Tendinţe hoteliere 2020: tehnologie, personalizare şi experienţe

Unde se va afla sectorul hotelier în 2020? Aceasta este întrebarea care a fost adresată la Hotel Data Conference de anul trecut lui Matt Page, directorul asociat al SB ArhitectsIsaac Collazo, vicepreşedinte de strategie şi planificare la InterContinental Hotels GroupRon Swidler, director al Gettys Group; şi Patrick Bosworth, co-fondatorul şi CEO-ul Duetto.

Iată câteva dintre previziunile lor cu privire la cum va fi industria hotelieră şi ce aspecte din ea se vor schimba în cinci ani.

 

Care va fi următoare mare schimbare?

Swidler: “Călătoria virtuală. Ochelarii de realitate virtuală oferă experienţe incredibile. Virtualizarea va crea o platformă complet diferită pentru noi ca industrie”.

Collazo: “Confruntarea cu perturbări tehnologice. Noi trebuie să începem să adoptăm practicile de consum pe care companiile de tehnologie ni le-au arătat”.

Page: “Socializarea şi personalizarea experienţelor, astfel încât acestea să fie întotdeauna ceva unic al locului în care mergi şi să fie cu adevărat legate de cultura destinaţiei, indiferent care ar fi aceasta”.

 

Experienţa clientului

Page: “Este foarte dificil să ştii unde va fi tehnologia în următorii cinci ani, dar ceea ce este clar este că personalizarea va fi cheia, întotdeauna din punctul de vedere al unei experienţe optimizate. Mobilul sau tableta va fi forţa motrice. Atunci când pui ceva într-un hotel aflat în constructie, acesta rămâne învechit în câţiva ani, astfel că vei dori să profiţi de dispozitivul personal al unei persoane deoarece sunt actualizate constant”.

Page: “În timpul sejururilor la hoteluri şi resort-urilor de lux, clientul va dori să stea în lobby, dar acest spaţiu va fi diferit. Cineva îl va întâmpina cu un iPad atunci când va face check-in, iar cardul său de credit va fi în telefonul său. Atunci când va apăsa butonul liftului, acesta va şti camera sa şi va aprinde luminile şi muzica pe gustul său, bazându-se pe preferinţele menţionate pe telefonul său mobil”.

Swidler: “Vom vedea o schimbare în aşteptările clientului, care va dori ca hotelul să îi ofere ce-i mai bun de pe piaţa locală, ceea ce este o oportunitate pentru dierenţiere“.

 Realitatea virtuală, recuperarea identitătii de brand şi renovarea programelor de loialitatea sunt unele din provocările sectorului pentru 2020. #shu#

Realitatea virtuală, recuperarea identitătii de brand şi renovarea programelor de loialitatea sunt unele din provocările sectorului pentru 2020. Imagine Shutterstock.

Branduri

Collazo: “În ultimii 20 de ani ne-am omogenizat şi cred că acum realizam importanţa de a avea o adevărată identitate de brand şi de a reprezenta ceva concret. Deci, eu cred că ia naştere o mentalitate diferită. Este vorba de conştientizarea faptului că nu trebuie să fim doar competitivi şi că trebuie să ne gandim mai mult ca şi comerţul cu amănuntul”.

Bosworth: “Cred că în cea mai mare parte a cazurilor din Statele Unite a dispărut deja. Eu nu prevăd că va avea loc o modificare de reglementare atât de rapidă ca în Europa (‘Franţa interzice prin lege clauzele de paritate pentru tarifele hoteliere‘ şi Justiţia germană declară ilegale clauzele de paritate‘, publicate de evisionturism), “dar cred că a devenit deja ceva pitoresc. Dacă ne uităm la explozia canelelor de distribuţie mobile care nu trebuie să menţină paritatea preţurilor, şi în al doilea rând brandurile care oferă din ce în ce mai mult ca stimulent evitarea parităţii pentru membrii programului lor de loialitate, în opinia mea nu mai există”.

Collazo: “Eu cred că se va schimba dramatic. Trebuie să ţinem cont că noi suntem cei ce oferim acestor distribuitori produsele noastre, aşa că putem să îl controlăm. Avem nevoie de o mentalitate de comercialziare cu amănuntul pentru a recupera puterea supra preţurilor. Eu cred că totul va veni împreună la un moment dat, fie în 2020, înainte sau după”.

 

Loialitate

Swidler: “Trebuie să reinventăm programele de loialitate pentru că multe dintre ele sunt învechite. Trebuie să oferi clienţilor tăi ceva care să aibă valoare reală pentru ei în timpul şederii lor”.

 

Cum vă pregătiţi pentru viitor?

Page: “Este vorba de a te pregăti pentru necunoscut şi capacitatea de a fi flexibil pentru a se adapta la noile tendinţe. Are, de asemenea, legătura cu autenticitatea experienţei”.

Swidler: “Există o mare oportunitate pentru că industria hotelieră să se diferenţieze unindu-se cu alte industrii. Imaginaţi-vă, de exemplu unirea dintre ospitalitate şi îngrijirea sănătăţii şi cum o clădire poate avea două scopuri. Sau comerţ cu amănuntul şi hotelărie, sau a uni în jurul birourilor poate fi o posibilitate”.

Bosworth: “Lanţurile câştigătoare în 2020 vor fi cele care pot cu adevărat agile“.

 

Informaţia de referinţa este disponibilă pe HotelNewsNow.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply