Trenuri fără şofer, noul obiectiv al companiei feroviare franceze SNCF

Operatoarea feroviară franceză SNCF lucrează la dezvoltarea de trenuri fără şofer, care trebuie să fie completate cu un prototip pentru transportul de mărfuri începând cu anul 2019 şi pentru călători începând cu 2023. Obiectivul companiei este de a spori regularitatea şi rata de circulaţie. 

La fel ca vehiculele autonome, aceste trenuri nu vor renunţa la prezenţa unei persoane în locomotiva, care va supraveghea operaţiunea de a acţiona în caz de incident, precum şi de a controla deschiderea şi închiderea uşilor; aşa cum explică directorul general adjunct al filialei reţelei SNCF, Matthieu Chabanel.

Trenuri duplex TGV franceze, ale operatorului SNCF.

Trenuri duplex TGV franceze, ale operatorului SNCF.

În declaraţiile sale pentru emisora France Info, Chabanel a explicat că “atunci când un metro este automatizat, se pot pune garduri protectoare în staţii şi apoi există tunelurile”. Şi, el a adăugat că, în cazul proiectului SNCF, “un tren va călători pe o linie de mare viteză, la 1.000 de km/oră şi acolo, chiar dacă sunt plasate garduri, este un mediu complet deschis cu copaci, animale, oameni” care pot intra pe calea ferată şi, “prin urmare se necesită un mecanic pentru a gestiona toate situaţiile în care apar perturbaţii“.

Compania îşi propune să îmbunătăţească regularitatea trenurilor şi a cadenţei, în special în regiunea Parisului, unde trebuie să convenţuiasca trenurile locale cu liniile regionale şi cu trenurile de mare viteză (TGV) şi unde orice incident poate avea multe repercusiuni.

Directorul reţelei în regiune, Alain Krakovitch, a precizat că, datorită acestei dezvoltări, se va ajunge de la 108 secunde între două trenuri la 108 şi că, cu trenurile autonome va fi posibilă atingerea unei creşteri de 25% a numărului de circulaţii pe o singură linie, deoarece “vor optimiza secvenţele de frânare şi de accelerare”.

În TGV-uri, ideea este un fel de autopilot, aşa cum există deja în avioane.

O echipă formată din zece persoane este pe deplin dedicată acestui proiect, în care lucrează grupuri industriale din acest sector, producătorul francez de trenuri Alstom, şi centre de cercetare ştiinţifică.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply