TripAdvisor şi HOTREC se unesc împotriva recenziilor frauduloase

TripAdvisor şi HOTREC (European trade assoaciations of Hotels, Restaurants and Cafés în Europe) şi-au unit forţele împotriva tentativelor de activitate frauduloasă pe site-urile de recenzii online cu opinii false, condamnate de ambele organizaţii, care semnalează modul în care companiile şi consumatorii pot ajuta la combaterea acestora. Ei îşi concentrează atenţia în special pe agenţiile de optimizare, pentru că consideră că “aceste practici sunt dăunătoare pentru consumatori, sunt în detrimentul destinaţiilor şi sunt dăunătoare pentru afacerile din industria ospitalităţii“.

Aşa-numitele agenţii de optimizare, persoane sau companii care încearcă să manipuleze clasamentul cu publicarea de recenzii false, reprezintă, potrivit afirmaţiilor TripAdvisor, “un risc financiar pentru afacerile din ospitalitate oneste din întreaga lume”, astfel că platforma “va acţiona cu fermitate împotriva acestor companii, precum şi împotriva oricărei persoane sau local care colaborează cu ele pentru a denatura conţinutul disponibil pe TripAdvisor.

De fapt, numai în 2015 TripAdvisor a detectat, investigat şi închis mai mult de 40 de site-uri de optimizare. Prin urmare, atât HOTREC cât şi TripAdvisor cer tuturor celor care au fost contactaţi de aceste companii să informeze asociaţia lor naţională membră a HOTREC şi/sau echipa site-ului de recenzii care este responsabilă de integritatea conţinutului pentru a investiga.

Ambele organizaţii cred în rolul importat pe care îl au “recenziile corecte şi echilibrate” în “a ajuta consumatorii să planifice şi să rezerve calatoriile lor online, şi a companiilor din sector să promoveze oferta lor şi să îmbunătăţească calitatea serviciului”. Ei sunt, de asemenea, de acord că “tot conţinutul trimis platformelor de recenzii online trebuie să fie supus unor reguli stricte şi controalelor riguroase“.

 TripAdvisor consideră că este şi “responsabilitatea consumatorilor şi a companiilor să asigure că orice conţinut reflectă o experientă autentica”.

TripAdvisor consideră că este şi “responsabilitatea consumatorilor şi a companiilor să asigure că orice conţinut reflectă o experientă autentica”.

Cu toate acestea, aceleaşi surse adaugă, “este şi responsabilitatea consumatorilor şi a companiilor să asigure că orice conţinut trimis de aceste site-uri să reflecte o experienţă autentică şi să nu incerce să manipuleze sau să denatureze reputaţia online a unei afaceri”.

Astfel, “consumatorii ar trebui să acţioneze cu responsabilitate atunci când scriu şi trimit recenzii pentru a se asigura că împărtăşesc opinia lor onestă şi imparţială a unei experienţe de prima mână, în timp ce propietarii de afaceri trebuie să fie conştienţi că a prezenta recenzii false, fie ele pozitive sau negative, nu este etic şi este interzis“.

Aşa cum a subliniat Markus Luther, preşedintele de Distribuţie al HOTREC, “opiniile oneste şi verificate reprezintă o oportunitate de a creşte calitatea şi satisfacţia consumatorilor în beneficiul viitorilor clienţi şi a propiilor hoteluri, restaurante şi cafenele. În cazul hotelurilor, acestea completează, de asemenea, orientarea obiectivă oferită de sistemele oficiale ale categoriilor de hotel“.

 

Integritatea conţinutului

Integritatea conţinutului pe TripAdvisor este, potrivit directorului său de Relaţii cu Industria, Helena Egan, “fundamentală pentru succesul continuu al companie noastre, astfel că luăm foarte în serios controlul său şi orice încercare de fraudăAm analizat recenzii timp de mai bine de 15 ani, îmbunătăţind continuu sistemele noastre şi utilizând cele mai bune practici din industrii precum cea de credit sau bancară. Fiecare opinie prezentată este supusă aceloraşi controale stricte. Avem, de asemenea, în echipa noastră peste 300 de specialişti care investighează orice conţinut pe care sistemul nostru l-a identificat ca şi suspect sau este raportat de comunitatea noastră de călători şi de propietari de afaceri”.

Recenziile corecte, a concluzionat Christian de Barrin, CEO al HOTREC, “sunt unul dintre pilonii fundamentali pentru dezvoltarea prosperă a pieţei de turism din secolul XXI“, reamintind că Asociaţia a muncit pentru “o piaţă de distribuţie online echitabilă şi responsabilă timp de mulţi ani”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply