Shadow

Top 10 companii aeriene și aeroporturi în 2022 (clasament Eurocontrol)

2022 a fost anul în care aviația europeană a trecut peste furtună, încheiând anul cu 9,3 milioane de zboruri: cu 3,1 milioane mai mult decât anul trecut, deși cu 1,8 milioane mai puțin decât în 2019; potrivit cifrelor Eurocontrol, Organizația Europeană pentru Siguranță Navigației Aeriene. Aproximativ 2 miliarde de pasageri au zburat spre sau de pe un aeroport european anul trecut. Se preconizează că traficul total în 2023 va ajunge la 92% din nivelurile de dinainte de apariția pandemiei, cu o recuperare completă după pandemie până în 2025.

Potrivit administratorului rețelei europene de gestionarea traficului aerian (ATM), cifrele din 2022 reprezintă un procent solid de 83% din traficul din 2019, a realizat în ciuda vârfului Omicron de la începutul anului și a invaziei din Ucraina din 24 februarie, care continuă să aibă un impact socio-economic uriaș asupra tuturor aspectelor economice europene, inclusiv asupra aviației.

Aeroporturile europene au închis anul 2022 cu o creștere de +101% față de 2021, dar sunt încă -19,3% sub nivelurile din 2019, ceea ce reprezintă o recuperare de 80,7% față de cifrele de dinaintea pandemiei; potrivit raportului anual al Consiliului Internațional al Aeroporturilor din Euroa (ACI Europe).

Monitorizând recuperarea

Eurocontrol subliniază în raportul său că, sub cifrele generale, există o mare variație a traficului între companiile aeriene, aroporturi, furnizori de servicii de navigație aeriană (ANSP, în engleză Air Navigation Service Providers) și state.

companiile aeriene low cost au înregistrat cele mai bune rezultatele depășind traficul din 2019
În clasamentul condus de recuperarea companiilor aeriene în 2022 apar companiile aeriene low cost, care au înregistrat cele mai bune rezultatele depășind traficul din 2019: Ryanair (109%) și Wizz Air (+114%). Restul oscilează între 65% și 95% (Sursă: Eurocontrol).

Pe măsură ce ne îndreptăm spre 2023 și dincolo de această dată, suntem încrezători că redresarea va continua să se consolideze pe măsură ce problemele de capacitate și de personal sunt abordate progresiv, deși într-un ritm ușor mai lent decât ne așteptam înainte de războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. Ne așteptăm ca în 2023 traficul total să ajungă la 92% din nivelurile de dinainte de Covid, cu o recuperare completă după pandemie in 2025″, notează Eurocontrol în raportul său.

Aeroportul iGA Istanbul din Turcia se află pe primul loc
Majoritatea principalelor aeroporturi din Europa s-au confruntat cu probleme în recuperarea a peste 83% din traficul de dinainte de pandemie: cu iGA Istanbul din Turcia pe primul loc și la aproximativ 100% din nivelurile din 2019 pe aproape tot parcursul anului, deși ultimele date nu sunt disponibile.

Dar nu va fi ușor să ne apropiem de nivelurile de trafic de dinaintea pandemiei, pe fondul problemelor legate de lanțul de aprovizionare, al potențialelor acțiuni sindicale, al indisponibilității spațiului aerian, al blocajelor din industrie, al creșterii cererii și al schimbărilor de sistem, avertizează aceștia.

Toate acestea înseamnă că 2023 va fi un an cu provocări enorme pentru rețea și va necesita eforturi formidabile din partea administratorului rețelei Eurocontrol, și a tuturor părților interesate operaționale pentru a rezolva probleme de capacitate și a reduce întârzierile.

Vueling s-a plasat în fruntea clasamentului privind punctualitatea
Punctualitatea a devenit foarte importantă în 2022, având în vedere problemele de personal din aviație, generându-se haos, cozi, întârzieri și anulări în aeroporturi și, prin urmare, un mare deranj în rândul pasagerilor.

Date principale pentru 2022

  • Cu 35 de milioane de tone mai puține emisii de CO2 mai puțin decât în 2019 (ianuarie până în noiembrie)
  • 2 miliarde de pasageri (estimat), cu 425 de milioane mai puțin decât în 2019
  • 9,3 milioane de zboruri în 2022 vs. 11,1 milioane 2019 = anual, cu o pierdere de 1,8 milioane zboruri (2021: 6,2 milioane de zboruri)
  • 292 de zboruri zilnice de vârf (8 iulie), cu -13% față de vârful din 2019 de 37.228 (28 iunie 2019)
  • Cu 15% mai puțin trafic intra-european
  • Europa-Restul Lumii cu 26% mai puțin
  • Zboruri ale companiilor low cost: cu 15% mai puține
  • Zboruri ale companiilor aeriene de rețea: cu 15% mai puține
  • 17 min/întârzierile la zborurile de sosire programate, în creștere cu +33% față de 2019
  • 71,7% de sosiri la timp, cu 6,4 puncte procentual mai puțin decât în 2019
  • Tarifele facturate pe ruta aproape de nivelurile din 2019: 7,5 miliarde EUR (estimare în 2022, cu 5% mai puțin decât în 2019
  • Unele piețe depășesc nivelurile din 2019. Variație foarte mare între state (de la +37% la -36% (cu excepția Ucrainei))

4.698 de zboruri zilnice în Regatul Unit (-20%)

4.243 zboruri zilnice în Germania (-25%)

4.234 zboruri zilnice în Spania (-8%)

3.737 zboruri zilnice în Franța (-13%)

3.165 zboruri zilnice în Italia (-12%)

  • Principalele companii aeriene:

Ryanair cu + 9% din zboruri (în medie 2.536 de zboruri pe zi)

Lufthansa Group cu -31% din zboruri (în medie 2.276 zboruri zilnice)

IAG cu -19% din zboruri (in medie 1.890 de zboruri pe zi)

Air France KLM cu -19% din zboruri (în medie 1.656 de zboruri zilnice)

EasyJet cu -20% din zboruri (1.355 de zboruri pe zi în medie)

Turkish Airlines cu -7% din zboruri (în medie 1.245 de zboruri zilnice)

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.