Shadow

Tehnologie în hoteluri: mai multă automatizare și servicii contactless în 2023

Tehnologia contactless a devenit noua normalitate după coronavirus în călătoriile în care inteligența artificială este mai prezentă ca niciodată, potrivit Eric White, directorul de tehnologie Eviivo. Compania de software hotelier, cunoscută pentru platforma sa de gestionare a proprietăților și rezervărilor bazată pe cloud, tocmai și-a publicat raportul „Tendințe tehnologice pentru ospitalitate și rezervări 2023”, în care a identificat pe cele cinci pe care le vor dobândi o importanță mai mare anul viitor. 

„Fie că este vorba de auto-check-in la sosire, de mesaje de text automate pe tot parcursul sejurului sau chiar de utilizarea telefonului penru a controla iluminarea, încuietorului și televizorul, automatizarea a stabilit standardul atât pentru oaspeți, cât și pentru gazde„. Acest lucru a fost confirmat de Eric White.

Iar călătorii văd mai multă inteligență artificială decât oricând în călătoriile lor, de la agenții de turism virtuali până la chatbot-uri pe site-uri pentru a-i însoți în sejururile lor; în timp ce gazdele și hotelierii beneficiază de software care să le înțeleagă mai bine preferințele oaspeților.

Automatizarea, aplicațiile mobile, API, realitatea virtuală și vânzare directă sunt tendințe care se impune în scenariul tehnologiei hoteliere, potrivit Eviivo. Fotografie: Adobe Stock.

Dar nu este singura tendință tehnologică pe care Eviivo a detectat-o pentru clienții săi, în principal hotelieri de tip boutique, proprietari de închirieri de vacanță, gazde și administratori de proprietăți care, în cuvintele CEO-ului său, Michele Fitzpatrick, „vor găsi util să se adapteze comportamentului oaspeților pentru 2023″. Mai sunt patru:

  1. -Aplicații mobile

Aplicații mobile le-au făcut mai ușor pentru călători să rezerve din mers, ceea ce a devenit deja un standard. Deloc suprinzător, rezervările prin intermediul telefoanelor mobile s-au dublat în doar doi ani, acum sunt nouă din 10 dintre cele care s-au făcut anul acesta, potrivit unui studiu al Revenue Hub, și vor continua să crească.

Pentru 91% dintre clienții Eviivo, o aplicație mobilă de rezervare si gestionare a proprietății este „extrem de importantă” pentru a-și gestiona afacerea, așa cum a relevat un sondaj realizat în aprilie anul trecut în rândul a 1.000 de gazde, proprietari și hotelieri de tip boutique specializați în închirieri de locuri de cazare pe termen scurt și independente. 

  1. – API-urile

API-urile (Application Programming Interface) și platformele omnicanal se vor stabili drept standardul de aur, tehnologia care permite utilizatorului să navigheze, să rezerve, să filtreze și să rămână într-o unitate fără efort și fără nici un eșec.

API-urile, așa cum a Fitzpatrick, „oferă o integrare perfectă a tuturor tehnologiilor și intrumentelor necesar, între aplicații sisteme de plată, OTA și extranet, ceea ce elimină muncă manuală, problemele de reconciliere și restricțiile progreselor tehnologice”.

„Afacerile care nu folosesc API-uri ar fi ca și comercianții care folosesc case de marcat retro”, spune Michael Fitzpatrick. 

Integrarea nativă a API-urilor în platformele multi-proprietar și multicanal, inclusiv canalele de rezervare, publicitate, comunicare și plată, permite furnizorilor de cazare să automatizeze fluxurile de lucru repetitive  esențiale, să simplifice și să asigure liniștea pentru oaspeți și personal.

  1. – Realitatea virtuală

Realitatea virtuală va fi practic o realitate, nu atât pentru a înlocui călătoria reală, cât ca o previzualizare. Dovada în acest sens este că 46% dintre cei chestionați recunosc că vor avea mai multe șanse să călătorească în locuri noi după ce le-au vizitat virtual. Și odată cu metaversul care introduce realitatea virtuală și augmentată, călătorii vor avea în curând răsfățați de alegere.

  1. -Vânzarea directă

Hotelierii continuă să-și concentreze eforturile pe creșterea vânzărilor directe pentru a nu pierde terenul câștigat în pandemie, pentru care au nevoie de pagini web mai puternice și independente. Nu degeaba, un sondaj Eviivo realizat în august a arătat că 29% dintre cei chestionați preferă să rezerve sejururi direct pe site-ul de cazare, un procent în creștere, în timp ce 19% aleg să o facă prin OTA, Booking.com și Expedia, în principal.

„A avea un site web funcțional și puternic este din ce în ce mai comun în rândul hotelierilor și proprietarilor, deoarece aceștia au mult mai multă libertate pentru creație artistică, galerii de imagini, stil și, bineînțeles, economisesc comisoane OTA”, după cum a subliniat Fitzpatrick.

Eviivo gestionează 660.000 de rezervări pe luna pentru peste 20.000 de locuri de cazare. Are sediul la Londra, dar este prezentă și în Austin (Texas), New York, Düsseldorf, Paris, Malaga și Tunis.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.