Turismul intergenerațional, o propunere de stimulare a extrasezonului

Creșterea călătoriilor și îmbunătățirea gradului de ocupare în extrasezon reprezintă una dintre marile provocări ale multor destinații turistice. Iar unul dintre grupurile pe care se pune accentul în mod obișnuit pentru atingerea acestui obiectiv este vârsta a treia, datorită posibilității de a călători în orice al anului a acestui grup. În acest sens, a fost elaborat un proiect, SENINTER (Senior Enhancing Intangible and Intergenerational heritage), finanțat de Comisia Europeană pentru promovarea turismului responsabil transnațional. Se axează pe țările din Uniunea Europeană și patrimoniul lor tangibil și intangibil și este adresat și adaptat persoanelor de vârstă a treia care călătoresc împreună cu nepoții lor.

Marina Cruz Blasco, de la Koan Consulting, firma specializată în turismul responsabil și implicată în proiect, explică faptul că grupul de lucru este format din parteneri din Italia, Slovenia, Belgia și Spania, cu o colaborare public-privată remarcabilă.

Proiectul are două obiective principale: crearea unui produs turistic real și durabil, inclusiv aspectul comercial, și asigurarea faptului că acesta nu este un produs izolat și punctual, și că va dura în timp.

Pentru a le realiza, a fost creată o campanie de promovare adresată managerilor de destinații, prin care atât administrațiile, cât și companiile sunt încurajate să participe la această mișcare și să înceapă tranziția spre modele de dinamizare mai responsabile, care să maximizeze impactul social al turismului.

Proiectul este adresat și adaptat persoanelor vârstânice care călătoresc cu nepoții lor.
Proiectul este adresat și adaptat persoanelor vârstânice care călătoresc cu nepoții lor.

Pentru a testa viabilitatea acestei, a fost lansată o călătorie pilot cu un program de șase zile în regiunea italiană Emilia-Romagna, și a reunit un grup de 21 de bunici sloveni cu nepoții lor sub șase ani. Această zonă este bine cunoscută pentru bogăția de monumente și situri arheologice, dar nu atât de mult pentru cultura sa intangibilă, care totuși a devenit unul dintre aspectele cheie ale programului spune Marina Cruz Blasco.

 

„SENINTER este un instrument de diversificare a ofertei turistice, În exemplu nostru concret, regiunea Emilia-Romagna, prezentăm o destinație matură, caracterizată de turismul de soare și plajă, unde a fost propusă o strategie care are loc în timpul sezonului scăzut sau mediu.  Acest lucru favorizează dezasamblarea cererii, punând valoare pe patrimoniul local tangibil și intangibil pentru a atrage un anumit public”.

De asemenea, ei explică faptul că, pe lângă detinațiile mature, aceasta poate fi o strategie utilă pentru destinațiile rurale și/sau interioare, deoarece elementele patrimoniale și culturale pot fi salvate, dar care probabil nu au resurse iconice, dar care au o gastronomie, muzică, oameni și povești caracteristice foarte interesante.

Ea afirmă că „SENINTER pune pe masă o posibilitate reală de a dovedi ca turismul durabil și responsabil este posibil”.

În plus, „implementarea sa în dinamizarea turistică a unei destinații face din rezidenți o parte a activității turistice, încurajând relațiile dintre gazde și vizitatori un mod distractiv, amabil și plin de satisfacții”, adaugă ea.

„Se intenționează astfel că toate părțile să creadă în turism ca un instrument de schimbare și îmbunătățire, implicând societatea civilă în luarea deciziilor în timp ce devin ambasadori ai patrimoniului localității lor„, adaugă ea.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.