Tendinţa bleisure se extinde la 49% din călătoriile corporative

30% dintre călătorii de afaceri ar accepta un loc de muncă cu un salariu mai mic dacă acesta include mai multe călătorii. Un studiu comandat de Booking.com for Business, concluzionează că poziţiile de conducere ale companiilor nu dau valoarea adecvată călătoriilor de afaceri şi sunt un argument bun pentru negociere, ca parte a compensaţiei pe care o primesc angajaţii, un element motivator şi o strategie de retenţie a angajaţilor. 

Aceste rezultate reflectă o tendinţă în creştere identificată de Booking.com for Business: angajaţilor le place să combine timpul liber şi afacerile. Aproape jumătate din călătorii de afaceri (49%) şi-au prelungit  călătoria în alt oraş sau ţară în ultimele 12 luni.

Ripsy Bandourian, Director de Dezvoltare de Produs la Booking.com for Business, comentează: “În prezent, călătoriile de afaceri nu mai sunt văzute ca o pierdere de timp ci ca o oportunitate de a lărgi orizonturile, a căuta inspiraţie şi progres în cariera profesională. Generaţia laptopului şi al caffe latte este mult mai adaptabilă, este mai dispusă să călătorească, şi doreşte să găsească echilibrul între timpul liber şi afaceri (o versiune hibridă între cele două modele, numită bleisure în engleză)“.

Tendinţa bleisure se extinde la 49% din călătoriile corporative

Ca atare, se aşteaptă ca firmele să se adapteze la flexibilitatea pentru a călători, şi sunt chiar dispuse să negocieze un salariu mai mic, dacă este necesar. Cu intenţia de a îndruma companiile să se adapteze la această schimbare a preferinţelor a călătorilor de afaceri, Booking.com for Business a identificat o serie de tendinţe şi a adunat o serie de sfaturi utile pentru această generaţie de angajaţi care doresc să călătorească.

Deşi Londra, Paris şi Frankfurt rămân destinaţii populare pentru călătoriile de afaceri, Booking.com for Business a identificat cele 10 oraşe care trezesc un interes tot mai mare pentru acest nou tip de călători. Printre cele care au înregistrat o creştere a rezervărilor pentru călătorii de afaceri în anul 2016, se află Praga, Budapesta şi Canton. 55% dintre participanţi afirmă că se bucură de călătoriile de afaceri, iar aceste destinaţii sunt un diamant brut, care încurajează noua generaţie de călători, să ia câteva zile suplimentare pentru a le descoperi şi a profita cât mai mult de timpul petrecut departe de birou.

 

Generaţia pe rută

Această nouă generaţie de călători de afaceri rezervă de obicei sau efectuează modificări în călătoriile lor în ultimul moment. Conform studiului realizat de Booking.com for Business, aproximativ un sfert (23%) dintre participanţii care au declarat că călătoresc pentru afaceri, rezervă călătoria lor cu o săptămână înainte dacă călătoria are loc pe teritoriul ţării în care se află, şi un sfert (24%) afirmă, de asemenea, că îşi rezervă de obicei călătoriile internaţionale de afaceri cu 4 sau mai puţine săptămâni înainte.

Este clar că, cu această nouă generaie de călători de afaceri, nu mai putem aplica o viziune unică pentru călătorii. Indiferent dacă gândim la idea de a explora noi destinaţii, sau folosirea tehnologiei şi aplicaţia pentru a îmbunătăţii experienţa utilizatorului, sau a oferi noi tipuri de cazare (cum ar fi vilele sau camere în case particulare), companiile ar trebui să includă această flexibilitate în condiţiile pentru călătorii sau oferirea angajaţilor săi libertatea de a putea planifica, rezerva şi gestiona propriile itinerarii. Acest lucru poate aduce beneficii mari în ceea ce priveşte nivelurile de satisfacţie ale angajaţilor şi poate face companiile mai atractive pentru noile talente“, adaugă Bandourian.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply