TUI Group a redus pierderile cu 37% în primul semestru

TUI Group a pierdut 218,7 milioane de euro în prima jumătate a anului sau fiscal 2014/2015, încheiat la 31 martie, ceea ce reprezintă cu 37,5% mai puţin numerele roşii de sezon de 350 milioane de euro, din aceeaşi perioadă a anului precedent.

Cel mai mare grup de turism din lume, rezultat din fuziunea operatorului de turism TUI AG şi filiala sa britanică, TUI Travel, a obţinut venituri de 6.940 milioane de euro, cu 7,3% mai mult decât cu un an în urmă, condus de efectul pozitiv al cursului de schimb valutar.

Directorii executivi ai TUI Group, Fritz Joussen şi Peter Long, şi-au exprimat satisfacţia cu această îmbunătăţire şi pentru rezultatul din exploatare al companiei, evidenţiind în mod deosebit activitatea hotelieră şi de croazieră, care “funcţionează bine”, precum şi creşterea obţinută de operator.

“Acest lucru ne oferă încrederea pentru a obţine o creştere a profitului operaţional de bază de între 10% şi 15% pentru anul curent”, au spus ei.

TUI Group intenţionează să crească cel puţin 10% profitul său brut de exploatare (EBITDA) de bază în următorii trei ani.

Cei doi CEO ai grupului, Peter Long si Fritz Joussen.

Cei doi CEO ai grupului, Peter Long si Fritz Joussen.

Rezultatul brut înainte de profitul operaţional (EBITDA) al grupului a fost negativ, cu pierderi de 272,6 milioane de euro, deşi a scăzut cu 20,2%. Excluzând vanzarea unui hotel Riu, acesta a fost de 292 milioane de euro, cu 14,4% mai puţin.

 

16,5 mil. € în costuri de restructurare

Compania, implicată într-un plan strategic de restructurare al structurii sale şi a brandurilor, a estimat la 16,5 milioane de euro costul rezultat din acest plan în primul semestru al anului său fiscal.

“Faza noastră de creştere ia avânt. Adaptăm structurile noastre operative pentru noua noastră structură, care ne oferă o ierarhie mai agilă şi mai eficientă pentru a asigură creşterea continuă şi succesul în viitor”, au declarat managerii.

 

Afacerea hotelieră

Pe divizii, TUI Hotels & Resorts a obţinut un profit de 35,1 milioane de euro, cu 5% mai mult, cu un profit operaţional de 55,6 milioane de euro, cu 70% mai mult, în timp ce Hotelbeds Group, a obţinut 100.000 de euro, comparativ cu pierderile de 700.000 de euro, cu un profit operaţional de 7,8 milioane de euro, cu 2,6% mai mult.

Cifra de afaceri a diviziei Hotels & Resorts a fost de 500 milioane de euro, cu 9,2% mai mult decât cu un an în urmă, şi Hotelbeds Group a ajuns la 492,8 milioane de euro, cu 11,9% mai mult.

Profitul operaţional al diviziei Cruises a ajuns la 18,3 milioane de euro, comparativ cu pierderile de 16 milioane de euro. În ceea ce priveşte veniturile, aceasta a obţinut o cifră de afaceri de 136,2 milioane de euro, cu 5% mai puţin decât în primul semestru al anului trecut.

La 31 decembrie, datoria TUI Group se ridică la 1.694,2 milioane de euro, cu 25,7% mai puţin.

 

36% din rezervări online în Marea Britanie

Pentru vara anului 2015, grupul a vândut deja 59% din programul prevăzut cu o creştere de 2% a rezervărilor faţă de anul trecut, şi cu o creştere de 1% a preţurilor.

Marea Britanie, cu o creştere de 3% a vânzărilor- si Benelux, unde a vândut 57% din programul său, sunt pieţele unde creşte cel mai mult, în timp ce pentru restul pieţelor estimează o creştere de 4%. Canalul online reprezintă deja 36% din vânzările sale, reprezentând o creştere de 11% faţă de anul precedent.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply