Traficul aerian mondial premium creşte cu 3,6% în 2014

Traficul aerian în cabinele Premium (First Class si Business) a crescut cu 3,4% la sfârşitul anului 2014, o proporţie similară cu creşterea de 3,4% raprotată la clasa Economic, aşa cum a anunţat Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA), care reprezintă 250 de companii aeriene ce concentrează 84% din traficul aerian mondial.

La nivel global, creşterea ambelor clase a slăbit cu 3,6%, fiind puţin mai mare în luna decembrie (+3,6%), acesta fiind cel mai scăzut nivel al său înregistrat la sfârşitul anului 2012.

Creşterea pasagerilor internaţionali a stagnat, şi s-a îmbunătăţit uşor volumul utilizatorilor “premium” şi “economic” din a doua jumătate a anului 2014, deşi expansiunea este pozitivă atât a capacităţii cât şi a rutelor, la care se adaugă scăderea taxelor la transportul aerian.

Traficul aerian mondial premium creşte cu 3,6% în 2014

Cu toate acestea, IATA subliniază faptul că încetinirea ritmului de creştere are loc mai ales în rândul pasagerilor de la First Class, cu o creştre “moderată”, determinată de consolidarea zborurilor de lung curier, principala sursă de venituri a companiilor aeriene.

Organizaţia internaţională detectează că nivelul de încredere în industria transportului aerian nu s-a îmbunătăţit semnificativ în 2014, şi de fapt acest lucru s-a reflectat în ultimele şase luni ale anului trecut.

 

Pe regiuni

Piaţa cu cea mai mare creştere la încheierea anului 2014 a fost Mid-Atlantic (+12,6%), urmată de pasagerii “premium” ai rutelor din Africa-Orientul Mijlociu (+10,5%), Orientul Mijlociu-Orientul Îndepărtat (+10,1%) şi Europa-Orientul Mijlociu (+8,1%).

În cea ce priveşte clasa Economic, cea mai mare creştere în 2014 o acaparează Orientul Mijlociu-Orientul Îndepărtat (+9,3%), urmat de rutele între America de Nord şi America de Sud (+8,3%) şi între Africa-Orientul Mijlociu (+7%).

În schimb, rutele aeriene între Africa-Orientul Îndepărtat (-3,7%) şi Pacificul de Sud (-2,3%) şi Europa-Africa (-1%) au scăzut, în numărul de pasageri la First Class, în timp ce America de Nord şi America de Sud au rămas practic neschimbate (+0,1%). În cazul claselor economice, conexiunile Africa-Orientul Îndepărtat au scăzut cu 4,8%.

IATA scoate în evidenţă o scădere în destinaţii ca Thailanda, care a suferit o lovitură de stat în luna mai, şi Malaezia, afectată de accidentele aviatice ale zborurilor MH370 şi MH17, a căror regiune a totalizat cu 1,4% mai mulţi pasageri, la care se adauga¡ă un ritm de crestere mai lent al economiei în China.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply