află Gullivers Sports Travel şi Sportsworld, mai generaliste, sau altele specializate în turismul de schi sau nautic, cum ar fi Crystal Sky Holidays sau Footloose Sailing Charter. Aceste şi alte branduri TUI vizează echipe sportive, clienţi individuali sau grupuri – şcoli, cluburi, universităţi sau chiar unităţi militare-.

La rândul său, Thomas Cook au un turoperator specializat cu activitate în toată Europa, Thomas Cook Sports, concentrat în special în organizarea de călătorii mari pentru evenimente sportive, cum ar fi fotbalul, tenisul său Formula 1. De asemenea, organizarea de călătorii specializate pentru sporturi foarte specifice pentru sporturi foarte concrete cum sunt vacanţele de schi pentru iarnă.

Imagine de la TUI Marathon 2014.

Imagine de la TUI Marathon 2014.

În ceea ce priveşte sporturile la modă în acest moment, runner-ul, trebuie semnalat faptul că există o asociaţie de turoperatori concentraţi pe el, Tour Operators United for Runners. Aceasta este o asociaţie de agenţii de turism detailiste specializate în organizarea călătoriilor pentru că alergătorii să participe la evenimente organizate oriunde în lume.

Pe de altă parte, pentru a se poziţiona mai bine în turismul sportiv, turoperatorii sponsorizează diferite competiţii sportive. De exemplu, evenimentul TUI Marthon al acestui an, care a ajuns la ediţia cu numărul 11 în Mallorca, a reunit 11.294 de alergători de 64 de naţionalităţi diferite. Proba a continuat să poartă numele TUI, ca partener comercial al pachetelor de călătorie pentru a participa la maraton din diferitele pieţe de origine, deşi organizatorul în 2014 a fost Eichels Event Gmbh, o agenţie germană care a planificat evenimentul în colaborare cu Primăria din Palma şi Fundaţia Turismo Palma 365.

TUI AG spune că compania a investit un mare efort timp de 10 ani în crearea acestui maraton, care a devenit o brand propiu, dar noile ale turoperatorului, cufundat într-o restructurare a grupului, nu ia în considerare să continue organizarea şi sponsorizarea evenimentului. Grupul consideră că evenimentul este poziţiionat deja pentru “a progresa în mod individual”.

La rândul său, Thomas Cook organizează evenimentul sportiv Ironman 70.3 în Barcelona, Mallorca şi Lanzarote. Directorul general al Ironman in Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, Thomas Dieckhoff asigură că marile evenimente sportive, cum ar fi triatlonurile Ironman “sunt întotdeauna centrul multor afaceri legate de crearea companiilor şi valoarea adăugată”. Directorul indică Mallorca, destinaţia care atrage mai mulţi concurenţi internaţionali, ca “exemplul perfect” a acestei simbioze între sport şi turism pentru ca în fiecare an mai mult de 3.000 de sportivi vin în insula pentru Ironman 70.3, care are loc la începutul sezonului oficial al turismului de pe insulă. “80% dintre participanţi provin din ţări diferite şi mulţi dintre ei ajung cu câteva săptămâni înainte de competiţie”, explică Dieckhoff. Thomas Cook rămâne sponsorul principal.

 

Marea ofertă a croazierelor

Croazierele intră, de asemenea, cu forţa în acest segment. Astfel, Costa Cruises oferă tururi sportive ca “Bike Tours”, în care atât sportivi cât şi amatori pot face ciclism însoţiţi de experţi în diferitele destinaţii în care face escală croaziera. La bordul croazierelor acestei companii de transport maritim pot fi practicate, de asemenea, mai multe activităţi, cum ar fi aerobic de apă, aerobic, fotbal, baschet jogging, patinaj, yoga sau pilates.

La rândul său, MSC Cruises organizează o croazieră pentru runners care doresc să participe la maratonul din Tenerife pe nava sa Gran Voyage, care pleacă la data de 8 noiembrie din Hamburg şi ajunge la Buenos Aires pe un traseu de 20 de zile, făcând escală în insula din Canare pentru a participa la competiţie. Transportul oferă numeroase activităţi sportive la bordul navelor sale şi oferă, de asemenea, între croazierele sale tematice unul de fitness, cu o plecarea la data de 28 de noiembrie, în care se mândreşte cu faptul că “turiştii vizitează destinaţii minunate în timp ce se pun în formă şi se relaxează”.

Sporturi pe acoperişul navei MSC Splendida.

Sporturi pe acoperişul navei MSC Splendida.

Royal Caribbean a declarat că Allure of the Seas este, împreună cu Oasis of the Seas, prima navă care are conceptul de cartier sau vecinătate distribuit în şapte zone tematice, două din ele legate direct de sport. Acestea sunt Vitality at Sea Spa şi Fitness Center, cu antrenări, relaxare şi alimente sănătoase, şi Pool & Sport Zone, în care există o tiroliană care ajunge la o înălţime de nouă punţi, simulatoare de valuri FlowRider, un teren de minigolf cu noua găuri, şi un teren de sport unde se practică bachet, volei şi fotbal.

În cazul NCL, toate bărcile sunt echipate cu săli de sport, există trasee pentru a practica jogging pe punte şi în multe dintre ele, terenuri de baschet, volei şi terenuri de tenis. Noua croazieră Breakaway are, de asemenea, maşini Nexersys pentru a practica sporturile de contact. Amatori de ciclism se pot bucura la Black Light Spinning pe mare, o clasă care se dezvoltă într-o sală doar cu lumina ultravioletă şi graffitti de neon, “o experienţă unică pentru a descărca adrenalina”, declară compania de transport maritim. Sala de sport oferă, de asemenea, o varietate de clase, cum ar fi cea de pe Spirals, inspirate în pilates şi care foloseşte baloane medicinale.

La rândul său, Holland America Line oferă o croazieră pentru runners pentru fiordurile norvegiene, pentru a se bucura de curse libere, însoţiţi de ghizi experţi. Nava este, de asemenea, special pregătita pentru preparea şi relaxarea sportivilor.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply