Țările din Marea Mediterană doresc să creeze un brand turistic

Forumul Mediteranean de Turism (MEDITOUR), considerat cea mai mare întâlnire a industriei turismului din regiune şi care a avut loc la sfârşitul lunii septembrie în Mersin, Turcia, a reunit reprezentanţi din diferite domenii ale sectorului din ţările mediteraneene în scopul de a promova o coordinare mai mare între acestea. Printre principalele sale abordări, se evideţiază angajamentul pentru crearea unui brand turistic unic pentru întreaga regiune, precum şi pentru o oferta diversificată şi sustentabilă cu mediul înconjurator.

Asociaţia Camerelor de Comerţ şi Industrie din Marea Mediterană (ASCAME), organizatorul forumului, împreună cu Camera de Comerţ din Mersin, susţine că crearea unui singur brand de turism ar permite ţărilor să colaboreze şi să concureze împreună într-o piaţă globală din ce în ce mai competitivă şi cu un profil al clientului în continuă schimbare.

A şaptea ediţie a Forumului Mediteranean de Turism, o întâlnire care are loc o dată la doi ani, următorul va avea loc la Alexandria (Egipt) în 2018, a găzduit timp de trei zile a mai mult de 400 de participanţi, inclusiv intreprinzători, asociaţii industriale, guvernamentale şi organisme internaţionale, plus mass-media.

Printre concluziile reuniunii, reflectate în Declaraţia Meditour 2016, se află angajamentul de a promova o ofertă turistică comună pentru toate ţările mediteraneene şi de a coopera şi a concura împreună pentru a genera venituri, a crea locuri de muncă pentru cei tineri şi a contribui la pace în regiune.

Forumul Mediteranean de Turism a reunit timp de trei zile în Turcia reprezentanţi ai industriei.

Forumul Mediteranean de Turism a reunit timp de trei zile în Turcia reprezentanţi ai industriei.

Toţi participanţii au fost de acord că industria turismului este esenţială pentru a aborda provocările socio-economice actuale în acest domeniu, având în vedere capacitatea sa de a genera locuri de muncă, deoarece este sectorul care generează cele mai multe locuri de muncă.

La întâlnire s-a discutat, de asemenea, despre numărul mare de turişti chinezi care în fiecare an vin în regiune şi rolul important pe care îl va avea turismul senior în următorii ani, precum şi nevoia de a crea o agenţie de turism mediteraneană.

Participanţii au subliniat, de asemenea, ca una dintre mizele strategice pentru a concura la nivel global este diversificarea. În acest sens, industria de croazieră sau cea maritimă este una dintre cele mai puternice, deoarece generează peste trei milioane de locuri de muncă, potrivit directorului de management al destinaţiilor al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT), Esencan Terzibasoglu.

O altă provocare în aşteptare este dezvoltarea turismului durabil cu implicarea sectorului privat, precum şi necesitatea de a îmbunătăţi calitatea infrastructurii şi a adaptării turismului regional la diferite profiluri turistice.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply