Spre o schimbare a modelului de turoperare

Marii turoperatori europeni au făcut un angajament ferm pentru creşterea volumului comercializării online, reducând în acelaşi timp prezenţa lor pe stradă. În plus, aceştia reduc capacitatea zborurilor charter şi dezvoltă din ce în ce mai mult ca şi produs stea hotelurile concept.

Rezervările online au reprezentat 37% din vânzări pentru TUI Travel în vara anului 2014 din principala sa afacere de turoperare, reprezentând cu 3 puncte procentuale mai mult decât în sezonul trecut. În plus, au crescut cu 9% faţă de sezonul trecut, reprezentând o creştere puternică dacă se ia în considerare că vânzările sale globale pentru vară nu au crescut în comparaţie cu 2013, atât pe piaţa britanică cât şi pe cea germană.

Grupul este implicat din ce în ce mai mult în creşterea afacerii sale online, ceea ce determină reducerea activităţii sale în agenţiile offline. De fapt, la sfărşitul lunii septembrie a anunţat că va închide sediul său din Coventry, 600 de locuri de muncă fiind în pericol. Compania a explicat atunci că această închidere face parte din strategia sa de a se concentra mai mult pe afacerea online, deşi a asigurat că unii muncitori vor fi relocaţi.

TUI Travel afirmă că “propunerea de schimbare nu este o reflectare a muncii extraordinare pentru a servii clienţii pe care o face echipa din Coventry”, ci “este rezultatul a multor luni de cercetare, considerare şi discuţii despre cum TUI Marea Britanie şi Irlanda va comunica cu clienţii săi în viitor şi nu s-a ajuns uşor la această concluzie”.

Tot în această toamnă, grupul a decis să propună agenţilor săi de turism din agenţiile revânzătoare din ţară o reducere a programului său de lucru, ca parte a revizuirii afacerii , care va afecta aproximativ 270 de agenţii mici ale Thomson şi First Choice. Obiectivul, potrivit companiei este “să opereze un model mai eficient de forţă de muncă”. TUI a spus că mişcarea face parte dintr-o strategie pe termen lung pentru a deveni o afacere în principal online, deoarece în ultimii cinci ani a avut loc o schimbare semnificativă în acest sens. Cu toate acestea, el asigură că “agenţiile tradiţionale sunt un canal de distribuţie important, care face parte din oferta noastră multicanal”.

Marii turoperatori introduce din ce in ce mai multe tehnologie pentru a-l atrage pe noul consummator. Agenţiile Thomson în Glasgow.

Un alt aspect este legat de creşterea vânzărilor online este creşterea rezervărilor mobile. În datele de vârf ale comercializării, cum este cazul Crăciunului, Thomson şi First Choice au observat o creştere a rezervărilor de pe smartphone-uri de 97% şi de pe tablete de 61%. Pentru ziua de Crăciun rezervările mobile au crescut cu 158% comparativ cu aceeaşi zi a anului 2012.

În interesul de a creşte în domeniul online TUI Travel a angajat un fost executiv al lui Google, Dan Robb că noul director de Marketing Digital, o funcţie nou creată. Cu ocazia acestei numiri, directorul de Distribuţie şi Online la TUI Travel, Nick Longman, a declarat că “marketingul digital este centrul strategiei noastre de modernizare digitală şi online. Este, prin urmare, important să avem cei mai buni oameni în afacere pentru a ne asigura că valorificăm oportunităţile disponibile pentru noi”.

În cazul turoperatorului Thomas Cook, grupul a închis sute de agenţii în ultimii ani. În septembrie a anunţat că analizează închiderea a încă 300 şi la începutul acestui a anunţat închiderea sediului său din Dublin. Compania a explicat că doar “un număr mic de clienţi” va fi afectat şi, începând cu acel moment, clienţii din Irlanda vor trebui să rezerve pachete dinamice pe website-ul turoperatorului. Grupul subliniază că această decizie se ia datorită numărului tot mai mare de clienţi din această ţară care rezervă online şi ca aşa vor fi “mai bine servite nevoile şi cerinţele lor”.

În primul sau semestru al anului fiscal 2014, rezervaăile online la Thomas Cook au crescut cu 39%, reprezentând deja vânzările pe site venituri anuale de 3.000 de milioane de lire sterline (3.676 milioane de euro) în timp ce cele realizate prin intermediul dispozitivelor mobile reprezintă o cifră de afaceri de 500 de milioane de lire sterline (612 milioane de euro).

Aşa cum a explicat compania în acest an, planul său strategic se va concentra pe reducerea numărului de agenţii şi va concentra obicetivul său spre vânzarea online ca parte din acest nou plan strategic, consolidând în acest sens brandurile brandurile sale şi extinzând produsele vândute pe Internet. Chiar a creat un consiliu digital consultativ, numit Digital Advisory Board (DAB), care va consilia Consiliul de Administraţie.

 

Reducerea strategică a charter-ului

O altă tendinţă de turoperare este reducerea zborurilor charter. În mijlocul verii, Monarch Travel Group a anunţat că va elimina charterele din programul său la sfârşitul iernii, astfel că nu le va mai avea din aprilie. Din vara anului 2015, turoperatorii săi Cosmos şi Avro vor acoperi nevoile sale cu zboruri regulate ale Monach şi, în unele cazuri, vor exista zboruri ale terte companii. Compania asigură că aşa funcţionează din ce în ce mai mulţi turoperatori.

Tocmai Monarch Airlines a fost creată la sfârşitul anilor 60 pentru a satisface cererea în creştere a industriei de vacanţe charter, dar lucrurile s-au schimbat mult, cu apariţia companiilor low cost şi cererea tot mai mare de pachete dinamice.

În plus, potrivit directorului Biroului de Turism Spaniol (OET) de la Londra, Enrique Ruiz de Lera, “Monarch este în plină schimbare a direcţiei strategice. Principala problemă actuală, într-o piaţă extrem de competitivă cum este cea britanică, este excesul de capacitate pe piaţă”.

Tendinţa de reducere a zborurilor charter pe piaţa este confirmată de cifrele pe care reflectă TUI Travel, prin Thomson, şi Thomas Cook. Potrivit datelor Autorităţii Aviaţiei Civile din Marea Britanie (CAA), Thompson a transportat 15,5 milioane de pasageri în 83.000 de zboruri în 2005, în timp ce în 2013 au fost 10,5 milioane de clienti şi 55.000 de avioane. În cazul Thomas Cook, compania a transportat 9.3 milioane de pasageri în 47.000 de zboruri în 2005, în timp ce în 2013 au fost 6 milioane de pasageri în 28.000 de zboruri.

Thomas Cook a eliminat zborurile charter din Benidorm spre Marea Britanie.

Acest lucru nu înseamnă că zborurile charter vor muri definitiv, Thomson operează în această modalitate 60 de avioane şi Thomas Cook 30, dar se observă o evoluţie negativă clară al unui model de operare care a avut zilele sale de glorie în anii 60.

Dovadă în aces sens este că Thomas Cook nu va mai oferi zboruri charter cu Benidorm şi va comercializa destinaţia doar în pachete dinamice, sau eliminarea tuturor zborurilor de acest tip din Irlanda.

Un alt indicator că turoperarea este în schimbare este tendinţa marilor grupuri de a se concentra pe aşa numitele hoteluri concept, a căror prezenţă creşte din ce în ce mai mult în portofoliul lor de produse, o formulă de a crea pentru consumatori servicii aproape personalizate, având în vedere multitudinea de opţiuni, foarte îndepărtate de produsul standard care a luat naştere cu turismul de masă.

TUI Travel a spus în ultima prezentare a rezultatelor, în care face bilanţul sezonului de vârf, că în ceea ce priveşte produsele personalizate sau exclusive are loc o creştere puternică a cererii, deoarece acestea reprezintă deja 72% din afacere, cu 2% mai mult decât vara trecută. În acest sens, TUI consolidează branduri hoteliere ca Sensimar (doar pentru adulţi), Magic Life (de all-inclusive cu activităţi sportive), TUI Best Family (pentru familii cu copii) sau TUI Scene (pentru tinerii care caută petreceri de noapte de calitate, cu micul dejun disponibil până la prânz).

În cazul turoperatorului Thomas Cook, toamna aceasta, fostul CEO al grupului, Harriet Green, a făcut o analiză cu privire la performanţa afacerii şi a subliniat că atribuie o bună parte din progresul rezultatelor succesul hotelurilor sale concept. Directoarea a subliniat că are loc o creştere a cererii pentru aceste produse, de la care grupul obţine o profitabilitate ridicată. Exemple de branduri diferenţiate pentru acest turoperator sunt Aquamania sau Smartline.

Trebuie subliniat faptul ca cresterea hotelurilor concept este insotit de un implus al exclusivitatii, deoarece marii turoperatori doresc sa ofere exclusiv clientilor sai produsul hotelier. Acest lucru duce ca recent sa aiba loc ciocniri intre turoperatori si ca acestia sa opteze tot mai mult pentru achizitionarea de hoteluri.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply