Sunt hotelurile low cost noul trend al turismului la nivel mondial?

Sunt hotelurile low cost următorul trend în industria turismului la nivel mondial după creşterea zborurilor low cost în ultimul deceniu? Şi când vor fi redescoperite hotelurile oaspeţilor şi vor deveni din nou amfitrioni? Acestea au fost doua din temele discutate anul acesta la forumul World Travel Monitor de la Pisa.

În ultimii patru ani, numărul înnoptărilor internaţionale a crescut cu 16% la 7.500 de milioane de nopţi, potrivit World Travel Monitor IPK InternationalCazarea particulară şi alternativă, cu o creştere de 31%, precum şi hotelurile de lux şi economice, cu creşteri de 19% şi, respectiv, 15%, au acaparat 200 de milioane din noile înnoptări; pentru ca gama de mijloc a înregistrat o creştere de 8%, aşa cum a subliniat preşedintele IPK, Rolf Freitag.

Condiţiile mai restrictive pentru a obţine finanţare din cauza crizei mondiale au determinat investitorii să opteze pentru ceea ce este sigur, concentrându-se pe pieţele puternice, brandurile recunoscute şi modele de afaceri de succes pentru a asigura rentabilitatea investiţiei, potrivit jurnalistei Maria Puetz Willems, fondatoarea ziarului online HospitalityInside.

Los hostels están cambiando su imagen y diversificando sus mercados con mejores instalaciones, zonas comunes y wifi gratis. #shu#

Hostels-urile îşi schimbă imaginea şi diversifică pieţele cu instalaţii mai bune, zone publice şi Wi-Fi gratuity. Imagine Shutterstock.

Astfel, operatorii de hoteluri s-au dus spre extreme, ori de lux ori low cost. Investitorii, explică, “in prezent aceştia sunt mai puţin interesaţi de noi operatori, idei sau concepte. Ei preferă proiectele uşor de înţeles, de calculat şi de finanţat. Acest lucru implică o standardizare în creştere şi ca hotelurile să devină din ce în ce mai mult un commodity (produs)”.

În segmentul low cost, unele lanţuri se concentrează, de asemenea, pe branduri cunoscute şi cu o relaţie bună calitate-preţ. De exemplu, grupul german de hoteluri economice şi de design Motel One creşte în locaţii importante din principalele oraşe, care în trecut ar fi fost rezervate pentru hotelurile şi brandurile high-end.

 

Experienţa clientului

Dar aceste tendinţe afectează, de asemenea, experienţa utilizatorului, aşa cum recunoaşte jurnalista. “Nimeni nu mai vorbeşte de oaspeti, ci doar de consumatori şi clienţi. Turiştii care doresc experienţe individuale cum ar fi sejururi mai personale sau locaţii unice au fost uitaţi”.

Hotelurile mici ar trebui să utilizeze, prin urmare, mai bine internetul pentru a conecta cu acest tip de turişti şi a concura cu marii actori din industrie, recomandă Puetz-Willems. Aceste hoteluri ar trebui să prezinte propia USP (propunere de vânzare unică, potrivit acronmului din limba engleză), să ofere teme, să spună poveşti adevărate şi să devină parte din comunitate mai mult decât o fac deja. Şi, în cuvintele sale, “pentru operatorii mici există o oportunitate reală de a reveni la rădăcinile ospotalităţii şi a beneficia din a deveni iar un amfitrion“.

 

Millennials

Tendinţa de creştere a cazării low cost este promovată de factori, cum ar fi companiile low cost şi schimbările tehnologice determinate de Internet şi reţelele sociale, precum şi obiceiurile de călătorie ale Millennials, aşa cum indică Maria Teresa Agostini, firma de consultanţă PKF Consulting.

Lanţurile specializate cresc rapid şi au apărut diverse forme de cazare privată, cum ar fi Couchsurfing, cu şase milioane de membri înregistrati cu vârsta medie de 28 ani, sau noi forme de închiriere ieftină ca Airbnb, cea mai mare din Statele Unite, cu 10 milioane de rezervări până în prezent, dar există şi alte platforme importante în Europa, cum ar fi HomeAway.

La rândul lor, hostels–urle (căminurile) îşi transformă imaginea îmbunătăţind oferta sa cu camere mai mici, un management mai profesionist şi instalaţii mai bune. Astfel, acestea îşi extind cererea şi nu mai sunt destinate doar pentru grupuri şi oameni tineri. Dar tarifele lor continuă să fie scăzute, cu un preţ mediu pe cameră de 59 de euro şi de 17 pentru un pat. În această nişă de piaţă au apărut noi lanţuri în Europa care cresc rapid, ca A&O, Generatori, Meininger şi Wombats.

În acest sens, David Chapman, directorul general al WYSE (World Youth, Student and Education Travel Confederation), a subliniat că “hostels-urile îşi schimbă imaginea de cazare ieftină de masă şi îşi diversifică pieţele cu cele mai bune instalaţii, zone comune şi Wi-Fi gratuit. De fapt, diferenţa dintre un hostel şi un hotel este pur şi simplu litera “s”, simbolizând aspectul “social” al ofertei sale”.

 

 

Sursă: hosteltur.com

One comment

  1. […] În ceea ce priveşte transportul, utilizarea avionului a crescut cu la 26% în rândul turiştilor tineri, cu 10 puncte procentuale mai mult decât în 2007, datorită companiilor aeriene low cost, în timp ce în ceea ce priveşte cazarea, pensiunile rămân spaţiul preferat pentru aproape 32%, aproape la fel ca hotelurile (31%). Vezi, de asemenea, Sunt hotelurile low cost noul trend al turismului la nivel mondial? […]

Leave a Reply