Shadow

Sondaj Travelminit.ro: Litoralul românesc conduce în topul destinațiilor de care turiștii au fost dezamăgiți vara aceasta

Comunicat de presă

După o vară plină, lipsită de restricții, care a adus cifrele turismului național la nivelul de dinainte de pandemie, rezultat la care a contribuit semnificativ și emiterea voucherelor de vacanță de către Guvernul României, a venit momentul să tragem concluziile de final de sezon.

Potrivit unui sondaj realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro, românii spun că au fost primiți cu cea mai mare ospitalitate în Maramureș și Bucovina (zone votate de 22.7% dintre respondenți), în Transilvania (zonă votată de 20.9% dintre respondenți) și în Banat (cu 20.1% dintre respondenți). Acestea sunt, de altfel, și regiunile în care turiștii au găsit cele mai bune condiții de cazare din România, semn că turismul local este în plină dezvoltare și că investițiile în el aduc rezultate. La polul opus, litoralul românesc conduce în topul destinațiilor de care turiștii au fost dezamăgiți vara aceasta.

Travelminit.ro: Vom avea cel mai aglomerat weekend... | News.ro

Bugetul mediu pentru turistul român este de 150-300 de lei/noapte

Atunci când vine vorba de zonele în care au găsit cele mai bune unități de cazare, cu cel mai eficient raport calitate/preț, turiștii au menționat frecvent Maramureș, Bucovina și regiunea Transilvaniei (cu județele Brașov, Sibiu, Harghita și Covasna în mod special). De altfel, acestea sunt zonele în care au fost întâmpinați cu ospitalitate și în care s-au bucurat de atmosferă, de experiențe autentice, de amabilitatea personalului.

Potrivit sondajului Travelminit, în ceea ce privește tarifele, turiștii au observat creșteri mari și foarte mari în comparație cu anul trecut la cazare, mâncare, servicii wellness, atracții turistice și transport. Cât despre bugetul alocat unui sejur în România, situația stă în felul următor: 70.5% dintre respondenți ar aloca între 150 și 300 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 19.4% ar aloca sub 150 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, 8.6% ar aloca între 300 și 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă, în timp ce doar 1.4% ar cheltui peste 500 de lei pentru o noapte de cazare/cameră dublă.

În ceea ce privește factorii care îi determină pe turiști să aleagă o cazare în detrimentul alteia, pe prima poziție se află aspectul general al camerei și al unității. Urmează prețul, poziționarea cazării (cât mai aproape de obiectivele de interes), facilitățile oferite de unitate, serviciile suplimentare incluse în pachet (acces la SPA, la sala de fitness etc.), dar și condițiile flexibile de rezervare.

La capitolul dezamăgiri, respondenții au trecut prețurile pe prima poziție, o dovadă în plus a faptului că majorările din ultima perioadă au stârnit multă nemulțumire în rândul turiștilor. Pe lista aspectelor de care au fost dezamăgiți se află și atitudinea personalului, aspectul camerelor, condițiile precare de igienă, meniul restaurantelor, dar și lipsa locurilor de parcare.

Cum îi pot atrage operatorii din industria turismului pe români?

Prin sondajul realizat în rândul turiștilor, echipa Travelminit a încercat să afle direct de la sursă care sunt criteriile care i-ar putea convinge pe români să călătorească mai mult în România, ce ar putea face jucătorii din industrie pentru a încuraja vacanțele locale.

Așa cum era de așteptat, prima opțiune (votată de peste 74% dintre respondenți) a fost ajustarea prețurilor la salariile din România, astfel încât turiștii să își permită mai des concedii în țară. De asemenea, aceștia își mai doresc oferte de cazare care să includă mai multe facilități și servicii în același preț, investiții în infrastructură și în unitățile de cazare, o mai bună pregătire a personalului, dar și conceperea unui meniu inedit.

Feedback-ul este, la rândul lui, extrem de important în procesul de îmbunătățire a serviciilor din turism. Potrivit sondajului Travelminit, 62.6% dintre respondenți lasă un review de fiecare dată când călătoresc în România, 28.4% lasă review dacă au fost mulțumiți de cazare, 6.5% lasă un review dacă au fost dezamăgiți, în timp ce doar 2.5% susțin că nu lasă niciodată review. Nu în ultimul rând, 93.9% dintre ei sunt de părere că recenziile lăsate contribuie la îmbunătățirea serviciilor din industria turismului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.