Turismul are nevoie de propriul său „vaccin anti-criză”

Iñaki Garmendia, membru al Comitetului de Experți al Organizației Mondiale a Turismului (OMT), consideră că „a sosit momentul ca turismul să aibă propriul „vaccin anti-criză”. Hedonismul său natural, atomizarea agenților și a intereselor și estetica lui pozitivistă nu numai că nu îl scutesc de la încercare, ci și sectorul și guvernele îl cer cu tărie”. Un „vaccin anti-criză turistic”, adaugă el, „cu procese preventive și paliative, conexiuni proiectate strategic și suficient de adaptabile pentru a răspunde acolo unde este nevoie”. 

 

Evitarea acestei provocări, în opinia lui Garmendia, „nu va contribui la rezolvarea viitorului nostru, va încetini ieșirea din această tranșă sau din altele, iar prin derivare, credibilitatea țărilor și destinațiilor va continua să fie pusă la îndoială”. 

 

„Sectorul a fost deseori calificat ca rezistent și cu o recuperare ușoară. Dar, vă rog, în acest caz, să-i dăm mai mult decât o mână de ajutor”, cere Iñaki Garmendia. 

 

În acest sens, expertul a explicat că, pentru ca sectorul turistic „să-și mențină puterea de atracție în era postcoronavirus, ofertele existente ar trebui completate cu un pachet complet nou de bunuri și servicii„. 

 

În plus, după cum a indicat el, „este probabil ca atitudinea turiștilor să devină mai prudentă și că, la început, aceștia sunt orientați către destinații de proximitate datorită prețului, ușurinței accesului și increderii. Va exista o tendință către flexibilitate în rezervări, anulări și securitate pentru a depăși apariția unor posibile frâne, controale, pașapoarte speciale și zone restricționate

 

În regim de urgență, „se va face o încercare de a atenua fragilitatea momentului cu politici mai puternice și mai categorice. Îmbunătățirea sectorului, politicilor sale și credibilitatea se vor datora armoniei și colaborării transversale. Derivat din aceasta, ar fi indicat ca campaniile de marketing să reflecte acest nou scenariu, în care oamenii și etica devin centrul lor de referință”. 

 

Acestea și alte premise, conchide el „fac ca misiunile public-private să se schimbe treptat. Pentru punerea în aplicare a acestuia, ar fi oportun să se desfășoare acțiuni fără precedent care sunt aici pentru a rămâne, conduse de neputință și de viitorul incert și în care inteligența artificială continuă să fie un instrument și suport cheie”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.