Shadow

Traficul aerian din Europa în 2021 a reprezentat 59% din cel înregistrat în 2019

Traficul aerian în Europa a crescut cu 37% între 2020 și 2021, potrivit unui raport publicat de către Airports Council International Europe (ACI Europe), care arată că această activitate a fost la 59% față de nivelurile anterioare pandemiei de COVID-19. „Deocamdată, impactul omicronului rămâne foarte semnificativ (…). Aceasta înseamnă că primul trimestru va fi dezamăgitor, dar ne așteptăm ca traficul să se îmbunătățească pe măsura ce se apropie primăvara”, CEO-ul ACI Europe, Olivier Jankovec

 

Aviația europeană a pierdut 1,4 miliarde de pasageri față de 2019, ultimul an de activitate normală înainte de izbucnirea coronavirusului, iar contextul actual indică faptul că aeroporturile mici își revin mai repede decât cele mari, se arată în raport. 

 

„După ce am pierdut 1,72 de miliarde de pasageri în 2020, cu toții aveam mari speranțe într-o redresare puternică în 2021. Dar anul trecut s-a dovedit a fi un an dificil”, a spus Jankovec. 

 

Nivelul scăzut de trafic înseamnă că aeroporturile „rămân sub stres considerabil, cu slăbiciune financiară sistemică în industria noastră”, a adăugat el. 

Europa a pierdut 1,4 miliarde de pasageri față de 2019.

Varianta delta a compromis prima jumătate a anului, cu o scădere a traficului de 77%, față de 2019, însă nivelurile s-au redresat din a doua și, grație vaccinării și certificatelor de facilitare a călătoriilor, au limitat scăderea la 42,4% în raport cu anul înainte de pandemie.

Mai multe informații despre datele traficului aerian:

Companii aeriene, aeroporturi și pasageri: un nou val de blocaje și incertitudine

Traficul de pasageri a scăzut cu 77% în aeroporturile europene până în iunie

Aeroporturile Uniunii Europene, nu ale întregului continent european, au înregistrat o creștere de doar 29,2% față de 2020 și continuă cu un trafic cu 64,6% mai mic față de 2019.

Cele care au avut cele mai bune rezultate în comparație cu 2019 au fost cele din  Grecia (-46,8%), România  (-52,7%), Luxemburg (-53,9%), Cipru (-55,6%), Bulgaria (-55,9%), Spania (-56,4%) și Portugalia (-57,9%).

La polul opus se află aeroporturile din Finlanda (-80,5%), Regatul Unit (-78,1%), Republica Cehă (-74,8%) și  Irlanda (-74,4%), din cauza „restricțiilor severe de călătorie impuse de aceste țări”, a spus ACI Europe.

Pe tot parcursul 2021, cele mai aglomerate aeroporturi din Europa au fost Istanbul, Moscova Sheremetyevo, Paris-CDG, Amsterdam-Schiphol și Moscova Domodedovo. 

În ceea ce privește luna decembrie, primul a fost aeroportul din Istanbul, urmat de Paris-CDG, Londra-Heathrow, Madrid și Amsterdam-Schiphol.

Marile aeroporturi, în orice caz, au înregistrat cifre mai slabe decât cele care primesc în medie mai puțin de cinci milioane de pasageri pe an, ceea ce a limitat pierderea trafic la 53,5% față de 2019 comparativ cu scăderea de 63,3% a aeroporturilor mari.

În ultimul exercițiu financiar, traficul de marfă a crescut cu 21,8% în întreaga rețea aeroportuară față de anul precedent, iar volumul a fost cu 7,7% peste nivelurile pre-pandemie.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.