Shadow

Tranzacțiile hoteliere în Europa au totalizat 5,7 miliarde de euro în primul semestru

În primele șase luni ale anului 2020, tranzacțiile hoteliere din Europa au totalizat 5,7 miliarde de euro (169 de proprietăți), cu 55,4% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Cushman & Wakefield. 80% din volumul respectiv a fost tranzacționat înainte de pandemia de coronavirus. Regatul Unit, Germania și Spania au fost cele trei piețe principale, cea din urmă crescând cu 52% față de 2019. 

Raportul „Marketbeat: Europe Hospitality H1 2020” al firmei de consultanță arată că investitorii europeni au reprezentat 78% din volumul tranzacțiilor și că cei mai activi cumpărători în primele șase luni ale anului au fost investitori instituționali (48% din volumul total), „grup care are de obicei un cost scăzut al capitalului, cu o capacitate financiară pentru a rezista provocărilor temporare și, adesea, o strategie de investiții pe termen lung”.

79% din volumul investițional a fost tranzacționat înainte de debutul pandemiei, deși au avut loc mai târziu operațiuni în valoare de 1,2 miliarde de euro, ceea ce confirmă faptul că investitorii au încredere în perspectivele pe termen lung ale sectorului hotelier”, explică firma de consultanță.

Până în prezent, spune Albert Grau, partener și codirector al Cushman & Wakefield Hospitality din Spania, „valoarea activelor hoteliere este menținută, cu ajustări minime. În consecință, investitorii continuă să manifeste interes, dar așteaptă să obțină reduceri mai mari pentru a acționa, ceea ce se poate întâmpla la sfârșitul acestui an și la începutul anului 2021″. (A se citi: Mai multe tranzacții hoteliere atunci când piața se va adapta la noua normalitate)

Potrivit experului, „spre deosebire de criza financiară din 2009, în acest moment există capital disponibil pe piața de investiții” și de aceea în ultimul trimestru al anului curent și în cursul anului 2021 „piața poate fi energizată prin apariția de oportunități interesante în destinații în care nu a existat niciun produs până în prezent sau care a fost scump”.

Prețul pe cameră crește cu 26%

Pentru Crushman & Wakefield, două din tranzactiile cheie din prima jumătate a anului, cu un preț final convenit în perioada post-COVID-19, au fost achiziția Ritz London, cu 136 de camere, de către un investitor din Qatar și achiziționarea hotelului Nhow, cu 304 camere, din Berlin de către Eastern Property Holdings.

În primul semestru au fost vândute un total de 23.851 de camere, iar prețul mediu pe cameră a crescut cu 26%, ajungând la 239.000 de euro, comparativ 189.000 de euro în 2019. Acest lucru poate fi atribuit, explică ei, „naturii în schimbare a hotelurilor vândute în prima jumătate a anului 2020”, întrucât acestea sunt active principale în locații centrale (inclusiv Ritz din Londra) și unde există mai puțină îngrijorare cu privire la impactul Covid-19 asupra valorii proprietăților pe termen lung.

Regatul Unit a concentrat 1,8 miliarde de euro în investiții hoteliere și, în ciuda faptului că cifra s-a contractat cu 55%, a fost piața cu cel mai mare volum de tranzacții, grație vânzării hotelului Rtiz, care a reprezentat aproape jumătate din volumul total. Pe locul al doilea s-a situat Germania, cu 900 de milioane de euro și o scădere de 42% față de 2019Spania completează podiumul cu 700 de milioane de euro, fiind „una dintre puținele țări care a înregistrat o creștere a volumului investițiilor, cu 52% mai mult”. Firma de consultanță explică faptul că această creștere poate fi atribuită în mare parte hotelului Madrid Edition pentru 220 de milioane de euro de către Archer Hotel Capital, de la KKH Property Investors.

Sursă: Cushman & Wakefield

În prima parte a anului, Grecia a avut, de asemenea, o creștere a activității de investiții de 2.140%, ajungând la 300 de milioane, datorită a două tranzacții importante: un portofoliu de complexe turistice care includ 1.094 de camere în cinci hoteluri cu vedere la mare în Creta, cumpărate de o asociere între două firme Henderson Park e Hines și Complexul Porto Carras cu 990 de camere din peninsula centrală Halkidiki, achiziționat în aprilie anul acesta de Belterra Investment pentru o valoare de peste 200 de milioane de euro.

Aceste două operațiuni au fost convenite odată cu declanșarea pandemiei „și arată popularitatea crescândă a stațiunilor în rândul investitorilor, determinată de perspectivele pozitive de creștere pe termen lung pentru călătoriile agrement, precum și de recuperarea preconizată a acestui segment după Covid-19, în raport cu afacerile și cererea de conferințe”, spun ei.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.