Tranzacţia Marriott-Starwood va accelera procesele de consolidare în industrie

Cumpărarea a Starwood Hotels de către Marriott, creând astfel cel mai mare grup hotelier din lume, aşa cum am informat într-o ştire anterioară, a provocat mare agitaţie în industrie. Atât de mult încât experţii consultaţi sunt de acord că, cu prudenţa necesară având în vedere că acordul nu va fi finalizat definitv până la mijlocul anului 2016, că în următoarele luni vom începe să vedem noi fuziuni, care vor confirma trendul de consolidare anunţat în industria hotelieră.

Aceste operaţiuni viitoare, aşa cum a remarcat Mark Wynne Smith, CEO-ul mondial al diviziei Hotels & Hospitality Group al JLL, sunt o urmare a faptului că “alte grupuri hotelier, în special cei mai importanţi concurenţi, Intercontinental Hotels Group (IHG) şi Hilton Worldwide, vor încerca să egaleze colosala anvergură a organizaţiei formată din Marriott International şi Starwood Hotels & Resorts Wordlwide.

Şi, adaugă el, “se vorbeşte de mulţi ani despre consolidarea celor mai importante branduri din industrie, iar consiliile de administraţie insistă asupra necesităţii de a efectua fuziuni pentru a fi mai eficiente în costuri. În acest moment, există tranzacţii corporative în care sunt implicate hoteluri în diferite stadii”.

De asemenea, el menţionează că “fuziunile pot apărea în contextul creşterii unor companii precum Airbnb. Domeniul de aplicare internaţional al entităţii rezultante din această fuziune îi va permite să dezvolte tehnologii centrate pe client care pentru alte firme ar fi greu de finanţat”.

Fuziunile au ca obiectiv o eficienţă mai mare în costuri şi crearea de valoare pentru acţionari.

Fuziunile au ca obiectiv o eficienţă mai mare în costuri şi crearea de valoare pentru acţionari.

În acest sens, Jorge Ruiz, director naţional de Hoteluri al CRBE, a explicat că cu aceasta tranzacţie Marriott încearcă” să câştige greutate faţă de OTA şi, de asemenea, să câştige dimensiune faţă de concurenţi alternativi precum Airbnb, astfel că, din punct de vedere conceptual aceasta are sens”.

De asemenea, aceasta are sens pentru dimensiunea pe care o câştigă faţă de concurenţii precum IHG şi Hilton, datorită celor peste 1,1 milioane de camere în gestiune pe care le însumează ambele; la nivel geografic, “pentru că, în timp ce Marriott are multă greutate în Statele Unite, oferta Starwood este mai diversificată pe regiuni sau ţări, unde în multe dintre ele Marriott nu era prezent sau avea o prezenţă foarte redusă”, şi în ceea ce priveşte brandurile deoarece, “cu excepţia suprapunerii între Renaissance şi Le Méridien, ca urmare a caracteristicilor lor comune şi pentru că se adresează aceluiaşi segment, deşi îmi imaginez că va ţine cont de acest aspect pentru a le diferenţia, Marriott va adăuga la portofoliul sau câteva branduri foarte cunoscute care le vor completa pe ale sale“.

Ruiz este de părere că în următoarele luni vom fi martorii unor noi procese de concentrare în acest sector, dar în rândul lanţurilor mai mici, deoarece aceasta este fără îndoială “cea mai importantă ca şi dimensiune”, dar importante şi ele.

În acest punct el este de acord cu Andreas Scriven, director internaţional al Christie+Co, care recunoaşte că “consolidarea în sector era aşteptată de mult timp şi este posibil să vedem alte procese de fuziune în următoarele luni sau ani, având în vedere că mulţi operatori şi branduri caută formule pentru a crea valoare pentru acţionarii săi prin creşterea lor”.

Dar, el avertizează că “acest tip de fuziuni mari au tendinţa de avea un succes istoric nu foarte consistent, aşa ca vom putea vedea unele eşecuri în astel de acorduri”.

 

O regândire a brandurilor

Scriven subliniază că “diversificarea brandurilor, împreună cu varietatea pieţelor cu caracteristici diferite, în multe cazuri, subminează echitatea brandurilor care au fost construitea de-a lungul anilor. Având o gama stabilă de branduri diversificate şi diferenţiate are sens, dar a avea sub-branduri de branduri poate provoca ca clienţii să nu fie în măsură să le urmeze şi/sau să le diferenţieze”.

Pe de altă parte, adaugă el, “raţionalizarea activelor care fac parte din acest tip de portofolii mari rezultat din aceste procese de fuziune, pot permite brandurilor regionale/locale să adauge active în mod individual sau în grup, atunci când aceste reorganizări vor fi realizate”.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply