Transportul multimodal, a călători din uşă în uşă fără întreruperi

Fezabilitatea unui nou sistem de transport multimodal este un subiect care va fi pe ordinea de zi a acestui an, atât în Uniunea Europeană cât şi în diferitele organisme comunitare atunci când vor începe testele pilot între unele oraşe. 

Transportul multimodal, a călători din uşă în uşă fără întreruperi (Imagine logo de All Ways Travelling).

Transportul multimodal, a călători din uşă în uşă fără întreruperi (Imagine logo de All Ways Travelling).

Scopul final al unui sistem de transport multimodal în care funcţionează intermodalitatea este de a permite pasagerilor, oriunde în Europa, să se deplaseze uşor de la un punct A la un punct B prin diverse mijloace de transport fără întreruperi sau bariere, într-o singură călătorie interline multimodală.

Ceea ce se numeşte călătorie din uşă în uşă, într-o experienţă de călătorie a pasagerului uşoară şi fluidă şi cu un risc minim pentru furnizori.

 

Proiectul european

În urmă cu doi ani şi jumătate, Direcţia Generală de Mobilitate şi Transport a Comisiei Europene şi-a propus tocmai să dezvolte un sistem european multimodal pentru a face din transportul european un sector mai eficient şi durabil.

Ideea este să existe o singură fereastră (one-stop-shop) care sş se concentreze pe informaţii în ceea ce priveşte programul, capacitatea şi rutele, planificarea şi rezervarea călătoriilor intermodale pentru transportul de pasageri, care necesită, de asemenea, interoperabilitatea biletelor între diferitele moduri de transport.

Consortiul ales prin concurs All Ways Travelling, condus de furnizorul de tehnologie Amadeus şi format din Be Ne Rail, IATA, Thales, UNIFE şi universitatea Zeppelin, a prezentat un prim raport privind prima fază şi studiul realizat de această universitate germană, care a determinat ca cu utilizarea sistemelor ultimodale de informaţii şi vânzarea de bilete de transport (MMITS) va permite în Europa o economisire de costuri estimată la aproximativ 13.000 € pe an, printre alte efecte pozitive.

A doua etaăa implică dezvoltarea de scenarii pentru a demonstra fezabilitatea tehnică a unui sistem unic de informaţii şi rezervări multimodale. AWT investighează ceea ce se poate şi nu se poate face cu tehnologia actuală şi cum se pot depăşi barierele existente; precum şi analizând nevoile călătorilor, comercianţilor, operatorilor de servicii şi autorităţilor de reglementare.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply