Spania, Germania, Marea Britanie si Olanda vor dezvolta sistemul de control al traficului aerian european

Furnizorii de servicii de navigaţie aeriană din Spania (Enaire), Germania (DFS), Marea Britanie (NATS) şi Olanda (NVL), împreună cu furnizorul de sisteme Indra, membrii executivi ai proiectului iTEC (Interoperability Through European Collaboration) al Comisiei Europene (CE) au semnat, joi 11 martie, un acord oficial în cadrul World ATM Congress, care a avut loc la Madrid, cu care extind limitele tehnice şi comerciale de colaborare pentru a dezvolta Poziia de Lucru pentru Control (CWP, Controller Working Position), un software care va permite funcţionarea cerului unic european.

Scopul colaborării dintre cele patru agenţii şi compania de tehnologie este de a dezvolta un sistem de management al traficului aerian avansat pentru spaţii aeriene complexe foarte aglomerate, care să îndeplinească cerinţele SESAR (Single European Sky ATM Research) şi să permită îmbunătăţirea în mod semnificativ a productivităţii.

SESAR este un proiect comun al comunităţii europene de transport aerian al cărui scop final este punerea în aplicare, pentru 2020, a unei reţele ATM europene de înaltă performanţă. Acest proiect a luat naştere din nevoia de a crea o viziune integrată şi comună cu privire la evoluţia sistemului de management al traficului aerian, în scopul de a răspunde, prin implementarea de noi proceduri şi tehnologii, creşterea cererii aşteptată pentru următorii ani.

Spania, Germania, Marea Britanie si Olanda vor dezvolta sistemul de control al traficului aerian european

Spania, Germania, Marea Britanie si Olanda vor dezvolta sistemul de control al traficului aerian european

 

Ca urmare a acestei colaborări, va trebui sa fie dezvoltată o platformă care să ofere sinergii şi, prin urmare, reducere de costuri, “care va ajuta la realizarea viziunii unui cer unic european (SES, Single European Sky) cu o eficienţă mai mare şi standarde de servicii pentru utilizatorii de spaţiu aerian din Europa”, spun cei de la Enaire.

ITEC reuneşte furnizorii se servicii de navigaţie aeriană din Spania (Enaire), Germania (DFS), Marea Britanie (NATS) şi Olanda (LVNL), împreună cu furnizorul de sisteme Indra. Iniţial, acesta a fost creat pentru dezvoltarea unui sistem de prelucrare a datelor de zbor (iTEC-FDP) şi pentru a explora colaborarea unei Poziţii de Lucru pentru Control (iTEC-CWP).

Gradul de colaborare din prezent recunoaşte succesul pentru a dezvolta în comun sistemul de procesare a datelor de zbor (FDP), unul dintre cele mai complexe de gestionare a traficului aerian, şi, mai recent, pentru a ajunge la un acord cu privire la specificaţiile comune pentru Poziţia de Lucru pentru Control (CWP), în timp ce interoperabilitatea cu alte sisteme de gestionare a traficului aerian este menţinută.

O Poziţie de Lucru pentru Control este punctul principal pentru ca controlorul de trafic aerian să interacţioneze cu sistemul ATC. Acesta îi oferă o combinaţie de instrumente puternice care îi permit să cunoască situaţia traficului aerian şi să ia deciziile corecte pentru a asigura siguranţa, în timp ce optimizează utilizarea spaţiului aerian alocat. Poziţia integrează toate informaţiile de interes şi este extrem de configurabil, urmând procedurile specifice şi cerinţele funcţiilor.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply